Welke rugzak?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
eossie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 16:46

Ik twijfel tussen de Lowepro mini trekker classic (€72,25) en de Tamrac expedition 4 (€103,49).

Mijn 30d met de Sigma 70-200 moet er in z'n geheel in passen.
Wie kan me advies geven wat de beste keuze is?
Canon EOS 30d
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

Ik heb zelf sinds kort de Lowepro mini trekker. Heb daarin mijn 350D met grip en 70 - 200 lens in. In de lengte is het geen probleem. Maar in de hoogte denk ik dat deze tas niet ruim genoeg is voor een 30D met grip.
Mijn 350D past net, ik denk dat de 30D een "bobbel" geeft in de tas.
De andere tas ken ik niet.
Verder is het wel een perfecte tas. Mooi stevig, en zit lekker op je rug.
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Ik heb een aantal weken geleden van Sypie de classic gekocht. Mijn 30d met batterygrip paste daar net niet lekker in. Ik kan hem je dan ook niet aanraden. Ik had er in ieder geval geen goed gevoel bij . Heb er vrij snel iemand anders weer blij mee kunnen maken. De andere tas ken ik niet. Ik denk overigens dat ik zelf op zoek ga naar een schoudertas, hoe makkelijk een rugtas dan ook mag zijn.

Groet
Henk
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
eossie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 16:46

Ik heb geen batterygrip bij mijn camera.
Nou weet ik niet wat de afmetingen van zo'n grip zijn, maar het moet natuurlijk wel allemaal fatsoenlijk passen.
Canon EOS 30d
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

hippo schreefCOLONIk heb een aantal weken geleden van Sypie de classic gekocht. Mijn 30d met batterygrip paste daar net niet lekker in. Ik kan hem je dan ook niet aanraden. Ik had er in ieder geval geen goed gevoel bij . Heb er vrij snel iemand anders weer blij mee kunnen maken. De andere tas ken ik niet. Ik denk overigens dat ik zelf op zoek ga naar een schoudertas, hoe makkelijk een rugtas dan ook mag zijn.

Groet
Henk
Die iemand anders dat ben ik.
En zoals ik al zei ik ben er blij mee
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Hoi Kees,

Maar jij hebt geen batterygrip aan je toestel? Of scheelt de 350d zoveel in grootte met de 30d? Die batterygrip maakte mijn camera 5 cm hoger. Dat was zo'n 2,5 cm te veel.

Sorry Kees, ik lees nu je post pas goed :oops:

Henk
Laatst gewijzigd door 1 op hippo, in totaal 5 keer gewijzigd.
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik ben aan de mini- of micro Trekker aan het denken. Zaterdag ga ik passen met mijn 30D en grip. Op www.cambags.com kun je trouwens reviews (met duidelijke foto's) van tassen zien met allerlei camera configuraties erin ;)

Als je dan nog niet besloten hebt zal ik mijn ervaringen wel posten...
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Ik weet dat dit een niet door jou genoemde optie is maar je zou ook kunnen kijken naar de Lowepro Computrekker, deze is een slagje groter, kan een laptop bij in en je hebt gewoon ruimte over voor uitbreiding...
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

hippo schreefCOLONHoi Kees,

Maar jij hebt geen batterygrip aan je toestel? Of scheelt de 350d zoveel in grootte met de 30d? Die batterygrip maakte mijn camera 5 cm hoger. Dat was zo'n 2,5 cm te veel.

Henk
Jawel ik heb wel een batterygrip.
Ik heb hem net nagemeten, met bat-grip is hij vanaf de onderkant tot aan de flitsschoen 14 cm hoog.
Zonder bat-grip is de camera 9,5 cm hoog.

Volgens de site van Lowepro heeft hij een inwendige ruimte van 12,5 cm. Je ziet dus dat de camera met grip boven de ritssluiting uitvalt. Je krijgt dus iets van een bolling in de tas.
In de praktijk valt dat reuze mee omdat er ook nog een voorvak in de tas zit waardoor het niet hinderlijk is.
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Flitser
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 739
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 21:18

hippo schreefCOLONIk heb een aantal weken geleden van Sypie de classic gekocht. Mijn 30d met batterygrip paste daar net niet lekker in. Ik kan hem je dan ook niet aanraden. Ik had er in ieder geval geen goed gevoel bij . Heb er vrij snel iemand anders weer blij mee kunnen maken. De andere tas ken ik niet. Ik denk overigens dat ik zelf op zoek ga naar een schoudertas, hoe makkelijk een rugtas dan ook mag zijn.

Groet
Henk
Ik zit ook met dit probleem.. Heb nu mijn hoop gevestigd op een CRUMPLER DECEMBER Quarter of de Long Schlong.

http://www.crumpler.nl/?page=categories
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Mijn ervaring met Lowepro producten t.o.v. die van Tamrac is dat de eerste sowieso oersterk is....de laatste moest ik een tijdje geleden al weer na enkele weken terugbrengen omdat de bovenaanhechting van de schouderbanden het begaven....

Succes met de aankoop!

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Johnalb

Kijk eens op http://www.cambags.com daar kan je een prima indruk krijgen van de diverse mogelijkheden. fotot en referentie's van gebruikers.
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

@johnalb: kijk eens 5 posts naar boven. Deze site was al genoemd ;)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de minitrekker AW en daar past het volgende in (maar dan is hij ook wel echt vol)

- 350D + BG + Sigma 70-200 f/2.8 + evt. TC2x in zijn geheel
- daarnaast de 300 f/4 IS + TC1.4x
- onderop is nog plek voor mijn 420EX met omnibounce
- aan de andere zijkant zitten mijn Nikon verrekijker, de 50mm f/1.8, 500D close up filter en 18-55.
- in het vak a/d voorkant heb ik verder mijn reflectieschermen en een setje tussenringen...

dus ja, het past...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Owl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2005 15:21
WoonplaatsCOLON Annen

Ik krijg morgen de minitrekker. Zal als alles er in zit wel eens een fototje plaatsen. Bij mij gaat er ook in elk geval een 300D plus BG is, en dat past best (in de winkel getest).
/ * Geen commentaar */ [size=75]EOS 30D | Sigma 17-35/2.8-4.0 HSM | Canon EF 24-70/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM | 430EX | Canon 50/1.8 II[/size]]
Gebruikers-avatar
roadkill
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 22:01
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Ik heb zelf de Tamrac Expedition 5. Ben er erg tevreden over het draagcomfort.
Genoeg ruimte voor een 300D plus 28-135 lens.
Verder zit er een 75-300 in en de kitlens 18-55. Een flitser, kleine imagetank, en zonnekappen.
Batterijen, geheugenkaartjes en nog wat dingen passen in de voorkant van de tas. Statief gaat er ook makkelijk op.

Ik heb de tas via E-bay gekocht in Duitsland voor € 94,-
De tas die ik heb kost bij Corne van Iperen € 119,-


Marco.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik heb de minitrekker AW (is even groot als de clasic).
De 30D met grip past daar prima in, ik leg hem alleen wel op z'n kant.

verder voldoende ruimte voor de nodige lenzen en ander rommel die je normaal mee hebt.

Tip: je kunt voor de lowepro rugzakken een "flessenhouder" kopen, hoef je je drinken niet in de rugzak te stoppen. Naast meer ruimte vind ik het ook een veilig idee.
[edit]deze:http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=4908[/edit]
Laatst gewijzigd door 1 op eos4all, in totaal 6 keer gewijzigd.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

da's een leuke tip... moet ik onthouden
www.johanvanderwielen.nl
eossie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 16:46

Bedankt allemaal voor de info en de tips.

Kan iemand mij vertellen wat het gewicht is van de Lowepro mini trekker classic?
Canon EOS 30d
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik heb vandaag een Lowepro micro trekker 100 gekocht.
Is misschien groter of kleiner dan wat jij zoekt, dat weet ik zo niet,
maar ik vind de 100 een mooi rugzakje waar best veel in kan en weegt bijna niets.

Ik weet niet waar je woont maar bij Digital Street in Beuningen (bij Nijmegen) http://www.digitalstreet.nl/ hebben ze vrij veel keuze en kun je uitgebreid passen/meten en testen :P :P
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar