Het Twiske en een fotodip?

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Volgens mij zit ik in een beetje foto dip. Afgelopen zondag bij Fort Vechten schoot ik plm 130 foto's waarvan ik er eentje echt mooi vond, de rest deed mijzelf helemaal niets en die zullen hoogstwaarschijnlijk wel onder de deleteknop verdwijnen :cry:
Vandaag vier uur in Het Twiske rondgelopen en met moeite 7 foto's uit een totaal van 80 kunnen persen. En die 7 vind ik nog niet eens denderend ook. Het lijkt niet te lukken. Niets zat er ook mee.
Hebben jullie daar nou ook wel eens last van?
Anyway, hieronder wat ik vandaag na hard werken heb gebaard:

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7: Deze laatste foto is ook eigenlijk veel meer vanwege het moment, de linkse ekster is net begonnen aan het ontbijt.
Afbeelding

Martin is een beetje depri :cry:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

zeg vriend, als je over een maand of 6 maar wel uit die dip bent hoor, anders moet ik straks de rechten nog verkopen aan een ander :?: hahaha

foto 3, 4, 5 en 6 vind ik helemaal niet zo verkeerd!!
ikzelf word in ieder geval alweer vrolijk bij het kijken naar #4, lekker fris, lekkere kleuren

ik denk dat jij gewoon (net als de rest van Nederland) wat vitamientjes Zon nodig hebt, die hebben we allemaal nog veels te kort gehad!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Met Renate eens, 3,4,5 en 6 zijn toch mooi gelukt.
Foto 7 heb je op het goede moment gemaakt (arm kikkertje).

Bekijk het positief. Had je een analoge camera gehad, had je een kapitaal aanfilmpjes weg moeten gooien. :wink:
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
bieker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 08:00
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Wat is een dipje.Je kunt je dag soms niet hebben. Dat kan. De foto's die je neerzet zijn goed tot zeer goed. Gewoon even iets anders doen en dan je Canon weer grijpen. Niks dipje!
Jeroen*meg2
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 19:44
WoonplaatsCOLON Hoeven
CONTACTCOLON

Waarom vind je de foto's die je maakt niks Martin?

Valt het niveau je tegen?
Verwacht je niet teveel van jezelf?
Of is het in vergelijking met foto's van anderen hier?
Fotografie: [url]http://www.jvfotografie.eu[/url]
Auto: [url]http://www.5cabrio.nl[/url]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ff snel (morgen meer)... algemeen beetje flets en grauw maar nummer 3 is om van te smullen met dat tegenlicht!!
www.johanvanderwielen.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Maar Renate, geen zorgen hoor, tegen die tijd ben ik in topvorm :wink:
Tja, wat is een dipje?
Als je over bijna geen enkele foto van jezelf tevreden bent? Als bijna geen enkele foto die je 'ziet' tot stand kan komen? Als je vindt dat je jezelf niet verbetert?
Ik vind niet alleen dat ik niet vooruit ga, ik vind zelfs dat ik mindere foto's maak dan een poosje geleden. Of dat in vergelijk met anderen is... mogelijk. En verwacht ik teveel van mezelf? Weet ik niet, ik verwacht wel van mezelf dat ik in stijgende lijn blijf.
De foto's die ik hier neer gezet heb, vind ik zelf dus echt bagger. Ze zijn geplaatst ter illustratie. In ieder geval vind ik op het moment dat ik nog geen echte goeie foto gemaakt heb. Nooit.
Maar goed, ik zal er wel weer bovenop komen. Komend weekend gaan Yvonne en ik weer een paar portretten maken. Eens zien wat er van komt.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Kom op Martin, iedereen heeft wel eens een wat mindere periode. Geeft niet, gaat vanzelf weer over! En net als schoffie: foto 3 is om te smullen, toch?? En met wat nabewerking (wat meer pit erin) zijn de anderen ook niet verkeerd, lijkt me.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een foto dipje :?: ..dan zou ik bijna altijd een fotodipje hebben... :P :P

Gewoon blijven fotograferen en ff doorbijten en dan komt dat wel weer goed :lol:

Ik vind de foto's vanaf #3 helemaal niet zo verkeerd hoor !
En #7 heb je op het juiste moment geschoten.

Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik ben al 3 weken aan het deleten. T'is vaak toch zelfkritiek en een bepaalde verwachting van je eigen kunnen wat je op zo'n moment de das even omdoet. Erg herkenbaar... Komt vast wel weer goed.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Beste Martin,
Ik vind foto 4 erg geslaagd, zelfs na 3x kijken.
Je vertelde op fort vechten tegen me dat je graag de mooie lichtval op de natuur wil vast leggen. Komt de dip door dat je dit niet lukt op de manier die jij graag zou willen? Of is het dat jij,Yvonne en de kids verlangen naar wat heel nederland wil....Vakantie met wat zonnestralen die jullie belichten? Ik heb in mijn prille fotografie hobby pas 1dip/tegenslag gehad en jullie hebben mij daar toen mee uitgeholpen.
Hier mijn hulp terug, Dus na het vallen opstaan en weer opnieuw beginnen met frisse moed. Kijk maar naar johan. Hij had ook een dip, en zie hij heeft zelfs foto's geplaats onder de topic mensen. En ik denk dat we er beide over eens zijn dat die foto's creativiteit genoeg hebben.

Ik hoop dat je iets aan mijn welgemeende woorden hebt.

Gr. Chris
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Kijk Chris:
dit:
Afbeelding
is dus het enige plaatje uit Vechten wat ik de moeite waard vond.
Dat was wat ik bedoelde met die lichtval. Hij paste m.i. niet echt in het topic omdat het niet echt met het fort te maken had.
Maar goed, we komen er wel hoor. Ooit.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
catchthemoment.nl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 983
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 15:22
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Chow schreefCOLONIk ben al 3 weken aan het deleten. T'is vaak toch zelfkritiek en een bepaalde verwachting van je eigen kunnen wat je op zo'n moment de das even omdoet. Erg herkenbaar... Komt vast wel weer goed.
Volgens mij hebben hier meer mensen last van. Ik in idd geval wel. Je legt de lat voor je zelf steeds hoger en vindt op een gegeven moment geen één foto meer de moeite van het posten waard. Misschien komt het ook omdat je te vaak foto's maakt van een onderwerp (natuur bijvoorbeeld). Bij de modellenshoot had je meer bruikbare foto's toch.....omdat dit allemaal redelijk nieuwe is. Wacht maar tot je duizende modellenfoto's hebt......... :D
Groetjes Marcel
www.catchthemoment.nl
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLONff snel (morgen meer)... algemeen beetje flets en grauw maar nummer 3 is om van te smullen met dat tegenlicht!!
Helemaal mee eens! Nummer 3 is echt een TOP plaat Martin!

En om op je vraag terug te komen, ik heb inderdaad ook wel eens een dip. Geeft niet, kom je vanzelf weer overheen. Wat ik altijd doe als ik een dip heb is de camera aan de kant leggen, een week niet aanraken... Op een gegeven moment WIL je gewoon weer en maak je ook weer veel betere platen.
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Martin,

De 3e is het voor mij helemaal hoor. Heerlijke plaat. :D

Ennuh... een dipje hebben we allemaal wel eens last van. Zelf zit ik er al een kleine twee maanden in. Ik heb sinds 3 weken een 30D en heb totaal geen inspiratie voor mooie platen op het moment. Ik dacht dat mijn dipje wel over zou zijn op het moment dat ik de 30D kocht, maar helaas, nog niet.

Ach, geduld is een schone zaak. Komt vanzelf wel weer terug denk ik.

Moed houden ! :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

:D haha, zie ik die foto eindelijk in een groter formaat dan op het schermpje van je camera :D .
IK vind hem goed gelukt! En dat niet alleen jij zag het moment en ik niet.
En voor een fotogaaf met een dip heb ik die dag veel van je geleerd, kijken, kijken en nog eens kijken. Genieten van de kleine details om je heen en die proberen zo mooi mogelijk vast te leggen.
Hopelijk haalt de fotowedstrijd je uit een dip, je staat er beter voor dan ik.
De volgende opdracht kan wel eens heel inspirerend werken(hoop ik), al weten we nog niet wat het thema wordt :shock:
Ik kijk er na uit, jij ook?

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Hey! foto 3 vind ik echt een schoonheidje.. compo, sfeer etc, allemaal top.. denk dat het dipje meer in je zelf dan in je werk te vinden is.. (en daar hebben we gelukkig allemaal wel last van...)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Wauw, Martin als je foto #3 kan maken tijdens een dip dan hoop ik dat je nog lang in een dip blijft zitten. ;)
De andere foto's zijn ook zeker niet slecht, maar #3 spring eruit. #1 zou ik nog even rechtzetten.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Nummer 3 en 4 kunnen mij zeker bekoren, mooie foto's!
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik vind het fijn dat jullie allemaal zo reageren :D
Foto 3 schijnt dan toch wel redelijk te zijn, daar ben ik blij mee.
Vanavond moet ik eerst een groepsfoto maken van een schoolreunie van een vriendin van ons en daarna een modelschiet met Yvonne. En ik heb nu gewoon al een lekker gevoel. Instellingen alvast uitgezocht, locatie bekeken en ideetjes opgedaan....
Ik hoop dat het maar een tijdelijk dipje was.
Bedankt voor jullie fijne comments.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar