En weer Meinerswijk ...

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

In het topic Rondom Arnhem had ik beloofd om nog wat meer foto's te plaatsen mits gewenst. Het heeft even geduurd, maar hier zijn ze dan alsnog.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5.Afbeelding

Uiteraard ben ik weer erg benieuwd wat jullie van het resultaat vinden.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Echt bijzonder wat je toch steeds weer voor resultaten bereikt met je lange sluitertijden. Dat spreekt me erg aan. Ik kan niet wachten tot het statief klaar is om dit soort (voor mij) experimenten te gaan doen.

Je bent een voorbeeld voor me.

mvg,
Frank
Sannie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 11:22
WoonplaatsCOLON Leeuwarden, Nederland

Mooie foto's Joop! Vooral 4 en 5 zijn mijn favorieten, persoonlijke voorkeur hoor, niks mis met 1t/m3.

De kleur op nummer 4 vind ik echt super, ben zo ie zo al een parts/blauw fan. Zeker voor zonsondergangen en water foto's. De 1/3 verdeling had iets sterker gemogen en waarschijnlijk had ik dus gekozen voor een iets lagere horizon in deze foto, ik denk persoonlijk dat deze dan nog iets mooier overkomt. Aan de andere kant zou je dan wel weer de uit het water stekende sprietjes missen, en die voegen nu juist een leuk speels element voorin toe. Je merkt het, ik ben er nog niet over uit ;)

Nummer 5 vind ik erg mooi en dromerig, de kleuren zijn schitterend en vooral het softe effect van het water spreekt me erg aan.

Mooie serie!
Canon EOS 350D
EF 100mm f/2.8 USM Macro, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Wow, mooie foto's zeg! Mag ik weten wat je allemaal als nabewerking gebruikt. Dat water van foto 1 lijkt wel onnatuurlijk glad. Gebruik je daar Neat Image voor of iets dergelijks. Of is het echt een kwestie van alleen lange sluitertijden zoals genoemd werd door sullivan?

Gr.
Konrad
Gebruikers-avatar
Vmotion
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1157
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2006 16:04
WoonplaatsCOLON Voor mijn achtertuin
CONTACTCOLON

Joop,

allereerst een mooie serie......nu ik gelezen heb hoe bepaalde dingen tot stand gekomen zijn snap ik je foto's wat beter dan voorheen. :D Hoe dom kan een mens zijn niet:P

Mijn voorkeur gaat echt naar foto 1 mooie sfeerfoto die i.m.o gezien mag worden.een klein minpunt hier is denk ik dat de bloemreflectie rechtsonderin niet in zijn geheel op de foto staat.Dat is jammer maar blijft een knappe plaat.

foto's 2,3 en vier zijn mooie foto's maar zeggen mij niet zoveel.sorry is mijn smaak.

Foto 5 is daarintegen wel weer een knallertje hoor ook hier weer een sfeer van rust en mooie natuur. Zoals hiervoor al door mij gemald de lange sluitertijden .......verklaart voor mij deze en andere foto's van je .

Mvg Vmotion
[color=blue]Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd[/color]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Mooie en bijzondere foto's Joop.
Echt knap gedaan !
#1 en #5 spreken mij het meeste aan.

Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Konrad Zebracki schreefCOLONWow, mooie foto's zeg! Mag ik weten wat je allemaal als nabewerking gebruikt. Dat water van foto 1 lijkt wel onnatuurlijk glad. Gebruik je daar Neat Image voor of iets dergelijks. Of is het echt een kwestie van alleen lange sluitertijden zoals genoemd werd door sullivan?

Gr.
Konrad
Als het om het water gaat, dan is er geen nabewerking (iedere foto van mij heeft nabewerking, alleen al omdat ik alles in RAW schiet). Het effect van het water is zover ik weet niet echt na te bootsen met photoshop (als het wel zo is wil ik het ECHT graag weten).

Gewoon gebruik maken van ND filters die het licht tegenhouden, diafragma dicht en schieten met een lange sluitertijd. Foto 1 bijvoorbeeld heeft een sluitertijd van 10 seconden.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
jwf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 19:33
WoonplaatsCOLON hoogezand
CONTACTCOLON

strake foto's nu weet ik dat ik nog een hoop moet leren
en dit heb je gedaan met een 350d ,ben ik blij dat ik deze deze week heb gekocht


ga zo door
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

jwf schreefCOLONstrake foto's nu weet ik dat ik nog een hoop moet leren
en dit heb je gedaan met een 350d ,ben ik blij dat ik deze deze week heb gekocht


ga zo door
Dan moet je snel terug naar de winkel en 'm omruilen voor een 30D :wink: Nee geintje hoor, is een geweldige camera.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Prachtige serie Joop.

#1 Heel mooie foto. Prachtig vlak water door lange sluitertijd. De gele lis maakt de foto af. Miniscuul minpuntje: waarom heb je de spiegeling van de lis er niet niet helemaal opgezet.

#2 Dit vind ik de minste van de vijf. Mooi dreigend wolkendek, had wellicht boven 't water beter tot z'n recht gekomen. Voorgrond doet me denken aan twee foto's van mezelf. Dan weet jij wel wat ik bedoel.:wink:

#3 is weer een heerlijke plaat. Mooi de brug bij Arnhem in de diepte. De beweging van 't water zit er goed in. Het lijkt wel of de wolken en het water dezelfde kant uitgaan.

#4 mooi hé dat de lucht in 16 minuten tijd zo kan veranderen tov van #3 :wink:

#5 dit is wederom een juweeltje. De beweging in de bomen en het riet doen het goed. Geeft een heerlijk sfeertje, fijne warme kleuren, mooie compo.

Zo'n serie als deze geeft weer inspiratie om mijn eigen kunnen in de landschapsfotografie verder de vergroten. Groet.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

WOW... je wordt echt steeds beter.... ik ben voor het eerst ook bezig geweest met lange sluitertijden en meot bekennen dat het idd wel heel erg leuk werkt. Nu nog mijn cokin set en ik kan er helemaal tegenaan... maar jou niveau wordt nog hard werken.

#1: prachtige sfeer plaat... dat zachte water is echt heel erg fraai. Mooi die ligt. Mijn enige twee puntjes die ik hier kan bedenken zijn dat de bloemen over de reflectie van de boom heen liggen, ik denk dat helemaal los fraaier was geweest, en dat de reflectie van de bloemen is afgesneden...

#2: mooie flare is niet lelijk (ik hou wel van flare) maar het contrast is té groot, de zon net ff té overheersend en de wolken té donker. De minste van de serie i.m.o.

#3: moeilijke plaat wat belichting betreft, maar heeft goed uitgepakt. Prachtige wolken en moie kleur in de voorgrond. Goed gelukt maar haalt het neit bij #4.

#4: weer een prachtplaat, die kleur van de avond is echt geweldig. Tesamen met de bloemen (hadden voor mij nog wel iets meer uit mogen springen) en het zachte water.... helemaal af.

#5: save the best for last... in het boek van Ruben Smit staan ook dit soort platen, ronduit schitterend. Zijn dit twee belichtingen over elkaar (waarvan één met korte en één met lange sluitertijd) of is het 1x met lange sluitertijd? Hele fraaie kleuren...

Als ik jou platen zie wil ik ook een UWA... :wink:
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Erg mooi, heel erg mooi...

#1: Wat een stilte... inderdaad een mooie plek om te wonen :D... ben het met Johan eens dat het jammer is dat de reflectie van de bloemen er net niet helemaal op staat. Misschien dat sprietje rechts van de bloemen weghalen, legt nog meer nadruk op de rest denk ik.

#2: Lucht is prachtig, maar de horizon ligt hier erg laag, anders dan anders, niet beter. Verder misschien nog even kijken naar de regenboog-flare, vraag me af of ik die kleuren wel zo bij de rest van de foto vind passen...

#3: Echt weer lekker Joop. Veel voorgrond, mooie lucht, dat water, het contour van de brug...

#4: Zie 4, maar een heel andere sfeer. Door de voorgrond wellicht net wat sterker dan 3 inderdaad.

#5: Kwestie van smaak denk ik, maar ik vind deze zelf niet zo geweldig om naar te kijken als bijv. 3 en 4. Het lijkt wel alsof er iets van glas tussenzit bij de bomen, beetje rare reflectie (moet je van houden denk ik).
schoffie schreefCOLONAls ik jou platen zie wil ik ook een UWA... :wink:
Die kan ik je ook alleen maar aanraden ;)...
bieker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 08:00
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Foto 1 is geweldig, dat geel iets beneden het midden. Een klasse foto. Zo zie je ze niet veel. De rest vind ik wel aardig maar spreken mij minder aan. Ga voor de contrasten in de natuur. Nogmaal: foto 1 is een topfoto!
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Joop,

weer eens een geweldige serie! Erg mooi om te zien dat je je eigen stijl hebt ontwikkeld, en dat die ook nog steeds beter wordt. Deze zijn echt weer een genot om naar te kijken!

Groeten,

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
marcvig
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 347
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2005 21:58
WoonplaatsCOLON amsterdam

heel mooi,

ik kan niet meer toevoegen dan dat 1 en 5 mijn favorieten zijn.
gr marc
Omne Trinium Perfectum
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

en ik kijk dus nooit in natuur... schitterend werk joop. vooral die laatste. hemelse plaat, echt. afdrukken snel snel.
ik sta echt versteld van je nabewerkingen... benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

D'r is al een hoop gezegd, dus ik houd wijselijk m'n mond en ga stilletjes zitten genieten. Vooral van foto 1.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
shutter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2006 18:58
WoonplaatsCOLON Tlburg

Zooo.. mooie foto's man. Ik zit net op het forum en heb nog geen reflex, maar kan wel zeggen dat je foto's super zijn! Kan niet wachten tot ik de mijne heb.

Groeten,

Peter
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

@Frank: Dank je wel. Ben toch wel een beetje stil van zo'n compliment.

@Sannie: Dank je wel voor je commentaar.

@Arsalat: Wat betreft foto 2: Touche! Het puntje van de reflectie had er misschien wel opgekunt, maar dan werd de hoek toch net even weer anders. Maar had net even beter gekund. Ik zou het fantastisch vinden als zo'n serie inderdaad tot inspiratie leidt.

@Johan: Leuk he, die lange sluitertijden, ik ben er echt verslaafd aan. Ik durf je bijna niet te vertellen hoe ik 5 heb gemaakt ... Het is een combinatie van technieken. Uiteraard alles met langesluitertijden en van 5 exposures een voor jou vermaledijde HDR/TM gemaakt en deze weer geblendt met 1 uit de serie, zeg maar degene met de 'normale' belichting. Ik heb geprobeerd het redelijk subtiel te houden.

@redmar: Thnx! Leuk dat je mening net weer even afwijkt van wat al gezegd was. Vind ik altijd erg interessant. Dank je.

@bieker & marc: Dank je.

@Reinier: Ik hoop dat in mijn foto's vooral te zien is dat ik het erg leuk vind om ze te maken.

@Tom: Lache he, en dan toch nog interessante foto's tegenkomen ;-) De nabewerking van foto 5 staat bij het antwoord aan Johan (zie een stukje hierboven). De rest is toch relatief eenvoudig. Uit 1 RAW file twee belichtingen gehaald en deze samengevoegd. Eigenlijk precies zoals ik dat in mijn tutorial heb beschreven.

@Martin: Genieten is een zeer groot compliment.

@shutter: Zodra je 'm hebt, gaan schieten & genieten! Ik ben benieuwd.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Joop schreefCOLON @Reinier: Ik hoop dat in mijn foto's vooral te zien is dat ik het erg leuk vind om ze te maken.
Nou Joop, dat is er wel uit te halen! :D

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar