Canon EF 75-300 of Sigma 70-300mm?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Aidacra
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2005 14:02

Hallo,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Canon 350D met kitlens.
Nu wil ik graag een lens aanschaffen met wat meer zoombereik. Ik zit te dubben tussen deze twee lenzen, allebei €215 bij Konijnenberg:

Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM ø 58mm

Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

De Canon is ook 2dehands te koop bij Konijnenberg inclusief lensdoppen en zonnekap voor €199 (zo goed als nieuw, geen gebruikerssporen).

Wat is jullie advies en wat zijn jullie ervaringen met één van deze twee lenzen?

Alvast bedankt!
Canon EOS 7D * Canon 350D * Canon 15-85mm IS USM * Sigma 17-70mm * Sigma 70-300mm * Canon 50mm 1.8 * Canon EX430 * Manfrotto 055DB+141RC
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Ik ken ze beide niet maar hoor over beide wel goede verhalen... als ik het puur op specs zou bekijken zou ik voor de Canon gaan omdat daar USM op zit, de Sigma heeft dat op deze lens niet. Wat kwaliteit betreft kan ik niet echt een oordeel vellen. Overigens zou ik voor die 16 euro voor een nieuwe gaan ivm garantie zaken.

[EDIT] nu ik het verhaal van mij naganger lees (niet echt NL) herinner ik mij weer de verhalen over de Canon. Is deze lens niet als kitlens geleverd bij analoge kits? Net als de 90-300? Nope, bovenstaande mening komt te vervallen... ik ga ook voor de Sigma (lijk nu net een meeloper...)[/EDIT]
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 23 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
trifonius
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2005 14:18

De eerste van de twee heb ik zelf gehad, maar later verkocht omdat ik hem niet goed genoeg vond. Deze lensen worden op marktplaats e.d. veel aangeboden voor € 150 a 180.

De sigma schijnt naar de verhalen wat beter te zijn. Ik heb geen bron maar ik neus wel eens rond op sommige fora (waaronder deze :shock: ). Stel je van de macro functies overgens niet te veel voor.

Heb je de zoekfunctie van dit forum al aan de tand gevoeld? Je kunt ook eens kijken op de Nederlandse fora van DPZ en tweakers. Internationale site die handig kunnen zijn: fredmiranda.com, dpreview en the-digital-picture.com, plus nog vele andere. Tenslotte wil google ook nog wel eens van dienst zijn, zoek bijv. op: sigma 70-300 apo review

Let op, van de sigma 70-300 is ook een niet APO variant beschikbaar, deze schijnt echt vet prut te zijn.
[size=75]Canon 40D/BG-E2N/EF 17-40 L/EF-S 10-22/EF 50 1.4/EF 28-105 3.5-4.5 II/Sigma 100-300 F4 EX APO/Sigma APO teleconverter 1,4x EX DG/430EX[/size]
petertenthije
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 20:56
WoonplaatsCOLON Oeteldonk
CONTACTCOLON

Heb de Sigma gehad en ben er heel erg tevreden mee geweest. Geweest dus, want 1 maand na de garantie ging het ding kapot. Halverwege het inzoomen hoorde ik iets afbreken en toen deed ie het niet meer. Ben er echt niet grof mee omgegaan, dus hoe/waarom het is gebeurd weet ik niet.
Kiwihoofd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Malden
CONTACTCOLON

ik heb de sigma en ben er zeer blij mee :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar