Ipod Video + cameraconnector.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Nou ben ik erg geinteresseerd in de nieuwe Ipod Video 30 gig. Als extra kan je er de camera connector bijkopen om je cam te connecteren aan de Ipod en het geheugen leeg te halen.

Bij de ondersteunde camera's zie ik voor Canon enkel de Eos20D staan.. Ik kan me haast niet voorstellen dat een 300D zodanig anders is dat het met deze niet zou kunnen..

Heeft er iemand ervaring met deze opzet?
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Ook de Andere EOS'en werken, die ondersteunen ook PTP als data protocol.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301052
The iPod Camera Connector supports cameras with USB connectivity based on the following commonly used protocols:

PTP
Type 4 (or Normal)
Mass Storage
- jacco
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Niks tegen Apple hoor (wie mij kent weet beter), maar de iPod is niet een optimaal opslagmedium. Wel een fantastisch apparaat (zit intussen aan mijn tweede). Ik heb de Belkin MediaReader erbij gehad, maar dat werkte zooo traag, dat een Gig leeghalen meer energie vreet dan de batterij (van de iPod) kan leveren :-( Om een idee te geven: een 128 MB kaartje met jpgs (was voor ik mijn 300D had) duurde ongeveer een kwartier...

Of het met die nieuwe CameraConnector beter gaat weet ik niet, maar Jacco vast wel! Snelheid zou tenminste USB2 of FireWire moeten zijn wil het zinvol werken.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Fokke, dat klopt. Die belkin is inderdaad erg traag. Die nieuwe connector is sneller en goeiekoper. Sorry Fokke ;-)

- jacco
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Jacco Rens schreefCOLONFokke, dat klopt. Die belkin is inderdaad erg traag. Die nieuwe connector is sneller en goeiekoper. Sorry Fokke ;-)
Is niet erg, integendeel! Kan ik meer mensen die (jullie? provisie?? :-)) kant op sturen ;-)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONKan ik meer mensen die (jullie? provisie?? :-)) kant op sturen ;-)
Fokke, ik wou dat de marges dat toelieten.. Ik mag al blij zijn dat ik strikt voor eigen gebruik al korting krijg.

- jacco
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Snap ik wel hoor, was ook maar een geintje. Maar zal ik dan maar niet mensen naar jullie sturen? ;-)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Geweldig,
Nou begin ik toch al aardig geinteresseerd te geraken!
Uiteraard is de Eos 300D usb 1, zal wel voor een trage verbinding zorgen maar ik denk dat de batterij van de Ipod het nét iets langer uithoudt dan de meeste andere datastorage spullen.
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Ik heb de iPod video uit de US meegenomen en hier een camera connector gekocht. Alles gedaan wattie moet doen om aan te sluiten....

...maar de 20D en de 300D worden niet herkend. Niet in PHP mode en niet in normal mode.....

*wierdeau die w8 op een software update*
nieuwe website!
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

wierdeau schreefCOLONIk heb de iPod video uit de US meegenomen en hier een camera connector gekocht.
Welk model iPod heb je? Niet alle iPods kunnen namelijk met die camera connector overweg...

- jacco
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Heb de iPod video 60GB.
nieuwe website!
t2a
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 20:34
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Correct me if I'm wrong, but....
Het is toch nog steeds zo dat ipod geen raw files kan viewen. Downloaden op ipod moet werken maar je kan ze niet terugzien. Hoeft natuuurlijk geen pre te zijn, maar het is wel iets wat ik graag door apple ondersteund zie.
Groetjes,
Raymond.

[size=75]EOS-350D, Tamron SP AF Aspherical XR Di 28-75mm f2:8 Macro Ø 67, Canon EF 50mm f1.8 II, 2GB Ultra II, Wacom Intuos3 A6[/size]
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

wierdeau schreefCOLONHeb de iPod video 60GB.
Daar zo het geen probleem mee moeten hebben.

Loop dit eens door? "How to use the iPod Camera Connector"

- jacco
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

heb ik helemaal doorgelopen. heb ook gebeld met apple helpdesk. die konden ook niets vinden. moest hem maar opsturen via een dealer. ben alleen bang dat dat wel erg lang gaat duren...
nieuwe website!
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Dat is natuurlijk een beetje het probleem.
Gezien de vele functies deze Ipod kan bieden, denk ik dat ze vele twijfelaars over de streep kunnen trekken indien deze Ipod ook nog eens feilloos als photostorage on the run kan gebruikt worden.
Ik ga het maar eerst eens testen of het werkt, wij verkopen ze hier namelijk dus zal ik er maar eens één uitpakken en proberen.
K'hou jullie op de hoogte!
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

triaxis130 schreefCOLONwij verkopen ze hier namelijk dus zal ik er maar eens één uitpakken en proberen.
mag dat zomaar dan???
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Vinny schreefCOLONmag dat zomaar dan???
Als jij het niet maar niet aan z'n werkgever verteld ;-)
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

ik ben natuurlijk heel erg benieuwd of het exemplarisch is met mijn gear of dat ut nog niet werkt....
nieuwe website!
Ikke Niet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 19:38

Ik ben erg schieuwnierig :D of het werkt. Heb ik zeker interesse in. Met een normale kan je eigenlijk te weinig. Op deze manier kan je met een ding een hoop. Alleen nog wachten tot er een GPS module bijkomt en je er TomTom op kan draaien. Dan is het het perfect opslag.

MP3/film/datastorage vanaf EOS/TomTom. :shock: :D :lol:
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

@triaxis, heb je het al uitgeprobeerd? Ik zal het niet tegen je baas zeggen.....
nieuwe website!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar