Error 99 melding zomaar uit het niets.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Diep droevig ben ik nadat ik vanmiddag ineens met een ERROR 99 geconfronteerd werd. Met 300D weigert elke dienst. Bij het maken van een foto hoor je alsof de spiegel geblokkeerd word. Bij het tonen van de "gemaakte foto" is uiteraard het beeld zwart. De camera blijft knipperen op Err 99.
Ik gebruik een Tamron lens AF XR DI 28-300mm 1:3.5 - 6.3 Macro. Nimmer problemen mee gehad en nu is het zomaar voorbij. Gebruik de Undutchables software met volle tevredenheid. Wat kan de oorzaak zijn, iemand anders met dit heuvel te kampen gehad. Ik heb al gereinigd maar nog geen positieve resultaten.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Gebruikers-avatar
Owl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2005 15:21
WoonplaatsCOLON Annen

Heb je deze error alleen bij je Tamron lens, of ook bij een van je andere lenzen?
/ * Geen commentaar */ [size=75]EOS 30D | Sigma 17-35/2.8-4.0 HSM | Canon EF 24-70/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM | 430EX | Canon 50/1.8 II[/size]]
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Owl schreefCOLONHeb je deze error alleen bij je Tamron lens, of ook bij een van je andere lenzen?

Ik heb momenteel enkel de Tamron lens. Nimmer problemen mee gehad en zo ineens vanmiddag ging het mis.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
two-tone
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 00:39
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

probeer de contacten van je lens en van je body eens schoon te maken (beetje alcohol en een wattestaafje)

Ik heb dit namelijk toen ook 1 keer met mn 300d gehad en met mn 50-500 ertussen, nooit problemen en ineens kuren, error en vage focus problemen..
[size=75]EOS 40d || Canon EF 50 f1.8 mkII || Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM + zonnekap || Canon Speedlite 430EX || Manfrotto 055DB+029 3weg hex qr. + 679B+Proball 308 ballhead[/size]
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

two-tone schreefCOLONprobeer de contacten van je lens en van je body eens schoon te maken (beetje alcohol en een wattestaafje)

Ik heb dit namelijk toen ook 1 keer met mn 300d gehad en met mn 50-500 ertussen, nooit problemen en ineens kuren, error en vage focus problemen..

Nog steeds geen werkende EOS-300D. Kan momenteel enkel met de 28-300 checken. Balen dus. En inmiddels ook de fabriekssoftware teruggezet. Nog steeds een Error 99 melding.

Wat kan dit nu zijn, altijd super mee gewerkt...
Zijn er goede tips voor het schoonmaken?
Moet namelijk ook de zekerheid of de lens stuk is of wellicht de body.
Ik ben leek maar de spiegel staat in een scheve stand in de camera.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik heb even gegoogled op "Err 99" en "Canon"
met als resultaat een hele waslijst met links over dit probleem.

De oplossing die meerdere keren genoemd wordt is het schoonmaken van de contacten op zowel de camera als de lens met een potloodgummetje.

Zie bijvoorbeeld: http://www.richardsnotes.org/archives/2 ... ct-points/
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

HdB schreefCOLONIk heb even gegoogled op "Err 99" en "Canon"
met als resultaat een hele waslijst met links over dit probleem.

De oplossing die meerdere keren genoemd wordt is het schoonmaken van de contacten op zowel de camera als de lens met een potloodgummetje.

Zie bijvoorbeeld: http://www.richardsnotes.org/archives/2 ... ct-points/


Ik zal eens proberen, bedankt voor de tip. Als het zou werken dan kan ik mij de reis naar de locale dealer besparen. Maar het is toch vreemd.
Maar ok, eens word iets vies.
Het zou toch geweldig zijn met een gum het probleem op te lossen ;-)
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Marije
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 16:00
WoonplaatsCOLON Wolvega
CONTACTCOLON

Ik heb het ook opeens!
ik was vanmiddag vrolijk aan het schieten.. toen ik opeens niet meer verder kon. Error 99.. Je hoort idd wel gewoon de spiegel klappen, alsof je gewoon de foto maakt, maar verder gebeurt er hierna neits. boekje geraadpleegd, batterij eruit gehad.. t werkt allemaal niet! ik ga nu even gummetje proberen

Edit: Ik heb de batterij 10 minuutjes in de oplader gehad, en hij doet het weer!
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Marije schreefCOLONIk heb het ook opeens!
ik was vanmiddag vrolijk aan het schieten.. toen ik opeens niet meer verder kon. Error 99.. Je hoort idd wel gewoon de spiegel klappen, alsof je gewoon de foto maakt, maar verder gebeurt er hierna neits. boekje geraadpleegd, batterij eruit gehad.. t werkt allemaal niet! ik ga nu even gummetje proberen

Edit: Ik heb de batterij 10 minuutjes in de oplader gehad, en hij doet het weer!

Mijn camera is nu bij de dealer. Er word nog naar gekeken. Ik hoor vandaag of morgen meer. Dan bericht ik verder. Je moest eens weten hoe ik baal. Maar het bevreemd mij dat er zoveel error 99 meldingen zijn! ;-)
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Marije
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 16:00
WoonplaatsCOLON Wolvega
CONTACTCOLON

Dat er zoveel zijn, had ik wel verwacht. Als je het boekje ook bekijkt, staan er 5 foutcodes, die echt iets specifieks hebben, error 1 t/m 5.. En dan is er error 99 voor álle andere fouten ;)
Hopen dat het goed komt met die van jou, kan me goed voorstellen dat je baalt! Ik schrok me rot, en zag me al precíes een week na aankoop terugkomen.. gelukkig niet
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Marije schreefCOLONDat er zoveel zijn, had ik wel verwacht. Als je het boekje ook bekijkt, staan er 5 foutcodes, die echt iets specifieks hebben, error 1 t/m 5.. En dan is er error 99 voor álle andere fouten ;)
Hopen dat het goed komt met die van jou, kan me goed voorstellen dat je baalt! Ik schrok me rot, en zag me al precíes een week na aankoop terugkomen.. gelukkig niet
Ik heb de black uitvoering nu ruim een maand of 10. Dus het zal allemaal garantie zijn in het "ergste" geval. Maar je kunt hem net echt missen.
Heb de camera werkelijk altijd bij me en dan mis je het wel.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Spotting EHBK
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 09:10
WoonplaatsCOLON Maastricht, The Netherlands

Ik heb ook deze 'error 99', het vreemde is dat ik deze thuis nooit heb, maar alleen op een vliegveld. Bij mij opent het diafragma niet goed.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

ERR 99 heeft altijd met de lens te maken, komt veel voor bij de oudere sigma lensen en natuurlijk kapotte lensen.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Dit is voor mij de reden om de 300D die ik nu heb als reserve te houden wanneer ik voor een andere camera ga. Het idee om weken zonder camera te zitten bezorgt me nachtmerries.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
WillyZ

Vanmiddag had ik ook opeens deze melding :shock: vet vaag maja ff uit en aan en dan was het weer weg
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Al geprobeert om de data batt een min of 10 te verwijderen ?
Wil ook wel eens helpen.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
WillyZ

Jeetje vanmiddag weer 3 keer error 99
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Talitha schreefCOLONJeetje vanmiddag weer 3 keer error 99
Pure horror dus. Contactjes al schoongemaakt zoals gesuggereerd??
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
WillyZ

UH hoe moet dat ?
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Talitha schreefCOLONUH hoe moet dat ?
Wattenstaafje met alcohol. Staat ergens op dit forum. Kan topic zo gauw niet vinden.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar