Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zoek een vervanger voor mijn huidige CF Card. Dit is een standaard DaneElec 1Gb. Maar te langzaam zeg ik.
(Behoeftes worden groter)
Wie heeft er tips.
Ik denk dat deze CF 36x is maar zie het nergens op de CF Card staan.
Alvast bedankt
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Je hebt nu een 300D geloof ik he? Je zou eens in dit lijstje kunnen kijken: http://robgalbraith.com/bins/multi_page ... =6007-6425 , maar ik weet niet of een ander kaartje echt veel sneller zal zijn hoor. De 300D snelheid van schrijven is niet zo erg hoog waardoor het niet uitmaakt of je normaal snelle of super snelle kaartjes gebruikt. Probeer het anders eens bij een winkel, dan weet je snel genoeg of het een verbetering is. De Sandisk Ultra II kaartjes zijn erg populair.
eric_nl schreefCOLONJe hebt nu een 300D geloof ik he? Je zou eens in dit lijstje kunnen kijken: http://robgalbraith.com/bins/multi_page ... =6007-6425 , maar ik weet niet of een ander kaartje echt veel sneller zal zijn hoor. De 300D snelheid van schrijven is niet zo erg hoog waardoor het niet uitmaakt of je normaal snelle of super snelle kaartjes gebruikt. Probeer het anders eens bij een winkel, dan weet je snel genoeg of het een verbetering is. De Sandisk Ultra II kaartjes zijn erg populair.
Ik ga eens kijken op de geadviseerde site.
Ik merk bij sportfotografie dat het lang duurt voordat een serie van 4 volledig verwerkt is.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
georg88 schreefCOLONIk merk bij sportfotografie dat het lang duurt voordat een serie van 4 volledig verwerkt is.
Klopt, maar tenzij je nu een echt standaard kaart hebt zal daar geen verbetering in komen met een super snelle kaart. De 300D maakt van die snelheid gewoon geen gebruik, de limiet ligt geloof ik ergens bij de 16x. Elke kaart die sneller is zal dezelfde schrijftijd hebben.
het enige wat bij een snelle(re) kaart sneller gaat is het koperen naar je pc als je een usb2.0 kaartlezer gebruikt.
voor de rest maakt het niets uit. Je camera zal er niet sneller van worden.
Heb je zo'n cardreader dan kun je dus sneller je foto's op je computer zetten. Doe je dit met Camera zelf dan is het 100% weggegooid geld.
Gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
oegemeister schreefCOLONhet enige wat bij een snelle(re) kaart sneller gaat is het koperen naar je pc als je een usb2.0 kaartlezer gebruikt.
voor de rest maakt het niets uit. Je camera zal er niet sneller van worden.
Heb je zo'n cardreader dan kun je dus sneller je foto's op je computer zetten. Doe je dit met Camera zelf dan is het 100% weggegooid geld.
Gr Sjoerd
Het ging mij met name om het schieten van foto's. Foto's lees ik altijd al uit op een Cardreader van Belkin. Dat gaat zeker sneller.
Ik hoor dat er 80x kaarten zijn, dat moet toch sneller verwerken dan 36x.
Of heb ik het mis?
georg88 schreefCOLONHet ging mij met name om het schieten van foto's.
Ik hoor dat er 80x kaarten zijn, dat moet toch sneller verwerken dan 36x.
Of heb ik het mis?
eric_nl schreefCOLONKlopt, maar tenzij je nu een echt standaard kaart hebt zal daar geen verbetering in komen met een super snelle kaart. De 300D maakt van die snelheid gewoon geen gebruik, de limiet ligt geloof ik ergens bij de 16x. Elke kaart die sneller is zal dezelfde schrijftijd hebben.
ik heb bij combi-foto gewoon een benchmark test gedaan .> diverse verschillende. En op full burst geschoten .. elke x op hetzelfde geschoten en geteld hoeveel foto's ik kwijt kon bij verschillende types en uiteindelijk het perfecte huwelijk gevonden.. 350D en sandisk ultra II 1gb.
na bijna uur testen en schieten.
Niet bij combi gekocht!!!! bij een andere winkel..was ie veel goedkoper.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Wat info in de winkel vragen is tot daar aan toe, maar een uur van hun tijd nemen en dan ergens anders heen gaan? Tel daarbij op dat je het antwoord al 37 keer hier op het forum hebt gehad... beetje lompe actie naar mijn mening...
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Kijk eens bij http://www.powerinnumbers.com.au. Zeer betrouwbare online winkel in Australië. Die hebben zeer snelle kaartjes (80xCF) voor de prijs waar je hier 50xCF kaartjes voor koopt.
[size=75]Canon 30D + BG-E2 -- EF70-200mm f/2.8[color=red]L[/color] IS USM -- EF17-40mm f/4[color=red]L[/color] USM -- EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM -- EF100mm f/2.8 Macro USM -- EF50mm f/1.8 II
Extender EF 1.4x II -- Speedlite 580EX -- 2G+2G CF cards[/size]
Wat info in de winkel vragen is tot daar aan toe, maar een uur van hun tijd nemen en dan ergens anders heen gaan? Tel daarbij op dat je het antwoord al 37 keer hier op het forum hebt gehad... beetje lompe actie naar mijn mening...
@Jamie, inderdaad iemand anders een uur van het werk houden en ergens anders kopen......
Ja soms is het even makkelijk om de zoekfunctie te gebruiken.