Blijdorp door nieuwe lens

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Zaterdag voor het eerst in Blijdorp geweest om foto's te nemen.
Daar gelijk mijn laatste aanwinst 70-200 + 1.4 extender kunnen gebruiken.
Helaas vergeten om de namen van de dieren vast te leggen :roll: dus heb ik moeten terug vallen op vogel en knaagdier als fotonaam, een leer voor volgende keer.

Gaarne jullie commentaar.

1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36367[/img]


2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36368[/img]


Peter
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Prima foto's. Niet echt spannend qua compositie en de scherpte bij 2 zit te ver naar achteren. het oog is niet scherp meer
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

MacEd,
Dank voor de opmerkingen,
Ik heb de rest van de m'n foto's nog eens bekeken en het blijkt dat voor wat betreft compositie ik nog het een en ander te leren heb.....Bijna allemaal "pas foto's"

De wat afwijkende zijn net niet scherp of gewoon bewogen :(

Op naar de volgende poging.

Peter
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Er is op zich nix mis mee hoor. Het is normaal dat je eerst met je apparatuur leert werken en dan naar compositie gaat kijken. Wat ook veel scheelt is het licht. Heel vroeg of laat op de dag is het licht ook spannender. Kijk maar eens naar de foto's van PeetPlafond. Hij schiet volgens mij nooit midden op de dag.

Ik denk dat foto 2 gewoon een scherpstel misser is omdat het midden op de kop wel gestoken scherp is en je erg weinig scherptediepte hebt doordat je f2.8 hebt gebruikt. Ik heb dezelfde lens en ondanks dat ik nu 26 jaar fotografeer heb ik ook moeten wennen aan de karakteristieken van dat ding. Dat geldt eigenlijk voor elk nieuw stuk apparatuur.

De volgende keer let je hier weer op en zo worden je foto's keer op keer beter...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar