Welke CompactFlash Card?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Ik zoek een vervanger voor mijn huidige CF Card. Dit is een standaard DaneElec 1Gb. Maar te langzaam zeg ik.
(Behoeftes worden groter)
Wie heeft er tips.
Ik denk dat deze CF 36x is maar zie het nergens op de CF Card staan.

Alvast bedankt ;-)
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Je hebt nu een 300D geloof ik he? Je zou eens in dit lijstje kunnen kijken: http://robgalbraith.com/bins/multi_page ... =6007-6425 , maar ik weet niet of een ander kaartje echt veel sneller zal zijn hoor. De 300D snelheid van schrijven is niet zo erg hoog waardoor het niet uitmaakt of je normaal snelle of super snelle kaartjes gebruikt. Probeer het anders eens bij een winkel, dan weet je snel genoeg of het een verbetering is. De Sandisk Ultra II kaartjes zijn erg populair.
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

eric_nl schreefCOLONJe hebt nu een 300D geloof ik he? Je zou eens in dit lijstje kunnen kijken: http://robgalbraith.com/bins/multi_page ... =6007-6425 , maar ik weet niet of een ander kaartje echt veel sneller zal zijn hoor. De 300D snelheid van schrijven is niet zo erg hoog waardoor het niet uitmaakt of je normaal snelle of super snelle kaartjes gebruikt. Probeer het anders eens bij een winkel, dan weet je snel genoeg of het een verbetering is. De Sandisk Ultra II kaartjes zijn erg populair.

Ik ga eens kijken op de geadviseerde site.
Ik merk bij sportfotografie dat het lang duurt voordat een serie van 4 volledig verwerkt is.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

georg88 schreefCOLONIk merk bij sportfotografie dat het lang duurt voordat een serie van 4 volledig verwerkt is.
Klopt, maar tenzij je nu een echt standaard kaart hebt zal daar geen verbetering in komen met een super snelle kaart. De 300D maakt van die snelheid gewoon geen gebruik, de limiet ligt geloof ik ergens bij de 16x. Elke kaart die sneller is zal dezelfde schrijftijd hebben.
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

het enige wat bij een snelle(re) kaart sneller gaat is het koperen naar je pc als je een usb2.0 kaartlezer gebruikt.
voor de rest maakt het niets uit. Je camera zal er niet sneller van worden.

Heb je zo'n cardreader dan kun je dus sneller je foto's op je computer zetten. Doe je dit met Camera zelf dan is het 100% weggegooid geld.

Gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

oegemeister schreefCOLONhet enige wat bij een snelle(re) kaart sneller gaat is het koperen naar je pc als je een usb2.0 kaartlezer gebruikt.
voor de rest maakt het niets uit. Je camera zal er niet sneller van worden.

Heb je zo'n cardreader dan kun je dus sneller je foto's op je computer zetten. Doe je dit met Camera zelf dan is het 100% weggegooid geld.

Gr Sjoerd

Het ging mij met name om het schieten van foto's. Foto's lees ik altijd al uit op een Cardreader van Belkin. Dat gaat zeker sneller.
Ik hoor dat er 80x kaarten zijn, dat moet toch sneller verwerken dan 36x.
Of heb ik het mis?
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Attic
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 10:46

georg88 schreefCOLONHet ging mij met name om het schieten van foto's.
Ik hoor dat er 80x kaarten zijn, dat moet toch sneller verwerken dan 36x.
Of heb ik het mis?
eric_nl schreefCOLONKlopt, maar tenzij je nu een echt standaard kaart hebt zal daar geen verbetering in komen met een super snelle kaart. De 300D maakt van die snelheid gewoon geen gebruik, de limiet ligt geloof ik ergens bij de 16x. Elke kaart die sneller is zal dezelfde schrijftijd hebben.
Het antwoord was al gegeven! ;)

Groet,
Mark
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

ik heb bij combi-foto gewoon een benchmark test gedaan .> diverse verschillende. En op full burst geschoten .. elke x op hetzelfde geschoten en geteld hoeveel foto's ik kwijt kon bij verschillende types en uiteindelijk het perfecte huwelijk gevonden.. 350D en sandisk ultra II 1gb.

na bijna uur testen en schieten.

Niet bij combi gekocht!!!! bij een andere winkel..was ie veel goedkoper.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

MG75 schreefCOLONna bijna uur testen en schieten.

Niet bij combi gekocht!!!! bij een andere winkel..was ie veel goedkoper.
Wat info in de winkel vragen is tot daar aan toe, maar een uur van hun tijd nemen en dan ergens anders heen gaan? Tel daarbij op dat je het antwoord al 37 keer hier op het forum hebt gehad... beetje lompe actie naar mijn mening... :roll:
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

^I'm with him :( ^
Jee-eSTeke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Kijk eens bij http://www.powerinnumbers.com.au. Zeer betrouwbare online winkel in Australië. Die hebben zeer snelle kaartjes (80xCF) voor de prijs waar je hier 50xCF kaartjes voor koopt.
[size=75]Canon 30D + BG-E2 -- EF70-200mm f/2.8[color=red]L[/color] IS USM -- EF17-40mm f/4[color=red]L[/color] USM -- EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM -- EF100mm f/2.8 Macro USM -- EF50mm f/1.8 II
Extender EF 1.4x II -- Speedlite 580EX -- 2G+2G CF cards[/size]
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Bedankt voor de overweldigende acties ;-)


Ga denk ik een extreme III proberen, maar een goede tip om even meerdere te proberen.
Ergens moet toch snelheidsvoordeel te behalen zijn!
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Jamie schreefCOLON
MG75 schreefCOLONna bijna uur testen en schieten.

Niet bij combi gekocht!!!! bij een andere winkel..was ie veel goedkoper.
Wat info in de winkel vragen is tot daar aan toe, maar een uur van hun tijd nemen en dan ergens anders heen gaan? Tel daarbij op dat je het antwoord al 37 keer hier op het forum hebt gehad... beetje lompe actie naar mijn mening... :roll:
@Jamie, inderdaad iemand anders een uur van het werk houden en ergens anders kopen......
Ja soms is het even makkelijk om de zoekfunctie te gebruiken.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Zoals al min of meer een paar keer is gezegd, mede door eric_nl zijn link is dat de 300D max. 1.349MB/sec schrijft...

Stel je neemt Sandisk 1 GB (zelf erg goede ervaringen mee):
Sandisk Extreme III 1GB met 1.330MB/sec.
Sandisk Ultra II 1GB met 1.284MB/sec.

dus die 0,046MB/sec ga je echt NIET merken met een 300D-burst...

(DaneElec 1Gb staat er jammer genoeg niet bij....)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar