Scheveningen

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Eindelijk weeer vrij van school, dus meer tijd voor foto's


Voor het eerst beetje "architectuur" geschoten. Ik hoop dat ze een beetje geschikt zijn om hier te posten

Ze zijn alle raw en Manual instellingen, kortom. Wou het keer zelf proberen zonder automatishe presettings.

Ah ik zal eff de foto's plaatsen.


1)(erg bewerkt, omdat de raw niet meer teredden was)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46980[/img]
2)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46982[/img]
3)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46983[/img]
4)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46984[/img]
5)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46985[/img]
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

5 steekt er voor mij boven uit.

Groet, John.
netwerken is net werken
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Inderdaad foto 5. Die is sfeervol. Bij de rest heb ik erg het idee dat je bent wezen experimenteren. Zonder bevredigend resultaat overigens.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Ik ben nog zeker een beginner, en moet al die functies nog leren kennen . Maar foto 2 en foto 5 is hoe ik het precies in gedachten had genomen. Die andere waren bijna hoe ik het wou, maar toch wel leuk vond. Maar 1 ding weet ik zeker, er komen in de toekomst alleen meer betere foto's.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

d1pst1ck schreefCOLONIk ben nog zeker een beginner, en moet al die functies nog leren kennen . Maar foto 2 en foto 5 is hoe ik het precies in gedachten had genomen. Die andere waren bijna hoe ik het wou, maar toch wel leuk vond. Maar 1 ding weet ik zeker, er komen in de toekomst alleen meer betere foto's.
En vooral blijven posten ;)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Chow, heb je ook nog leuke tips ? :oops:
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

d1pst1ck schreefCOLONChow, heb je ook nog leuke tips ? :oops:
Zoveel mogelijk fotograferen, veel op dit forum kijken wat anderen doen en je beste materiaal posten. Zo doe ik het ook.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Aha. Okies :) nog eff verder sparen voor de betere lens .. (nog steeds met de kitlens)
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

d1pst1ck schreefCOLONAha. Okies :) nog eff verder sparen voor de betere lens .. (nog steeds met de kitlens)
Kitlens is niks mis mee hoor. Je hebt alleen 18-55 bereik. Daarmee kun je het leeuwendeel schieten. Wellicht kom je wat tele tekort op gegeven moment of groothoek. Dat is een beetje afhankelijk van waar je voorkeur naar uitgaat om te fotograveren.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

#5 is ook voor mij de mooiste van de serie. 8)
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Nummer 5 is verreweg de beste van je serie. Dat komt waarschijnlijk omdat de compositie goed is, en de kleuren ook. Daar schort het bij de andere foto`s in mijn ogen namelijk aan.
Daarnaast doen zonsondergangen het altijd wel goed (bij mij in ieder geval)

Ik zal toch even mijn comments geven over de andere foto`s, misschien kun je er nog wat mee...
1): Tja, je zei al dat `ie flink bewerkt was, omdat `ie niet meer te redden was. Waarom niet? Zijn de kleuren in de RAW zo slecht dan? Maar goed....ik vind het nu niet echt wat door de gigantische vignettering aan de zijkanten. Verder is de pier ook niet scherp, en heb je eigenlijk alleen nog maar pikzwart en heel lichte kleuren over in de foto. Misschien dat je er in zwart-wit nog iets van kan maken?

2): De compositie vind ik niks. Schuin kan best leuk zijn, maar zo met water (waarvan je toch weet dat het recht moet staan) en mensen die nu een gigantische helling op/aflopen...nee, deze doet het voor mij niet. Ik denk ook dat je bij deze foto met wat shadow/highlights nog wel wat zou kunnen doen. Je hebt nu heel veel donker en heel veel licht. Probeer het maar eens (al betwijfel ik of ik de foto dan wel mooi ga vinden, hoe goed je het ook doet, en dat komt dus vooral door de compositie....)

3): Hier heb je een behoorlijk uitgebeten lucht, en daardoor valt de kraan gedeeltelijk weg. Dat is nou juist een leuk detail van de pier, dus dat is wel jammer. Je zou kunnen proberen om 2 "afdrukken" uit je RAW-file te maken, een lichte voor de pier, en een donkere voor de lucht, en die dan te monteren. Da`s wel even werk, maar het resultaat zal echt stukken beter zijn dan deze!

4): Deze is al een stuk beter dan de vorige, alleen heb je nu een behoorlijke kleurzweem (blauw volgens mij) in de foto zitten. Die is overigens zeker te corrigeren in photoshop. Als je dan toch aan het shoppen bent, moet je gelijk even de horizon rechtzetten...

5): Misschien dat je bij deze ook de shadow/highlights functie nog even uit de kast moet trekken. Daarmee krijg je waarschijnlijk nog wel wat meer detail terug uit de pier (nu is `ie bijna helemaal zwart). Tenzij dit natuurlijk je bedoeling was, dan moet je het zo laten!

Ik hoop dat je er wat mee kan!

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
flashofbeauty
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2005 11:27

d1pst1ck schreefCOLONIk ben nog zeker een beginner
Absoluut geen schande hoor; Ik fotografeer zelf ook pas iets meer dan een jaar. En bovendien is het natuurlijk erg leuk om van andere te kunnen leren, toch?

Ik vind persoonlijk foto 5 het mooist, alleen is het jammer van de lichte flare; De anderen doen me qua compositie helaas niet veel, al vind ik wel dat je kan zien dat je er op zijn minst over hebt nagedacht.

Wat ik wel jammer vind is het feit dat ik een potentieel mooie foto terugzie in foto 3 en dat jij die kans dus gemist hebt. Als je goed kijkt zie je dat de zonnestralen een mooie goudkleurige gloed aan het zand geeft met als contrast de schaduw van de palen. Bovendien zie je de pier in het water weerspiegelen, wat helemaal een mooi plaatje had kunnen opleveren.

Probeer het volgende eens voor je te zien: zoveel mogelijk groothoek nemen (bijv. kitlens op 18), zoveel mogelijk goudkleurig zand (dus vrijwel geen lucht meenemen) met schaduw (en misschien ook nog de palen zelf op de voorgrond nemen met als achtergrond de plas water, camera iets laten onderbelichten (2/3 tot 1 1/3 stop) en een zo lang mogelijke sluitertijd nemen (dus eigenlijk vanaf statief) en schieten...

Maar als ik eerlijk ben is dat altijd achteraf gezegd natuurlijk :wink:
[size=75]Wat spulletjes van Canon, Sigma en Crumpler om mooie plaatjes proberen te schieten[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar