.

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
P45k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 23:48
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

.a
Laatst gewijzigd door 1 op P45k, in totaal 28 keer gewijzigd.
Canon EOS 300D, Cosina 70-300,
Canon 28-80, Cosina 19-35 groothoek,
Soligor 100mm Macrolens,
Canon EOS 300N (als ik er zin in heb)

----------------------------------------------------

"Als de dag niet je vriend was, dan was hij je leermeester"
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Nu ik toch bezig ben met uitgebreid commentaar vandaag, kan ik hier wel even doorgaan.

Sowieso mis ik in vrijwel alle foto's contrast. Hoe heb je ze omgezet naar z/w?

#1 Is helaas niet scherp. Zonde om daar dan verder commentaar op te geven IMHO.
#2 Klassieke opstelling, de langste in het midden. Verder ook nog niet helemaal scherp en dat vind ik toch zonde. Gelukkig niet zo onscherp als #1.
#3 Foto met potentie, maar kan lichter/contrastvoller. De witte bloem komt bij mij nog erg donker over, dus er zit vast nog meer in. Lekkere dof, ondanks drukkere achtergrond.
#4 Waar kijken ze nou naar? Niet naar hetzelfde in ieder geval. Denk dat ik het beter zou vinden als dat wel het geval was geweest. Ook deze lijkt niet helemaal scherp.
Zie #3
#6 Vind de boom in het midden niet fijn. Zou zelf een stap naar links hebben gedaan en dan meer naar rechts hebben gefotografeerd. Weet niet wat daar staat, maar met een goede dof zou je dan denk ik een betere achtergrond hebben gehad.
#7 Leuke pose, scherp, met voldoende detail in de zwarte jassen. Even ophalen en voila, goede foto.
#8 en #9 Doe ik ook nog wel eens, focus verleggen op dezelfde foto. Waarbij ik #8 dan prettiger vind om naar te kijken.
#10 Ook een bekend trucje. Foto is geloof ik wel prima.
#11 Zie #3. Lekkere bokeh.
#12 Wat is er met de kleur gebeurd??? Wel leuke compo, mooi scherp en best wel fijne achtergrond. Inlijsten!
#13 Klein minpuntje vind ik weer de achtergrond. Maar verder prima.

Tot zover m'n opbouwend gezwets.
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik kan me heel erg vinden in het commentaar van Ytos, dus ik ga niet nog een keer hetzelfde zeggen :wink:

Ik vond eigenlijk al je foto`s aan de softe kant. Heb je dat bewust gedaan? Ik zou ze graag iets (en sommige veel) scherper zien.
Verder wel echt een mooie serie, misschien nog hier en daar wat aan shoppen, maar het ziet er goed uit!

Groeten,

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

[Modbreak Ytos]
Als de foto's dan toch weg zijn, kan hier wel een slotje op. Als P45k nog wil reageren, dan kan dat via een pb naar mij.
[/Modbreak]
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar