probleem externe schijf

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een Westen Digital 250 Gb hardisk in een externe behuizing geplaatst. Hij werkte prima voor extra opslag maar sinds enkele weken heb ik een probleem.

Telkens als ik de schijf aanzet blijft het rode lampje van de disk branden en heeft deze geen contact met mijn pc, ik kan de schijf niet benaderen (hoor wel een piepje via mijn pc als ik hem aanzet) Bij de usb-poorten van apparaatbeheer geeft hij een fout aan: Foutcode 10 apparaat start niet. Vervolgens moet ik de disk wel een keer of 15, soms wel 20 keer aan en uit zetten en dan werkt hij vervolgens weer normaal.

Wat kan de oorzaak zijn en nog belangrijker wat is de oplossing?

Hopelijk kunnen jullie helpen!
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
4har
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2005 18:44
CONTACTCOLON

Mocht het zijn dat je er een HUB tussen hebt, kun je die er beter tussen vandaan halen. Of dan zorgen dat de HUB spanning krijgt via een adapter.

Soortgelijk heb ik ook zo'n probleem gehad. Die werkte wel maar bij backuppen stopte de HD halverwege en dan was de hele harde scijf onleesbaar. Uiteindelijk is hierdoor de HUB kapotgegaan en begreep ik dat dat het probleem was. Heb de externe schijf nu direct op een vaste USB-poort gezet, no more problems.. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar