Hoofdwacht sferen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

Een foto bij mij in het restaurant genomen.
ik vind deze erg sfeervol en scherp.
Ik weet niet of ik, en de kwaliteit van mijn platen, al bekwaam genoeg gevonden worden om buiten deze ;mijn eerste foto's; groep te gaan posten. 8)

Laat het mij maar weten dan! :lol:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=33668[/img]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Als een van de eerste platen geschoten voor dit forum, vind ik 'm in eerste instantie niet slecht. Alleen, en misschien vergis ik mij ergens in, lijkt het mij beter om wat meer frontaal te schieten. Ik mis n.l. de betekenis van het tafereel. Anders gezegd, mij ontgaat een hoop schoonheid vermoed ik, omdat het object m.i. langszij geschoten is.

Verder lekker scherp en warm gekleurd !!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik ga helemaal met Wheely mee en die straatlantaren doet nog meer afbreuk aan deze mooie omgeving.

Die gordijnen hadden beter dicht kunnen zijn.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

door de rommelige omgeving krijgt zo'n plaat, ondanks de sfeer, een hoog snapshot gehalte. probeer hier meer detail op te zoeken, probeer mooie afsnedes te maken (dus minder een heel object met veel ruimte eromheen), gebruike lage f-waarden om mooie onscherpe achtergronden te creeren met weinig detail en, helemaal voor de sfeer, ga over op onderbelichting zodat alleen de echt verlihctte delen goed belicht zijn.

hoop dat je hier wat mee kunt.

v.w.b. het posten in welke groep dan ook, op dit forum is geen ballotage en daarom is het zo heerlijk laagdrempelig. voor iederen toegankelijk en op ieder niveau en dat is de grote kracht. Wel zal het zo zijn dat je in deze groep wellicht wat milder commentaar zal krijgen ....
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

Okee, ik neem de tips ter harte en zal er nog eens 1 maken op basis van jullie commentaar.
Bedankt.
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

sugarman schreefCOLONIk ga helemaal met Wheely mee en die straatlantaren doet nog meer afbreuk aan deze mooie omgeving.

Die gordijnen hadden beter dicht kunnen zijn.
Met lage F waarde was hij idd beter tot ze recht gekomen.
Maar gordijnen dicht :roll: Denken ze clienten dat de zaak dicht is.
En das niet goed voor de centjes :lol:
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

Sterker nog, de gordijnen kunnen niet eens dicht.
Kijk maar eens bij de rails, het gordijn stopt bij de wandbevestiging. het ook meer voor de sier.
Maar ik ga vanavond vanaf een andere hoek een foto maken. ik zal deze hier bij zetten.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik vind het wel een sprekende foto.

Hij is lekker scherp. En snap denk ik ook waarom hij zo schuin genomen is, het hekwerk eronder wou je er graag bij hebben als een element wat herhaald terug komt in de foto.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

Eigenlijk heb ik deze foto in deze hoek genomen omdat er tafels voor staan die ik er niet bij wilde hebben. Nu kan ik natuurlijk wel gaan schuiven en slepen met die tafels, maar het leek mij ook wel een leuke hoek zo.
Het is wel zo dat het onderwerp niet echt duidelijk is zo, het is namelijk een klok zonder wijzers. Een foto die wat meer de voorkant pakt maakt dat een stuk duidelijker. Ik zal binnenkort die vrolijke takkentroep er weer eens uithalen, dat maak het wat minder "speels", en trekt de aandacht niet zo weg.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar