blokker 12 ct >99 foto's, 1 dag....

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Troubles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 10:13
WoonplaatsCOLON Bois-le-Duc

iemand ervaring met afdrukken bij Kodak via Blokker?

voor 10cm foto's is't niet duur..... en snel

10 cm foto * 0,12 EUR ** 1 werkdag(en)
13 cm foto 0,45 EUR 4 werkdag(en)
20 x 30 poster 1,58 EUR 4 werkdag(en)
Basisbedrag per opdracht 0,99 EUR

*1 - 49 0,18 EUR
50 - 99 0,15 EUR
> 99 0,12 EUR
** Alleen geldig voor 10cm foto´s en bestelt voor 14.00uur (ma t/m vr)
:roll:
___________________________
If it moves, shoot it with a Canon!
Nominus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 14:54

Ik heb er ervaring mee, de foto's van 10 cm, zijn 10 bij 13 wat ik eigenlijk wel jammer vind.
Maar ja voor die prijs nemen we dat maar voor lief.
Alleen wat ik irritant vind is, dat er wordt verteld dat je eem mailtje krijg als de foto's klaar zijn en uiteindelijk moet je zelf steeds gaan kijken hoever het staat met je foto's.
En als je kodak daar op aanspreek, krijg je bericht dat de foto's klaar zijn en er was een server storing.
Maar voor de rest geen klachten.

Gr.

Nominus
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

Ik heb er een keer foto's af laten drukken (foto's via internet verstuurd). De kwaliteit vond ik zeer matig. Op sommige foto's was de lucht nogal smoezelig en en andere foto's vertoonden een hoog korrelgehalte. Ik was er tamelijk in teleurgesteld.

Misschien zit er een verschil in als je een CD'tje afgeeft. Dat heb ik onlangs een paar keer gedaan (niet bij Blokker overigens). Kruidvat drukte ze goed af. Alleen aan dunne lijntjes kun je duidelijk zien dat het een digitale foto betreft. Jammer.
M'n eigen fotograaf heeft dit keer z'n best gedaan. Ook een CD'tje ingeleverd (met TIFF'jes) en de afdrukken zijn zoals ik ze van hem gewend ben (ca. 30 ct. per afdruk). Alleen kleine letters verdrinken een beetje lijkt het wel. Ik schuif hem die foto's eens een keer onder z'n neus zodat hij het zelf kan beoordelen.
Hij is duurder, maar levert wel een constante kwaliteit. Kruidvat is ongeveer net zo goedkoop als Blokker maar levert een betere kwaliteit.
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
greyhound
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2004 19:45

Vandaag voor de tweede keer foto’s bij Blokker opgehaald.
Was ik over de eerste keer bestelling tevreden, deze keer was ik teleurgesteld.
De tweede serie (50 foto’s) bevatte veel concertfoto’s, die allemaal gecorrigeerd waren tot een fletse afdruk. Terwijl het opnames waren (zonder flits gemaakt) waarover een warme rode en gele gloed van de spotlights lag. Daar is dus niets van terug te vinden (bij de eerste bestelling zaten geen concertfoto’s). Ook op de andere foto’s is de correctie te zien, maar niet zo opvallend.
Voorheen de foto’s via Kruidvat af laten drukken en altijd de afdruk gekregen zoals aangeleverd was.
De Blokkerprijs is wel erg voordelig, maar als je niet krijgt wat je aanlevert ben je nog duur uit, helaas.
300D Rebel + 350D / EFS 18-55mm /EF 70-200L USM f2.8 / EF 50mm f1.8 II / Tamron 28-75mm f2.8 / Extender 2x / Sigma EF-500 DG ST
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Afbeelding
Deze foto heb ik bij Blokker op 20 bj 30 formaat laten afdrukken en ook op 10 bij 15.
Ik was niet te spreken over de kwaliteit. De foto was inderdaad naar neutraal (Dat wil zeggen groen) gecorrigeerd. Er was weinig terug te vinden van het schitterende oranje en oranjebruin. Ze zullen wel hebben gedacht dat er een kleurzweem overheen zat.

Het aparte is dat de 10 bij 15 foto minder was gecorrigeerd dan de 20 bij 30.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Troubles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 10:13
WoonplaatsCOLON Bois-le-Duc

net 250 foto's opgehaald bij blokker en niet ontevreden. allemaal keurig 10x15 afgedrukt (ik had ze ook in 2x3 verhouding aangeleverd). volgens mij maakt het geen R uit of je ze bij blokker of elders laat afdrukken, blokker is nl alleen het distributienetwerk. de centrale die er achter zit bepaald de kwaliteit, en dat zal wel van de operator/kalibrator/snoepje van de dag afhangen....

dat verklaart ook waarom de resultaten bij blokker/kruidvat/ah allemaal wisselend zijn. toch gek dat er geen wysiwyg printer is...

maar laten we niet vergeten dat de bulk van de foto's wordt aangeleverd door jan en truus modaal met hun rits-rats-klik digitale camera (met 1,4 seconde vertraging bij het afdrukken). Maar het interesseert jan en truus toch geen R anders hadden zij die r-r-k camera niet gekocht maar een canon/nikon :lol: .

mijn vrouw heeft overigens ook zo'n ding (sony T3), wel heel compact, maar het is al een probleem het ding stil te houden bij het afdrukken... onmogelijk om er fatsoenlijke foto's mee te maken.... maar als je een berg op sjokt is die canon opeens wel heeel zwaar

mijn mening: allemaal redelijk bruikbaar voor afdrukjes van de familiefoto's en snaps, maar voor betere/grotere prints moet je naar de vakman die zelf afdrukt.
:roll:
___________________________
If it moves, shoot it with a Canon!
Gebruikers-avatar
ferweg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 16:48
CONTACTCOLON

Zal mijn slechte ervaring met Blokker/Kodak delen.

Moet toegeven het zou overal kunnen gebeuren.
Had CD'tje gebrand met 100 fotos, ingeleverd bij de lokale blokker, en een week gewacht. Terug bij blokker een heeeel dun envelopje. Slechts mijn CD'tje en een briefje. Een barst in het CD-doosje en de CD ook gebarsten. Een barst van ongeveer 2 cm vanuit het midden.
Iemand dus een beetje onhandig uit het doosje gehaald dus.

De brief vertelde dat er transport schade onstaan was en dat als ik het geheel opnieuw zou aanleveren het afgedrukt kon worden.

Zwaar gefrustreerd terug, had dat weekend fotos beloofd mee tenemen voor mensen waar ik naar toe ging.
Nog vervelender was dat de schade zo mee vield dat de CD nog gewoon te lezen en dus af te drukken was. Nog vervelender was dat de tweede poging geruime tijd zoek raakte. Al met al heeft het Blokker/Kodak drie weken gekost mijn plaatjes af te drukken.

Ferdinand
Gebruikers-avatar
autofoto.be
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2005 21:45
WoonplaatsCOLON Belgium
CONTACTCOLON

Ik heb bij Blokker 130 foto's laten afdrukken.
Resultaat: Geweldig
Service: Prima

Nadeel: Uploaden via internet duurt erg lang!

Prijs wae geweldig: 10 cent per afdruk en 99 cent kosten,

Samen 13,99 en dat voor 130 MOOIE foto's!

Ik heb eerder 3 andere afdrukservices geprobeerd,
Blokker is naar mijn mening de beste tot nu toe.
Eric

[img]http://img.photobucket.com/albums/v460/Lambonian/Other/autofoto300pix.jpg[/img]
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

Wat je eigenlijk een keer zou moeten doen is frequent dezelfde foto's af laten drukken bij dezelfde ontwikkelcentrale. Dan zul je zien hoe de kwaliteit schommelt. De ene keer zijn ze te donker, de andere keer een zweem er overheen etc. Niemand die constante kwaliteit levert! (bij huis-tuin-en-keuken)

Maar het is toch wel de eindeloze strijd tegen goede foto's tegen een redelijke prijs. Die prijs-kwaliteit verhouding is doorgaans scheef. Jammer. Je kunt duurdere afdrukken laten maken maar dat levert ook niet altijd datgene wat je zoekt. Wel ben ik van mening dat foto's niet geprint moeten worden maar door een bad moeten. Heb een CD'tje meegegeven aan een collega die in het oosten des lands woont en beweert een heel goed adres te hebben voor foto's. Kost geloof ik tegen de 40 cent per 10x15 afdruk maar als die perfect is, laat ik m'n 400 tot 600 vakantiefoto's toch mooi daar afdrukken.
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Hoi,

Vergrotingen bij AH (13x18) waren goed bij Albert Hein, een aantal 10 bij `15 foto's vond ik minder. Vooral gezichten worden zo nep van kleur. Jammer.

Wel heb ik inmiddels goede ervaringen met DeFotograaf, zie www.defotograaf.nl Heb zowel foto's met fuji iccprofiel geprobeerd als zonder en beide waren ze van goede kwaliteit. prijs is 26 cent per foto maar er komt wel 2.95 verzendkosten overheen. Het blijft ongeveer hetzelfde als ik ze bij de vakhandel bij mij in de buurt heenbreng. Daar kosten ze 34 eurocent. De kwaliteit is dan goed. Maar ja een mens wil eigenlijk toch ook kwaliteit voor minder geld he?

Gr. Anita
irene
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 17:15
WoonplaatsCOLON Veluwe

In zoom magazine digitale fotografie ad 1,50 euro staat een vergelijkend waren onderzoek met prijs/kwaliteits vehouding van alle afdrukken en winkels en kosten daaraan verbonden.

Mijn kleine foto's bij blokker waar matig en mijn vergroting kon de prullebak in kleuren zwart/wit waren blauw geworden.

groetjes
Irene
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar