De meest rare dingen op een vliegshow (kortweg domme dingen)

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je maakt het allemaal wel eens mee dat je op een vliegshow rustig om je heen staat te kijken, temidden van het publiek. Hier staat het dan ook vaak vol met "dagjesmensen" die het ook wel eens leuk vinden om naar de vliegtuigen te komen kijken.

Ik geef alvast een opzetje over de dingen die je dan hoort:

1
Twee mannen - vermoedelijk elkaars buurmannen. De een zegt tegen de ander: "Het verschil tussen een F-14 en een F-15 is niet zo groot. Het zit hem altijd in de kleur of inhet bouwjaar" Echt gebeurd. Volkel jaren geleden.

2
Dit jaar op de show in Eelde stonden wij (mijn vader en ik) zo'n 100 meter achter de hekken in het veld. Vliegende toestellen waren moeilijk te fotograferen ivm het kleine formaat en de hoeveelheid tegenlicht.
Naast ons stond een man met twee oude -echt oudee- analoge camera's foto's te maken alsof zijn leven er vanaf hing. Dit deed hij staand op zijn alluminium koffertje. Scheelde hem toch al gauw zo'n acht centimeter dat hij dichterbij de vliegtuigen was

3 Zelfde laken een pak:
Waarom gaan mensen altijd op het dranghek staan? Alsof die 20 centimeter een wereld van verschil zijn voor een vliegtuig wat voorbij komt vliegen op 50 meter hoogte?

U heeft er nog meer? Voel jezelf vrij om dit aan te vullen.
Dingen zoals jezelf afvragen, in die goede oude tijd, waarom je al bij foto nummer 40 bent op je rolletje van 36 opnamen mag natuurlijk ook :wink:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
BeeJee
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 18:01
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

Tijdens de laatste opendag nog een beetje ruzie met een man die zijn vrouw voorhield dat Opendagen werden gehouden om oude oorlogs voorraden kerosine op te maken. :shock:

Toen ik een opmerking daar over maakte werd hij nog link ook nog.
BeeJee
-------------------------------------------------------
Proper Planning Prevents Poor Performance
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Hmm leuk dit, ik zal m'n geheugen even gaan uitspitten, alvast een voorproefje van waar we altijd in een deuk van liggen:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=29828[/img]
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Crack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2004 12:49

Tijdens de afgelopen Frisian Flag op Leeuwarden waren er natuurlijk een aantal spottersdagen.
Ik was "gelukkig" ook ter plaatse toen er een blik van deze kerels werd opentrokken.

Alsof ze nog nooit een kist hadden gezien werd er gerend (langs ORP bij baankop) en gefotografeerd.
Onder elkaars objectieven doorduiken om die ene superplaat te maken. Diverse boze blikken werden uitgewisseld omdat het gewoon niet te voorkomen was dat tijdens het afdrukken van de plaat er een lichaamsdeel van passerende collega-spotter op verscheen :twisted:

Wel leuk om dit te observeren...
Beetje van mezelf en een beetje van Canon
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Over wandelen gesproken.

begin jaren negentig op de Air Tatoo.

Achter ons hoorden we een hoop herrie en we keken om, komt er een regenbui op ons af zeilen. We springen op de static over het hek en willen onder een grote transporter komen schuilen. Mee 2 van die bewakers roepen en schreeuwen dat dat niet mocht. We wijzen naar de regenbui; en ze kwamen er zelf ook maar bij staan. :lol:

Dit was dus nog in de tijd dat alles kon en alles mocht. Ach..... Vroeger

---

Een paar jaar later vlogen daar die twee Migs nog tegen elkaar. Dat was dan weer niet om te lachen. Ik ben zelden zo geschrokken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

2
Dit jaar op de show in Eelde stonden wij (mijn vader en ik) zo'n 100 meter achter de hekken in het veld. Vliegende toestellen waren moeilijk te fotograferen ivm het kleine formaat en de hoeveelheid tegenlicht.
Naast ons stond een man met twee oude -echt oudee- analoge camera's foto's te maken alsof zijn leven er vanaf hing. Dit deed hij staand op zijn alluminium koffertje. Scheelde hem toch al gauw zo'n acht centimeter dat hij dichterbij de vliegtuigen was

Ik zie hier toch wel logica in... kan groot verschil uitmaken of jij nog een stuk hoofd onder op je foto hebt of niet, je kan dit natuurlijk ook overdrijven door met een trapje voor aan het hek te gaan staan :roll:

wat betreft de telefoontjes... van mij mogen ze afgeschaft worden:

Afbeelding

(p.s, foto niet van mij), maar maak het wel vaak zat mee
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Haha misschien dat deze keer die AN-225 wel beeldvullend er op kwam :lol:
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@hierbenikdan.

Het was op de plake waar wij stonden relatief zo rustig dat die paar centimeter echt helemaal niks uitmaakten. Anders zie ik er het nut ook wel van in
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Kickje

Volkel, begin jaren negentig of eind jaren tachtig. Een Harrier hangt stil voor je neus met een hels kabaal. Naast je staan een stel mensen; "wanneer zouden die harriers komen, die zijn heel bijzonder". Er moest eigenlijk nog achteraan komen dat ze stil konden hangen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

jaar of 3 terug geloof dat het sanicole was weet het niet helemaal zeker maar toen moest het hele plubliek :shock: opstaan en 10 meter naar achter want er moest jawel een vliegtuigje opstijgen. Daarna was het grote ruzie omdat mensen die eerst achteraan stonden nu opeens voor bij het stonden.

Groet Peter
this lyric is under construction !!!!
petertenthije
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 20:56
WoonplaatsCOLON Oeteldonk
CONTACTCOLON

Ik vond het commentaar van die Surinaamse commentator van de USAF op hun F15 er grappig. Heeft iemand dat toevallig op MP3 of zoiets?
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Op Farnborough stond bij de static display een bordje met B1B met bijbehorende gegevens er op, maar geen B1B zelf te bekennen (kan daar niet landen, kwam later wel overvliegen). Ik de gegevens lezen, komt er een Amerikaanse militair (behorende bij de display) met de opmerking dat het wel jammer was dat ik nu de B1B niet kon zien en fotograferen omdat hij in Stealthmode was... :lol:
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Stealth?

Inderdaad, eind jaren tachtig of begin jaren negentig hadden ze de F-117 op Kleine Brogel. Gewoon een stel rolblokken in een driehoekje en een bordje erbij. 8)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

dejong1racing schreefCOLONStealth?
Ja, en je weet best wat ie bedoelt :roll:
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Brenner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 09:50
WoonplaatsCOLON Stein

nou, ik was 2 weken geleden voor het laatst met mijn analoge camera op een nederlandse luchthaven wezen spotten en staat er een andere spotter vanaf het hek op een platform medewerker te schreeuwen dat ie moest schuiven omdat ie voor de kist stond......ik gezegd tegen hem dat ik het behoorlijk aso vond en hij werd me toch een partij link.....

zonde dat er altijd mensen bij zijn die het voor anderen verpesten..
- MADDOG -
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2006 19:45

Vorig jaar bij de spottersplek bij Volkel....

was een beginnende spotter met een analoge
spigelreflex, foto's aan het maken van de (nog op de startbaan bevindende) vliegtuigen.
Maar als de vliegtuigen langs vlogen maakte ie er geen
platen van.

Hij meende schijnbaar dat ie geen snel bewegende objecten
kon fotograferen. En/of hij had de techniek nog niet onder de knie
van het volgen van de F-16ns
Canon EOS 350-D + Battarygrip + kitlens + Sigma 70-300mm APO DG MACRO
Royke777
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 09:10
CONTACTCOLON

vind je dat een van de meest rare dingen ???
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
BusDriver
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2007 15:45

Daar heb je die ouwe l*l weer (ook al gaat het niet over een show):

Toen je nog helemaal naar het eind van de (toen) B-pier kon lopen om te platen en je onder de toren nog kroketten, bami- en nassiballen kon verorberen stond een man met zijn zoontje te kijken naar een net gelande Il-18.
"Kijk jongen, dat is een heel modern vliegtuig".
"Hoezo pappa?"
"Hij heeft molentjes aan zijn vleugels..."

't Was maar goed dat ik nog niet te veel gefrituurde waren had verorberd :shock:

Cheers,
Peter
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En natuurlijk hebben jullie ook weer genoeg meegemaakt in Volkel.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

Ja ikke. Als je al ziet dat het verderop giet en onweert. Toch je stunt team de lucht in sturen en zelfs een leek als ik dit zag aan komen dat dat niet echt de slimste zet was. (leverde wel een paar mooi pics op).

Groet Peter
this lyric is under construction !!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar