Opruiming in Eindhoven (sloop Lievendaal)

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Na 32 jaar de verkeerde afslag gepakt naar huis. tot mijn verbazing mis ik aan de rechterkant van de snelweg een woonwijk waarvan ik zeker weet dat ie er ooit gestaan heeft. Ik ben even polshoogte wezen nemen en we gaan in Eindhoven inderdaad afscheid nemen van een paar honders huisjes.

Een paar plaatjes gemaakt en even door de fotoshop heengehaald.

Afbeelding
1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3)
Afbeelding
4)
Afbeelding
5)
Afbeelding
6)
Afbeelding
7)
Afbeelding
8)
Laatst gewijzigd door 1 op maartenw, in totaal 27 keer gewijzigd.
www.studio111.nl
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Hé Maarten,

Jouw foto's spreken me erg aan. Ik vind zo mooi vanwege de sfeer die je er in gelegd hebt.
Daarnaast vind ik het goed dat dit soort dingen voor het nageslacht bewaard worden. Misschien kun je ze verkopen aan het gemeente archief?

Het onderwerp geeft al een synister sfeertje, een beetje spookstad idee.
Het beeld wordt in mijn beleving nog versterkt door de bewerkingen.
Kun je daar iets over vermelden? Ik heb zo'n bewerking ook als eens geprobeert maar ga meestal 'over the hill'. Het ziet er dan niet mooi meer uit. Ik vind dat jij een mooie balans hebt gevonden.

Aad
petertenthije
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 20:56
WoonplaatsCOLON Oeteldonk
CONTACTCOLON

Mooie fotos! Al vind ik het wel erg jammer dat het gesloopt wordt, ik sta gvd al 2 jaar op de wachtlijst voor een woning in de regio Den Bosch/Eindhoven/Veghel. Het studentenkrot waar ik nu in zit wil ik nu wel eens uit. Om dan te zien dat er een hele wijk wordt platgegooid, is niet echt prettig. De nieuwbouw zal wel onbetaalbaar zijn.

/rant
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

Op zicht zijn het goeie foto's, de compo's zijn wel in orde, maar ik vind de bewerking soms iets te donker,
waardoor sommige details (vooral in de schaduw-delen) wegvallen, en de groentint, die had van mij ietsje minder gemogen :)
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik ben het helemaal met Tinus eens. Leuke bewerking, maar iets te ver doorgeschoten. Met name te donker... Gokje: een filter uit de nik Color Efex serie?
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

op zich goede foto's maar ik vind de bewerking iets te ver door schieten
greetings stephan
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONIk ben het helemaal met Tinus eens. Leuke bewerking, maar iets te ver doorgeschoten. Met name te donker... Gokje: een filter uit de nik Color Efex serie?
klasse Fokke !!
Nik roxx, je moet van tevoren zelf wel wat pre-processen om het zo te krijgen. Hades en ik hebben op de fotokina 2004 een gratis seminar gehad van deze filters.

Over donker gesproken...... heb er hier geen last van. Scharm is hier met Colorspyder gecalibreerd en ziet er prima uit.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

maartenw schreefCOLON
fokkedeboer schreefCOLONIk ben het helemaal met Tinus eens. Leuke bewerking, maar iets te ver doorgeschoten. Met name te donker... Gokje: een filter uit de nik Color Efex serie?
Over donker gesproken...... heb er hier geen last van. Scharm is hier met Colorspyder gecalibreerd en ziet er prima uit.
Maarten, ook bij mij komen ze donker over. Vind de bewerking zeker apart, en doet de serie goed !

M@rk
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

maartenw schreefCOLONScherm is hier met Colorspyder gecalibreerd
same here

:wink:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Aad20D schreefCOLONHet onderwerp geeft al een synister sfeertje, een beetje spookstad idee.
Het beeld wordt in mijn beleving nog versterkt door de bewerkingen.
Kun je daar iets over vermelden? Ik heb zo'n bewerking ook als eens geprobeert maar ga meestal 'over the hill'. Het ziet er dan niet mooi meer uit. Ik vind dat jij een mooie balans hebt gevonden.
Sinds 2004 maak ik gebruik van, zoals Fokke het al zegt de Nik Color Efex serie.
Je beschikt over een slordige 75 pre-built filters welke nog helemaal naar eigen smaak te tunen zijn.
Een heftige zwart/wit omzetter zit er ook bij trouwens.

Voor deze serie heb ik het middennacht groen gebruikt. Maar in de voorbewerking als wat delen donkerer gemaakt en wat kleuren uit de foto verwijderd/verminderd om er zeker van te zijn dat ze na filtering niet meer terugkomen. Echter bij deze serie maar zeer minimaal.

Voor het samplebook van Nik -->> http://download.niksoftware.com/downloa ... leBook.pdf
www.studio111.nl
noortman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2005 19:12

Mooie serie, het geeft eens tuk gevoel weer van de mensen die er gewoont hebben en van de verlatenheid. Prachtig.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik dacht het al, Maarten. Met de Midnight serie ben ik ook veel aan het stoeien geweest. Maar ik vind het effect vaak iets té. Als oplossing pas ik het nu toe op een kopie-laag, en ga dan spelen met de methode van laagdekking en de transparantie ervan. Soms werkt Overlay goed, soms Luminosity, soms Normal met een lagere transparantie... Gewoon lekker uitproberen!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik vind de bewerkingen geweldig
Ietsie donker, maar dat geeft een bepaalde sfeer weer.
En het glazige (hoe moet ik het zeggen)
gewoon prachtig

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONIk dacht het al, Maarten. Met de Midnight serie ben ik ook veel aan het stoeien geweest. Maar ik vind het effect vaak iets té. Als oplossing pas ik het nu toe op een kopie-laag, en ga dan spelen met de methode van laagdekking en de transparantie ervan. Soms werkt Overlay goed, soms Luminosity, soms Normal met een lagere transparantie... Gewoon lekker uitproberen!
Eigenlijk hoort dit bij afdeling software, maar heb je de Dfine al ooit geprobeert van Nik?
Mijn topic van Strépy-Thieu is daar ook meegedaan. Ik kom daar vandaag nog eens mee terug in de zwaar bewerkte. (Digital Art)

Als het allemaal eens meezit zal ik de Nik collection eens presenteren in het portal van EOSDigitaal met voorbeelden erbij.
www.studio111.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar