Herfst-shoot van mijn gezinnetje

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

Naar aanleiding van m'n vorige post ben ik terug geweest naar het kasteeltje bij ons in de stad.
Het leek me de geknipte locatie om eens een mooie foto-reportage te maken van mijn gezinnetje.
Ps: Kan nog veel tips gebruiken hoe ik ze beter kan bewerken. Ik heb het gevoel dat er meer in zat. :wink:
(17 kon ik niet laten :lol: )


01.Afbeelding
02.Afbeelding03.Afbeelding
04.Afbeelding
05.Afbeelding06.Afbeelding
07.Afbeelding08.Afbeelding
09.Afbeelding10.Afbeelding
11.Afbeelding12.Afbeelding
13.Afbeelding14.Afbeelding
15.Afbeelding16.Afbeelding
17.Afbeelding
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

Wat een stoer huis heb jij :)

Nee even zonder dolle,
leuke serie
vooral de afwisseling van mensen en herfst

voor mij is 14 absoluut favoriet.
met vlak daarachter nummer 11

Bij negen en tien stoort mij die steen wat.
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Leuke foto's. Ik mis alleen 1/3 deel van het gezin. :wink:
Foto 9 en 10 zijn naar mijn smaak te licht.
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik vind het leuk. Met een aantal echt mooie er tussen. Leuk gezin ook. 14 is heerlijk.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Ik vind ook foto 14 er meteen uitspringen. Ook qua kleur vind ik deze het beste van je serie. De meeste foto's zien er bij mij nogal erg licht van kleur uit.?? Foto 13 vind ik een echte lekkere herfsfoto.
Foto 10 vind ik een erg mooie foto van je vrouw, zou 'm zelf mischien alleen croppen zodat je nog net de railing ziet. Maar ze kijkt hier heel mooi.

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

Mercikes voor de commentaar. 14 is hier ten huize ook de favoriet
13 ziet er hier nog beter uit kwa kleur en scherpte maar in vind dat de meeste plaatjes online nogal last hebben van de verkleining.
Moet ik voor een volgende keer toch meer rekening mee houden. Ik ga zien dat ik nog iets kan doen aan 9 en 10 op het gebied van compositie.
De bedoeling is hieruit 4 fotos te selecteren en klaar te stomen om op te hangen in een grote kader van 4.
2 portreten gemengd met 2 sfeerfoto's.
martinphi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Een hele leuke serie, de foto's van je vrouw hebben wel iets last van een uitgebeten lucht. Nummer 14 heeft voor mij wel de meeste zeggingskracht. Fijn moment tussen moeder en zoon :!:
Wat moet ik hier nu weer voor wijze woorden zetten????
[size=75] EOS 350D Canon EF 50mm 1.8 II Tamron 70 -300 mm [/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Lekker heldere serie Stavros. Jammer van de luchten. Daar kan je omheen door strakker in te kaderen en er ook op te letten...

Alleen foto 10 vind ik minder omdat de pose niet klopt...
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

14 is prachtig. Ben het met Ed eens dat 10 er niet tussen hoort. Wel gaaf dat je nummer 1 hier weer neerzet. Jammer van de overbelichting op de toren, maar dat is misschien nog bij te werken.

Voor de rest een mooie stijlvolle serie.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

maced schreefCOLONLekker heldere serie Stavros. Jammer van de luchten. Daar kan je omheen door strakker in te kaderen en er ook op te letten...

Alleen foto 10 vind ik minder omdat de pose niet klopt...
Wat bedoel je daarmee Maced omdat de pose niet klopt? Ik zie het even niet :oops: vond dat namelijk de leukste foto van haar.....

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Het lichaam staat zo dat je verwacht dat ze in de lens kijkt en de blik is in een andere richting dan haar gezicht. Ik vind het niet lekker kloppen...
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Oke ik snap wat je bedoelt, maar blijf hem toch de leukste vinden van haar :wink:

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

@ Ed: Ik heb nogal de onhebbelijke gewoonte dat alles snel moet gaan. Ik denk dat als ik het technisch beter wil uitvoeren, ik veel meer geduld aan de dag moet leggen om een shot helemaal naar mijn hand te zetten. Maar we blijven oefenen hè. :lol:
Ik heb de shots nog eens onder handen genomen en van daaruit nog een vraagje.
Het was de eerste keer dat ik de tamron mee had om hem eens grondig te testen.
Blijkbaar is het niet mogelijk om op 2.8 ragscherpe plaatjes tevoorschijn te toveren.
Moet ik daarvoor het diafragma meer dichtknijpen dan of is er iets anders aan de hand.
Misschien geen al te vaste hand, is het enigste waar ik direct op kan komen. De sluitertijden waren blijkbaar toch hoog genoeg.
In PS krijg ik ze niet echt veel scherper :roll:

@ Joop: Vind je de tweede shot beter van het landhuis of toch die eerste. De tweede maal heb ik gelukkig m'n tripod meegenomen.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Geduld is een schone zaak hè? ;-)

Elke lens gaat pas optimaal presteren na diafragmeren. Voor de ene lens is dit één of twee stops, de andere moet echt naar f8 of f11. Ragscherpe platen zijn een combinatie van diafragmeren, sluitertijd die kort genoeg is en natuurlijk goed scherpstellen. Ook het weer werkt mee of tegen aan de scherpte-indruk. Zo te zien is dat hier de grootste factor die de platen niet gestoken laten lijken. Zacht, diffuus licht draagt minder bij aan scherp ogende foto's dan hard direct (zon)licht.
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

Het was idd een raar sfeertje buiten door het zachte zonlicht. Ik hoop dus dat het daaraan lag.
Neemt niet weg natuurlijk dat ik voor elk shot meer moet gaan nadenken en niet gaan schieten zoals een volleerde pro. :lol:
Misschien in de toekomst ook eens gaan nadenken over de aanschaf van een goede flitser. Kan misschien ook iets geven om schaduwen weg te werken.
Allee, zolang we maar weer wijzer worden zijn we content he. Merci voor de reactie. :wink:
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Je kan ze wel richting de hint van MacEd bewerken, dan worden ze minder hard. Mag ook best wat softer, het is een softe voorstelling. Past wel vind ik. Dus als je eerst de verschillen wegwerkt, dan daarna een soft filter achtig iets. Als je in de niveaus wat rommeld om de verschillen tussen hard zonlicht en schaduw wat naar elkaar toe te trekken kom je een heel eind. Curves kan je het ook mee doen. Denk ik, maar tis geen wip he? ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

@ Kropot: Ik ga morgen eens aan de slag met de tips die ik her en der verzameld heb. Als het resultaat 'postbaar' is laat ik wel iets zien. :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar