Tips mbt. interieur fotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mathys
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 13:06
WoonplaatsCOLON Diemen-Noord

Allereerst weet ik niet of mijn onderwerp hier hoort te staan, zo niet sorry :D

Ik ben gevraagd foto's te maken voor een website van een sportschool. Nu heb ik weinig ervaring met het fotograferen van interieur. Wel weet ik dat dit vrij nauwkeurig komt qua belichting.

Ik ben van plan zowel overdag als s'avonds foto's maken om te kijken wat het beste is. Ook is het de bedoeling dat er enkele modellen op de fitness-toestellen zullen zitten/liggen. De exacte ruimtes die gefotografeerd moeten worden zijn:

Fitness gedeelte, met TL-verlichting
Cardio gedeelte met TL-verlichting
Zwembad, waar weinig licht aanwezig is

Mijn vraag is dus eigenlijk of er mensen zijn die ervaring hebben met het fotograferen van dergelijke ruimtes. Alle tips zijn welkom!
Ik oordeel niet snel over foto's zolang ze maar mooi zijn!
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

Yep... ik heb er ervaring mee, fotografeer voor een magazine intrieuren van winkels.

eigenlijk valt het heel simpel te vatten.
Ga voor het aanwezige licht, vaak zijn winkels etc toch al aantrekkelijk uitgelicht.
Gebruik dus een statief, hierdor kun je ook een lage ISO waarde nemen.
flitser kun je het beste thuis laten.

wees niet bang om dingen die in de weg staan gewoon te verplaatsen als dit ten goede van je shot komt.

Ga van te voren in overleg met de eigenaar welke aspecten hij/zij mooi vind aan de zaak, en maak hiervan gebruik.
Vaak zie je een logo van de winkel ofzo ergens, vaak is het leuk dit in je foto te betrekken.
Neem beelden/hoeken die herkenbaar zijn voor buitenstaanders, daar gaat het tenslotte om.
neem niet TE grote groothoekshots, dit maakt het bij kleine plaatjes minder herkenbaar omdat details wegvallen.
Vaak kun je ook voor een combinatie gaan, enkele overzichten, en dingen die karakteristiek zijn voor die zaak (close ups)
Neem bijv iemand die gebruik maakt van een toestel.
Je kunt ook de eigenaar op de foto zetten met een deel van zijn zaak.
overleg achteraf ook met de eigenaar welke foto hij de beste vind.
en leg eventueel uit waarom iets mooi is.

Groetjes,
Mark
mathys
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 13:06
WoonplaatsCOLON Diemen-Noord

Mark,

Bedankt voor je goeie antwoord! Hier kan ik zeker wel wat mee!
Ik was namelijk al van plan flitsers te huren via school maar opzich blijkt dat dus niet nodig te zijn?!

Ik was idd wel van plan gebruik te maken van een statief!
Ik oordeel niet snel over foto's zolang ze maar mooi zijn!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar