Sigma of Canon 28-200mm

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
-Heidi-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2006 19:27

Hallo!

Twijfel tussen 2 lenzen namelijk de:

Sigma 28-200mm/3.5-5.6 ASF IF Comp MZCan

en de

Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm

Welke lens is beter en waarom??? Tips please?!

En vraag 2 wat is het verschil in de kwaliteit van afdrukken gemaakt met een gewone Canon EF lens en een EF Lens met USM?

Alvast bedankt!!!

Groetjesssss
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

-Heidi- schreefCOLONHallo!

Twijfel tussen 2 lenzen namelijk de:

Sigma 28-200mm/3.5-5.6 ASF IF Comp MZCan

en de

Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm

Welke lens is beter en waarom??? Tips please?!

En vraag 2 wat is het verschil in de kwaliteit van afdrukken gemaakt met een gewone Canon EF lens en een EF Lens met USM?

Alvast bedankt!!!

Groetjesssss
verschil tussen de 2 lenzen ken ik niet maar EF wil zeggen dat ie ook op de professionele CanoN Eos camera's past.. en USM wil zeggen dat er een snelle en stille motor inzit om te scherpstellen
afdrukkwaliteit word voor 0.0% beinvloed met USM motor of EF vatting lens
|| Canon || Elinchrom ||
Gebruikers-avatar
-Heidi-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2006 19:27

Ik heb het denk ik niet helemaal goed verwoord ik bedoel het verschil tussen een EF lens aangedreven door een DC-motor en EF lens aagedreven door een USM motor.

En is het dan zo dat je met een lens met USM scherpere plaatjes krijgt.

Groetjes
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een USM motor is wat sneller en stiller. USM staat voor Ultra Sonic Motor
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
-Heidi-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2006 19:27

En heeft dat gevolgen voor de scherpte van de foto's?
Flash Gordon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2006 11:45

Zoals in de eerste reactie al gemeld; de AF motor heeft geen invloed op de beeldkwaliteit. Net zomin als er verschil is tussen AF en handmatig scherpstellen.

Als de scherpte je enige criterium is dan kun je gewoon de goedkoopste van de twee nemen. Ze leveren nagenoeg dezelfde scherpte.

gr
Flash
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Ik heb geen ervaring met deze lenzen en je zal zelf moeten bepalen wat je wil kopen,
echter volgens de Photozone database scoort de Canon lens optisch 1,18 punten (van 5) en krijgt classificatie "zeer slecht"

De Sigma op full frame body 0,93 classificatie "Zeer slecht" en op APC DSLR (canon 350 20D etc) 0,29 Ook zeer slecht (nog slechter).......

Dus uitgaande van deze gegevens is de Canon lens de betere.

op zich is het niet zo vreemd dat deze lenzen slecht scoren, algemeen wordt aangegeven dat een zoom range van 3 tot 4 redelijk te fabriceren is. Alles daarboven wordt heel moeilijk (kostbaar) en dan nog blijft het een compromis.
Tot de beste zoom lenzen behoren onder ander de Canon 24-70 2.8L de Canon 70-200 2.8L en de Sigma 70-200 2.8 APO, deze zitten in een heel andere prijsklasse, maar ik geef deze ter illustratie. Zoek de waardering van deze maar eens op en vergelijk deze met wat je op het oog had.

het bereik 28-200 lijkt mooi, echter zal je in de praktijk merken dat 28mm te weinig groot hoek heeft op een APC DSLR camera (zoals de 350D, 20D, 300D, bijna alle Canon digitale camera's behalve de 5D en de 1D.....)
Ik adviseer je om (mede) aan de hand van deze database een keuze te maken voor de beste en voor jou betaalbare lenzen, en de superzooms te laten liggen.

Link naar de database: Photozone zoom lens database


Antwoord op vraag 2 is reeds gegeven, voor de uiteindelijke scherpte maakt het niet uit. Echter USM lenzen zijn in het algemeen sneller met scherpstellen.

Peter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar