Aanschaf flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
AntonM

Ik sta op het punt om een flitser aan te schaffen, iemand goede suggesties ? Zit te twijfelen tussen de 420EX of 550EX van Canon , of misschien een third party flitser.
Graag wat goed advies :D

Mvg Anton
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Wat wil je fotograferen?
Alias "Mr. Google"
50D|EF 100MM f2.8 Macro USM|EF F/4.5-5.6 100-400 [color=red]L[/color] IS USM|EFS F/4.5-5.6 17-85|550EX|420EX|Manfrotto 330|Manfrotto 144B+128Rc|Manfrotto 679B + 486RC2
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Zijn er mensen die ervaringen hebben met flisters van andere merken met de 300D?
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Oldsmobile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 10:28
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

Ik gebruik mijn oude flitser "Nissin 360TW".
Deze zat altijd op mijn Olympus OM10
Flitser kan tot 18meter effectief flitsen en ik heb er nog opzetstukken voor.
Deze zijn voor tele en groothoek en nog wat kleuren filters
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

En bevalt die flitser op de canon? Werkt hij goed samen wat betreft automatische TTL meting e.d.?
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

ik zit een beetje met het zelfde probleem als de TS, ik zal hem het meeste gebruiken bij grote of erg donkere ruimtes (oude forten en kastelen e.d. ) dacht zelf aan de 420 EX maar dan vanwege het budget.
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

:shock: daar gaat m'n goeie geld :lol:
ach een hobby mag wat kosten, maar idd wel ff sparen
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
AntonM

Wil hem voornamelijk op feestjes gebruiken en bijlichten in grotere ruimtes.

Anton

Even doorsparen dus
Oldsmobile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 10:28
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

Klaas schreefCOLONEn bevalt die flitser op de canon? Werkt hij goed samen wat betreft automatische TTL meting e.d.?
Ik heb de camera bijna altijd op handmatig of semi handmatige instellingen staan.
Dus na wat experimenteren werkt het wel , ongeveer gelijk aan mijn analoge camera , er zit achterop de flitser een aantal rekenschuifjes voor diafrafma en sluitertijd
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

snuggel schreefCOLON:shock: daar gaat m'n goeie geld :lol:
ach een hobby mag wat kosten, maar idd wel ff sparen
Ik weet niet waar je al hebt gekeken voor de 550EX, maar bij Konijnenberg scheelt het zomaar € 200,- met de reguliere prijs. Daar heb ik 'm ook vandaan. Buitenlands model, maar met de handleiding van Ben (Motordigitaal) no problem.

P.S. Er komt trouwens ook nog een 580EX (scheelt toch weer een meter flitsen :)) en waarschijnlijk nog meer centjes...
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Op Ebay staan ze ook voor relatief weinig in de lijst. Maar ja ik wil nog teveel dingen...
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hoi Anton,

Zelf heb ik een flitser van Sigma type EF-500 DG ST. Volledig compatible met de 300D, 199 Euro en een richtgetal van 50!
Ik flits e-ttl en krijg prachtig belichte foto's. Ik gebruik altijd de TTL-stand in combinatie met de P-stand, flits indirect met de difusor voor de reflector. De Sigma is uiterst betrouwbaar en weet niet van ophouden doordat hij op 4 penlights werkt. Zelf flits ik vlot achter elkaar 70 à 80 foto's op bruiloften en personeelsfeestjes. Heb je een hoog plafond of is het erg donker: direkt flitsen met difusor, camera altijd op P-stand en er kan niets mislukken, zo is mijn ervaring! Niks geen moeilijkdoenerij dus.
Groeten, Willem.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar