Vraagje over microdrive.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik sta op het punt om een mricrodrive te kopen van 4Gb voor 139,00.

Ik weet dat ze gevoeliger zijn en meer stroom vreten!

Nu wil ik wel eens weten of deze microdrive inderdaad zo snel stuk gaan of niet?
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

ik denk het wel...
je kan ze namenlijk niet perongelijk uit je handen laten vallen
een microdrive is niets minder dan een kleine hardeschijf

dat betekend dat er mechanische delen inzitten
de platters kunnen gaan aanlopen

maar met normaal gebruik denk ik dat ze minder lang mee gaan dan een flash kaartje
alles wat je gebruikt slijt en bewegende onderdelen slijten sneller
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Ik heb nog een 5 jaar oude IBM Microdrive van 340Mb (kostte toen een vermogen, en 340MB was onvoorstelbaar groot!). Deze is heel erg veel gebruikt in de Powershot S20. De camera is met drive zeer vaak gevallen (ook toen de camera aan stond), maar de kaart doet het nog steeds perfect.

Het is natuurlijk wel zo dat een Microdrive veel gevoeliger is voor schokken en slijtage dan een CF. Ik zou dan toch meer op de laatste vertrouwen.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Motor,
Ben je dan niet beter af om een imagetank aan te schaffen, lijkt me iets veiliger als je vermoed dat je schrijffouten kan veroorzaken op je kaartje.. Kwa prijs lijkt het me niet zo erg veel duurder en je capaciteit vergroot aanzienlijk.. Toch?
Mongol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 11:39
WoonplaatsCOLON Amsterdam

triaxis130 schreefCOLONMotor,
Ben je dan niet beter af om een imagetank aan te schaffen, lijkt me iets veiliger als je vermoed dat je schrijffouten kan veroorzaken op je kaartje.. Kwa prijs lijkt het me niet zo erg veel duurder en je capaciteit vergroot aanzienlijk.. Toch?
Ik heb deze afweging ook gemaakt. Omdat ik de extra geheugencapaciteit vooral nodig heb op zware trektochten waarbij ik toch al zo'n 25+ kg aan kampeeruitrusting en eten meesjouw, is de ruim 250g voor een immagetank met accu's toch net iets teveel. Bovendien zat ik op m'n laaste tocht in Zuid Siberië ook nog eens 23 dagen zonder stroom om accus voor de immagetank bij te kunnen laden. Ik heb daarom toch maar besloten te investeren in extra geheugen. Helaas niet voldoende om alles in RAW te kunnen schieten, maar toch een aardige compromis tussen kosten en gewicht.
If you do not pay homage, we will take your property. If you do not have property, we will take your children.
If you do not have children, we will take your wife. If you do not have a wife, we will take your head.
Chinggis Khaan's tax law
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

triaxis130 schreefCOLONMotor,
Ben je dan niet beter af om een imagetank aan te schaffen, lijkt me iets veiliger als je vermoed dat je schrijffouten kan veroorzaken op je kaartje.. Kwa prijs lijkt het me niet zo erg veel duurder en je capaciteit vergroot aanzienlijk.. Toch?
Ik bezit al een imagetank van 80Gb, maar elke keer dat overpompen na 150 opnames (1Gb kaart) wordt ik zo moe van als ik bezig ben.

Vandaar dat ik extra kaart / microdrive wil hebben.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

aan de andere kant zijn die mensen die die microdrives hebben ontworpen ook niet niet stom natuurlijk.. Ik bedoel maar, het zal wel werken, overigens zijn er veel mensen die deze gebruiken en over het algemeen, als je een beetje voorzichtig bent maar dat ben je zowiezo neem ik aan met je fotomateriaal zie ik geen enkel probleem ;-)
ITR1649
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 20:48
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ik gebruik al bijna 2 jaar een microdrive en ik heb nooit problemen. Sneller is het alleen niet in een 300D.
[size=75]EOS 400D ● Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM, ● Tamron SP AF 28-75mm f2.8 XR Di ● Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di Macro1:1 ● Canon EF 50/1.8 II ● Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM) ● Canon 18-55mm EF-S[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Als het je gaat om het lange wachten op het overpompen naar je imagetank dan zou ik gaan voor een tweede CF van bijvoorbeeld 1GB. Dat is goedkoper, maar je kunt dan gewoon doorschieten terwijl je andere kaartje aan het flushen is naar je imagetank. In de tijd dat dat duurt schiet je toch niet een nieuw kaartje vol?
patrickm
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 924
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2004 14:37
WoonplaatsCOLON Good Ol'vienna
CONTACTCOLON

ik heb een 4 jaar oude IBM 1 GB microsdrive, die is al HEEL veel gevallen , ik behandel dat ding als een gewoion geheugenkaartje

verschil?
snelheid (lack of)
stromgebruik (dat is echt meer ...)
[size=75]20D, EFS 10-22, Tamron 28-75 2.8 XI LD, Sigma 70-200 EX 2.8 HSM, Canon 28-300 USM IS L, Canon TC2.0, Sigma 105 EX 2.8 Macro,BG2
EX420,CT45
300D EFS 18-55, EF 75-300 III, EF 50 1.8 MKII, BG1
[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Baas boven baas... ik heb zowel de 340Mb en de 1Gb IBM microdrives. Beide hebben het altijd prima gedaan in zowel m'n S20 als in m'n 300D. Ik ben er wel altijd voorzichtig mee omgegaan, maar dat doe ik met al m'n spullen. Wat snelheid betreft merk ik geen verschil op m'n 300D. Wat stroomverbruik ook niet. Dus je zou het kunnen doen. Per Mb is het natuurlijk spotgoedkoop.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Dit is misschien ook wel leuk om even te lezen...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Inmiddels heb ik een 1Gb sandisk kunnen kopen voor € 45,00.

Dus nu twee van die Cf van 1Gb en is wel voldoende.

Thanks voor de reacties in ieder geval.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

De gewone of de Ulta II - versie?
Best wel een goede deal eigenlijk!!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar