graag info.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

ben op zoek naar goeie telelens,

75 - 300 lijkt me ok, ..

die van canon lijkt goed, ook sigma heeft gelijkaardige lens.. kweet het niet mensen, wie geeft me wat raad?
wat prijs betreft wil ik niet te hoog gaan. (300 euro..)

wie heeft lens in die klasse en is er tevreden van? moet daarvoor geen van die 2 zijn.

dankje,

Tom
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Oldsmobile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 10:28
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

Kijk eens bij mijn topic , ik vraag eigenlijk hetzelfde en daar staan al wat antwoorden.
Ik ben er zelf nog niet uit maar mijn voorkeur gaat uit naar een Canon 75 - 300
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de CANON EF 75-300 III USM en bevalt mij prima! Alleen ik vind persoonlijk de AF niet zo snel... Kwa bereik is het prima, zeker voor normaal huis tuin en keuken gebruik en zelfs voor af en toe wat circuitfoto's :)
Ben afgelopen zomer in Kenia op safari geweest, en daar heeft de lens ook prima zijn werk gedaan (zie de foto's in mijn album), volgende keer zou ik alleen wel een lens willen hebben met iets meer bereik (die beesten staan soms wel heel ver weg ;) )

Ga stiekem toch eens kijken naar een 50-500 van sigma
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
bolletje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2004 15:54

Heb zelf €300 betaald voor een Canon 75-300 IS USM op eBay. Ben er erg tevreden over, maar ben nog steeds aan het wennen aan de IS.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

bolletje schreefCOLONHeb zelf €300 betaald voor een Canon 75-300 IS USM op eBay. Ben er erg tevreden over, maar ben nog steeds aan het wennen aan de IS.
IS kun je uitzetten als je wilt (en op statief moet het zelfs) maar ik ben er wel content mee. Ik schoot ermee en was verkocht... en het objectief ook. Had Konijnenberg ook weer een goede dag... :)
Pjotr
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2004 17:35
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLON
bolletje schreefCOLONHeb zelf €300 betaald voor een Canon 75-300 IS USM op eBay. Ben er erg tevreden over, maar ben nog steeds aan het wennen aan de IS.
IS kun je uitzetten als je wilt (en op statief moet het zelfs) maar ik ben er wel content mee. Ik schoot ermee en was verkocht... en het objectief ook. Had Konijnenberg ook weer een goede dag... :)
Is dit dezelfde lens die besproken is in www.Photozone.de ?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Pjotr schreefCOLON
Ytos schreefCOLON
bolletje schreefCOLONHeb zelf €300 betaald voor een Canon 75-300 IS USM op eBay. Ben er erg tevreden over, maar ben nog steeds aan het wennen aan de IS.
IS kun je uitzetten als je wilt (en op statief moet het zelfs) maar ik ben er wel content mee. Ik schoot ermee en was verkocht... en het objectief ook. Had Konijnenberg ook weer een goede dag... :)
Is dit dezelfde lens die besproken is in www.Photozone.de ?
Een iets uitgebreidere link zou handig zijn. Maar als je zelf wil googlen, dan is hier de volledige omschrijving van de lens:

EF 75-300 F4-5.6 IS USM

Ook te vinden op de Canon-site.
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

Ytos schreefCOLON IS kun je uitzetten als je wilt (en op statief moet het zelfs) maar ik ben er wel content mee. Ik schoot ermee en was verkocht... en het objectief ook. Had Konijnenberg ook weer een goede dag... :)
Misschien een domme vraag hoor :oops:, maar wat is de reden dat je IS MOET uitzetten als je camera op het statief staat???
Takki

ik heb gehoord dat het systeem gek wordt en als je een statief gebruikt, dan heb je ook geen/nauwelijks trillingen. de camera staat al lekker stil/stabiel op het statief.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar