Eindelijk is het zover

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Ikke Niet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 19:38

Ik heb genoeg gespaard om een andere lens te kopen. Het is niet veel wat ik heb (rond de 200 euro) maar helaas maken de omstandigheden het zo dat het niet meer kan zijn.

Nu heb ik al een 18-55 en 55-200 mm lens. Nu krijg ik binnenkort van iemand de 50 1.8 maar ik wil graag een betere telelens. Nu zat ik aan onderstaande lenzen te denken na wat speurwerk op internet.

Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM 58mm
Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM ø 58mm
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

Ik zal hem gaan gebruiken voor sportfotografies (heb dus iets van USM nodig) en dieren.

Nu ben ik al bij diverse winkels geweest maar daar wordt ik ook niet wijzer van. De ene zegt dit de andere zegt dat.

Nu wil ik graag de mening van jullie weten. Welke zou het beste zijn? Wat zijn eventueel jullie eigen ervaringen met deze lenzen?
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ikke Niet schreefCOLONIk heb genoeg gespaard om een andere lens te kopen. Het is niet veel wat ik heb (rond de 200 euro) maar helaas maken de omstandigheden het zo dat het niet meer kan zijn.

Nu heb ik al een 18-55 en 55-200 mm lens. Nu krijg ik binnenkort van iemand de 50 1.8 maar ik wil graag een betere telelens. Nu zat ik aan onderstaande lenzen te denken na wat speurwerk op internet.

Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM 58mm
Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM ø 58mm
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

Ik zal hem gaan gebruiken voor sportfotografies (heb dus iets van USM nodig) en dieren.

Nu ben ik al bij diverse winkels geweest maar daar wordt ik ook niet wijzer van. De ene zegt dit de andere zegt dat.

Nu wil ik graag de mening van jullie weten. Welke zou het beste zijn? Wat zijn eventueel jullie eigen ervaringen met deze lenzen?
Voor 200 euri kun je Canon wel vergeten
De sigma kom dicht in de buurt van de 200 euri

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
petertenthije
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 20:56
WoonplaatsCOLON Oeteldonk
CONTACTCOLON

De Sigma is erg goed, heb ik ook gehad. Heb mijn sigma gebruikt voor luchtvaartfotografie en heb daar vaak mee op 1/60ste geschoten, en ook enkele keren succesvol 1/30ste gehaald. Gewoon uit de pols, geens statief of zo.

Uit ervaring zou ik wel voor extra garantie gaan, want de mijne is 1 maand na het verlopen van de garantie kapot gegaan. Weet nog steeds niet waarom of hoe. Een mailtje naar Sigma heeft niets opgeleverd.
moaske
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2005 14:40
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Ik ken alle lenzen niet, maar wat ik wel kan zeggen is dat de canon 75-300 215 euro kost en de sigma 70-300 een tikje duurder (225 euro). Over het algemeen heb ik meer positieve geluiden gehoord hier op het forum over de sigma (zoek even op sigma apo o.i.d.) dan over de canon 75-300. De sigma heeft een iets betere glaskwaliteit, maar de canon heeft een weer iets snellere focus. Hoe deze 2 lenzen zich verhouden tegenover de canon 90-300 weet ik niet.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik zou zeggen - zoals ik altijd zeg, ga voor de Sigma 70-300. Ook laat ik bij dit antwoord steevast de resultaten van deze man zien...
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypic ... artpic/128

retescherp...
Ikke Niet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 19:38

Voor 200 euri kun je Canon wel vergeten
De sigma kom dicht in de buurt van de 200 euri

Mart
Sorry, ben vergeten de prijzen te vermelden van konijnenberg
Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM 58mm 199.-
Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM ø 58mm 215,-
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro 215,-

Direct weer een vraag. Zijn deze lenzen qua kwaliteit hetzelfde of beter dan de 55-200 of slechter???
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Beter
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONIk zou zeggen - zoals ik altijd zeg, ga voor de Sigma 70-300. Ook laat ik bij dit antwoord steevast de resultaten van deze man zien...
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypic ... artpic/128

retescherp...

Bedankt voor de link Maced. Wat een foto's maakt die man! Een genot om naar te kijken.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

eugene schreefCOLONBedankt voor de link Maced. Wat een foto's maakt die man! Een genot om naar te kijken.
en het bewijst maar weer dat met goedkoop materiaal super foto's te maken zijn. Het ligt dus echt niet aan de spulletjes...
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

petertenthije schreefCOLONHeb mijn sigma gebruikt voor luchtvaartfotografie en heb daar vaak mee op 1/60ste geschoten, en ook enkele keren succesvol 1/30ste gehaald. Gewoon uit de pols, geens statief of zo.
Dat zegt meer over jouw "vaste" hand dan over de kwaliteit van de lens. :wink:

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar