Guys,
Ik zoek me (voorlopig even op internet) rot voor een mooie tas voor mijn camera + lens. Nu heb ik van een collega even de Lowepro slingshot 100 AW bekeken maar die is simpelweg niet diep genoeg..maar zo'n slingshot is wel ERG mooi. Snel je camera altijd bij de hand hebben.....
Het gaat overigens om de canon 20D tezamen met de canon 70-200 usm 4 L wat natuurlijk niet een hele kleine lens is. Toch is dit de lens die ik het meeste gebruik en er dus standaard op wil hebben.
Ik heb helaas niet de mogelijkheid voor het proberen van de 200 maar ik kan me niet voorstellen dat dit wel gaat passen omdat het inweze om de breedte gaat van de tas van links naar rechts ( als ie op je rug zit).
Iemand suggesties voor andere tas die net zo makkelijk werkt als de slingshot?
tas bij mijn camera (lowepro? ander merk?)
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
-
fokkedeboer
- Canon shooter Die Hard

- BerichtenCOLON 7378
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON De Bilt
- CONTACTCOLON
De tassen van Crumpler zijn ook de moeite waard. Ga eens naar een Crumpler-store, en probeer ze uit! Zelfde geldt trouwens voor de LowePro tassen: er gaat niets boven zelf proberen, met je uitrusting er in. Kamera-Express heeft geloof ik een behoorlijke keuze op voorraad.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Voor € 15,- meer heb je de 200AW die een stuk groter is.ranja schreefCOLONNu heb ik van een collega even de Lowepro slingshot 100 AW bekeken
[size=84]Canon EOS 50D - EF 17-40 f/4.0 [color=red]L[/color] - EF 24-105 f/4.0 [color=red]L[/color] IS - EF 50 f/1.8 II - Speedlite 430 EX II - RS-80N3 - Manfrotto 055AB & 141RC - Lowepro Minitrekker AW - iMac 24'' alu - Wacom Graphire4[/size]
Op de site van Lowepro lees ik dat de 100AW 19x13x25 cm meet en de 200AW 22x15x30 cm. Lijkt in cm niet spectaculair, maar ik denk dat het ruimtelijk gezien toch het verschil maakt.
[size=84]Canon EOS 50D - EF 17-40 f/4.0 [color=red]L[/color] - EF 24-105 f/4.0 [color=red]L[/color] IS - EF 50 f/1.8 II - Speedlite 430 EX II - RS-80N3 - Manfrotto 055AB & 141RC - Lowepro Minitrekker AW - iMac 24'' alu - Wacom Graphire4[/size]
Zit zelf ook te twijfelen tussen de lowepro 100aw slingshot en 200aw. Heb al een reacti gehad. met foto voor 20D in AW Slingsjot
http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php?t=14277
http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php?t=14277
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
m-etops.nl
- dbode
- Donateur

- BerichtenCOLON 3247
- GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
- WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug
Ik heb ook alleen maar Lowepro tassen. Je kunt ook eens gaan kijken bij een winkel met een zeer ruime sortering, want er zijn zoveel maten en systemen.
Ik ben zelf eens wezen kijken bij Kamera-Express in Capelle ad IJssel, die hebben een ruime sortering, maar er zijn ongetwijfeld meer zaken met een ruime keuze (misschien Konijnenberg in Den Ham? ben er zelf nooit geweest).
Ik ben zelf eens wezen kijken bij Kamera-Express in Capelle ad IJssel, die hebben een ruime sortering, maar er zijn ongetwijfeld meer zaken met een ruime keuze (misschien Konijnenberg in Den Ham? ben er zelf nooit geweest).
Groet,
Dirk-Jan
Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Dirk-Jan
Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
-
xon
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 123
- GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005 09:48
- WoonplaatsCOLON Haarlem
- CONTACTCOLON
jongens ik heb echt even jullie ervaring nodig!
Ik ben een beetje in de buurt gaan kijken wat de shops in hun winkel hebben liggen aan tassen en dat is niet om over naar huis te schrijven. Ik kan dus TE weinig testen.
Wat voor mij zeker is dat ik een slingshot (a like) rugzak wil hebben zodat ik snel kan switchen tussen opbergen en fotomaken. De Lowepro 200 AW . De lowepro 100 is zeker te klein en als ik de specs van de 200 aw bekijk (had de shop dus niet in de winkel liggen) ben ik bang dat het ook niet gaat passen . Ik wil mijn 20D + 70 - 200 USM L combi grijpklaar hebben en ik zou dan minimaal 25 a 26 cm nodig hebben in de breedte (wat bij een slingshot het geval is).
Iemand dezelfde combi met goed passende soortgelijke tas of andere suggesties?
Ik ben een beetje in de buurt gaan kijken wat de shops in hun winkel hebben liggen aan tassen en dat is niet om over naar huis te schrijven. Ik kan dus TE weinig testen.
Wat voor mij zeker is dat ik een slingshot (a like) rugzak wil hebben zodat ik snel kan switchen tussen opbergen en fotomaken. De Lowepro 200 AW . De lowepro 100 is zeker te klein en als ik de specs van de 200 aw bekijk (had de shop dus niet in de winkel liggen) ben ik bang dat het ook niet gaat passen . Ik wil mijn 20D + 70 - 200 USM L combi grijpklaar hebben en ik zou dan minimaal 25 a 26 cm nodig hebben in de breedte (wat bij een slingshot het geval is).
Iemand dezelfde combi met goed passende soortgelijke tas of andere suggesties?
-
xon
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 123
- GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005 09:48
- WoonplaatsCOLON Haarlem
- CONTACTCOLON
sja het jammere vind ik dat het nou niet bepaald een tas is die de schoonheidsprijs wint..sterker nog ik zag net een meisje voorbij lopen op weg naar school die had zo'n zelfde model tas alleen stond sponce bob erop

Ik heb gisteren ff gepast bij HAFO in Den Haag.
Zit als gegoten voor quick shot and holster. en ruime opening om je objectieven te bereiken.> Moet je hem wel afdoen en neerleggen, maar moet met beetje elke tas.
HAFO had gisteren nog aantal van op voorraad 3x 100aw en 2x 200aw.. kijk ook is bij kamera-express. daar hadden ze hem ook op voorraad.. alleen is ie niet weekend open..
Zit als gegoten voor quick shot and holster. en ruime opening om je objectieven te bereiken.> Moet je hem wel afdoen en neerleggen, maar moet met beetje elke tas.
HAFO had gisteren nog aantal van op voorraad 3x 100aw en 2x 200aw.. kijk ook is bij kamera-express. daar hadden ze hem ook op voorraad.. alleen is ie niet weekend open..
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
m-etops.nl
-
xon
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 123
- GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005 09:48
- WoonplaatsCOLON Haarlem
- CONTACTCOLON
ehhmm over welke heb je het nou?MG75 schreefCOLONIk heb gisteren ff gepast bij HAFO in Den Haag.
Zit als gegoten voor quick shot and holster. en ruime opening om je objectieven te bereiken.> Moet je hem wel afdoen en neerleggen, maar moet met beetje elke tas.
HAFO had gisteren nog aantal van op voorraad 3x 100aw en 2x 200aw.. kijk ook is bij kamera-express. daar hadden ze hem ook op voorraad.. alleen is ie niet weekend open..
- Manny
- Donateur

- BerichtenCOLON 1540
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
- WoonplaatsCOLON West-Brabant
Een Crumpler-schoudertas is net zo makkelijk en snel te bereiken als een Slingshot/Velocity, en bovendien draagt het een stuk prettiger half op je heup, dan vol op je rug. Je kan het gewicht beter laag plaatsen, dan kan je rustig een dag lang rondlopen met een schoudertas.
Ikzelf heb een Crumpler Bunnyman (nieuwe type, heeft andere naam, ben ik kwijt), en daar heb ik net twee dagen mee rondgelopen in Dublin, 2 camerabody's met lenzen gemonteerd, accesoires/lenzen onderin, tesamen goed voor bijna 9 kilo, maar prima te doen.
Ikzelf heb een Crumpler Bunnyman (nieuwe type, heeft andere naam, ben ik kwijt), en daar heb ik net twee dagen mee rondgelopen in Dublin, 2 camerabody's met lenzen gemonteerd, accesoires/lenzen onderin, tesamen goed voor bijna 9 kilo, maar prima te doen.
[color=silver]18-55[/color]
-
xon
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 123
- GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005 09:48
- WoonplaatsCOLON Haarlem
- CONTACTCOLON
zooww..net even bij de laatste fotozaak geweest die ik me kon bedenken en waaaarrempel daar hadden ze de 100 aw en de 200 aw staan van lowepro. De 100 aw heb ik nog geen eens ingekeken want die was gewoon miiiniii. De 200 even goed gekeken en gemeten maar ook dit is voor mij geen optie.
Als ik de tas wil gebruiken zoals hij gebruikt hooort te worden (dus draaien op den buik en pakken die camera) dan past mijn 20d en 70-200 er never van ze nooit niet in. Als alle vakjes heringedeeld zouden worden dan past ie wel in de lengte maar DAN mis je dus het hele idee van de sling tas.
Moet zeggen toch wel een teleurstelling want het is wel een ERG mooie tas..blijft eigenlijk alleen nog de slinnnggg Tamrac over....maar ja dan zie je eruit als een ninja turtle
Als ik de tas wil gebruiken zoals hij gebruikt hooort te worden (dus draaien op den buik en pakken die camera) dan past mijn 20d en 70-200 er never van ze nooit niet in. Als alle vakjes heringedeeld zouden worden dan past ie wel in de lengte maar DAN mis je dus het hele idee van de sling tas.
Moet zeggen toch wel een teleurstelling want het is wel een ERG mooie tas..blijft eigenlijk alleen nog de slinnnggg Tamrac over....maar ja dan zie je eruit als een ninja turtle
-
Snojmo
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 284
- GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 17:22
- WoonplaatsCOLON Monnickendam
Ik ben het met Manny eens. De crumpler is echt top. Heb zelf de Long Schlong. Draagt geweldig en heeft een zogenaamde 3rd leg, waardoor je 'm makkelijk op je rug kan dragen, zonder dat ie naar voren val (bij bukken ofzo).
http://www.crumpler.nl
Ze zijn ook nog heel mooi.
Greetz
Cees
http://www.crumpler.nl
Ze zijn ook nog heel mooi.
Greetz
Cees
-
xon
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 123
- GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005 09:48
- WoonplaatsCOLON Haarlem
- CONTACTCOLON
Hi Cees,Snojmo schreefCOLONIk ben het met Manny eens. De crumpler is echt top. Heb zelf de Long Schlong. Draagt geweldig en heeft een zogenaamde 3rd leg, waardoor je 'm makkelijk op je rug kan dragen, zonder dat ie naar voren val (bij bukken ofzo).
http://www.crumpler.nl
Ze zijn ook nog heel mooi.
Greetz
Cees
Het zijn wel leuke tassen (alhoewel die website volkomen idiooot is
Mocht je in de gelegenheid zijn en zin hebben om een fotootje te maken hou ik me aanbevolen
-
Snojmo
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 284
- GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 17:22
- WoonplaatsCOLON Monnickendam
Het mooie aan de tas is dat je zelf de tas kan indelen. Het is als het ware met schotjes met klittenband in te delen.ranja schreefCOLONHi Cees,Snojmo schreefCOLONIk ben het met Manny eens. De crumpler is echt top. Heb zelf de Long Schlong. Draagt geweldig en heeft een zogenaamde 3rd leg, waardoor je 'm makkelijk op je rug kan dragen, zonder dat ie naar voren val (bij bukken ofzo).
http://www.crumpler.nl
Ze zijn ook nog heel mooi.
Greetz
Cees
Het zijn wel leuke tassen (alhoewel die website volkomen idiooot is) maar ik kan zo lastig zien hoe de camera's in de tas " liggen " . Het lijkt meer op en normale " schouder" tas als ik het zo zie op de plaatjes.
Mocht je in de gelegenheid zijn en zin hebben om een fotootje te maken hou ik me aanbevolen
Ik zal straks wel even wat fotootjes maken, alleen even kijken hoe ik kan laten zien hoe de camera erin ligt, deze heb ik natuurlijk nodig voor de foto
Greetz
Cees
-
Bartje
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 677
- GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
- WoonplaatsCOLON Sittard
- CONTACTCOLON
Sorry voor het offtopic maar hoe werkt dat 3rd leg gebeuren dan? Ik heb ook een Crumpler (GeeKstar) maar geen idee hoe ik dat extra bandje bevestig
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
- Manny
- Donateur

- BerichtenCOLON 1540
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
- WoonplaatsCOLON West-Brabant
Die Long Schlong heb ik dus ook, dat is de nieuwe naam voor de Bunnyman, ik zal ook nog een foto maken met een meer dan uitgebreide uitrusting erin.Snojmo schreefCOLONIk ben het met Manny eens. De crumpler is echt top. Heb zelf de Long Schlong. Draagt geweldig en heeft een zogenaamde 3rd leg, waardoor je 'm makkelijk op je rug kan dragen, zonder dat ie naar voren val (bij bukken ofzo).
http://www.crumpler.nl
Ze zijn ook nog heel mooi.
Greetz
Cees
Zoals beloofd:

Tas van bovenaf, twee camera's met aangekoppelde lenzen passen probleemloos naast elkaar. Beide camera's ook met batterijgrips.

Onderste vak, in drieën gedeeld, linksvoor zit de 50mm met daarachter omnibounce met accu's, middenin zit een Sigma 70-300, rechtsvoor zit een Sigma flitser.

Inhoud van de tas, maar nu zonder tas. Dit is een standaarduitrusting voor mijn vakantie, hoewel de flitser en de 70-300 soms plaats maken voor andere accesoires/compactcamera's.
Hoop dat je zo een beetje een beeld hebt van wat er in de tas kan, en dit is natuurlijk niet bepalend voor wat erin kan, je kan de indeling vrij varieren naar wens, wel zo prettig. Bovendien is de bodem van het bovenvak aan 1 kant opklapbaar, om bijvoorbeeld een langere telelens ruimte te bieden om rechtop in de tas te kunnen. Dit gaat natuurlijk wel ten koste van je ruimte onder en bovenin.
Je hebt trouwens ook nog voldoende vakjes en netjes voor klein spul, en zelfs pennenvakjes. Je kan echt je hele santenkraam met je meezeulen als je dat wilt.
Het third-leg systeem gebruik ik vaak om een extra lenstas (van de Sigma) aan te hangen met fotorolletjes/filters, en wat er dan ook maar meemoet.
Kortom, een perfecte tas (voor mij althans).
[color=silver]18-55[/color]
-
Snojmo
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 284
- GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 17:22
- WoonplaatsCOLON Monnickendam
Manny is me net voor, maar post mijn foto's toch, anders ben ik voor niks bezig geweest
Ik heb m'n oude eos500n (iemand nog interesse?) gebruikt om te laten zien hoe ik de tas gebruik.
Deze foto met onderflap open en de flitser en extra lens (80-200) er half uit. Camera met lens naar beneden.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28754[/img]
Deze foto met flap dicht (kun je alle extra vakjes zien). Camera met lens naar voren.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28756[/img]
De camera is natuurlijk veel groter dan de 350d die ik nu heb, dus normaal heb ik meer ruimte in het hoofdvak.
Nog 2 fotootjes voor de werking van de 3rd leg.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28759[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28762[/img]
De bedoeling is om de 3rd leg ter hoogte van het logo om de extra band te doen en dan de 3rd leg aan de tas bevestigen.
Zo heb ik 3 weken op vakantie gelopen.
Duidelijk?
Greetz
Cees
Ik heb m'n oude eos500n (iemand nog interesse?) gebruikt om te laten zien hoe ik de tas gebruik.
Deze foto met onderflap open en de flitser en extra lens (80-200) er half uit. Camera met lens naar beneden.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28754[/img]
Deze foto met flap dicht (kun je alle extra vakjes zien). Camera met lens naar voren.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28756[/img]
De camera is natuurlijk veel groter dan de 350d die ik nu heb, dus normaal heb ik meer ruimte in het hoofdvak.
Nog 2 fotootjes voor de werking van de 3rd leg.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28759[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=28762[/img]
De bedoeling is om de 3rd leg ter hoogte van het logo om de extra band te doen en dan de 3rd leg aan de tas bevestigen.
Zo heb ik 3 weken op vakantie gelopen.
Duidelijk?
Greetz
Cees




