Mijn eerste foto-shoot!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
renemas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Waarschijnlijk een bekend verhaal: al jaren maak ik foto's, maar nooit me er écht in verdiept. Toen ik dit wel ging doen was eosdigitaal.nl snel gevonden, en stiekum heb ik meegeluisterd naar de tips die men elkaar hier zo enthousiast geeft. Onderstaand mijn eerste produkt, dat voor commentaar geschikt is. Vertel me ongegeneerd wat je ervan vindt!

Afbeelding
EOS 350d - canon 50 F1.4, sigma 24-70 F2.8, canon kitlens, canon EX430.

Ik doe niet aan ondertitels.
relonky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 16:22

Persoonlijk zou ik voor het scherpstellen van de ogen gekozen hebben. Ik krijg bij deze foto het idee dat je op het verkeerde hebt scherpgesteld (alhoewel dit waarschijnlijk wel de bedoeling was).

Verder is de kleur wat aan de fletse kant.
Gebruikers-avatar
Peertje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2006 08:53
WoonplaatsCOLON SLCity
CONTACTCOLON

Jammer dat de ogen niet scherp zijn en het haar wel....
[size=75]400D + Tamron 17-50 2.8 + Sigma 70-300 APO + 50mm 1.8 II + BG-E3 + Sigma 500 DG Super[/size]
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Ik vind het een bijzondere foto en wel hierom.

Zou het een "gewone"potret foto zijn geweest, met een volledig hoofd er op, dan zou de foto denk ik een stuk minder zijn geworden. Het kijkt nou eenmaal prettig als de ogen scherp zijn. Je wordt als een soort magneet naar de andere ogen getrokken. Zijn die niet scherp dan maakt dat de foto niet mooi. Kijkt niet prettig.

In het geval van deze foto is dat anders. Het lijkt bijna alsof de ogen van het kind bewust onscherp zijn, omdat hij/zij verdrietig is, of in ieder geval zijn verdriet verbergt.

Ik geef toe, beetje filosofies misschien, maar dat is het gevoel dat het bij mij op roept.

Wellicht heb je het niet bewust gedaan.

Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
Gebruikers-avatar
marcvig
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 347
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2005 21:58
WoonplaatsCOLON amsterdam

volgens mij is het juist de bedoeling geweest om het haar scherp te houden en de ogen niet
ik vind het een geslaagde keuze want anders is het weer zo'n portretje van 3 uit een reeks.
ik snap dat anderen het daar misschien niet over eens zijn maar ik vind het een leuke foto.

gr marc
Omne Trinium Perfectum
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Mooie foto..Eindelijk eens iets anders! Niks mis mee..vind ik :)
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Sluit ik mij bij aan..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
renemas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Bedankt voor de feedback!
EOS 350d - canon 50 F1.4, sigma 24-70 F2.8, canon kitlens, canon EX430.

Ik doe niet aan ondertitels.
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Is de foto weg??? Kruisje.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

een andere kijk maakt een foto speciaal. Nou wil ik niet zeggen dat dit zo'n speciale foto is, maar hij houdt je aandacht net even langer vast, waardoor hij opvalt tussen de vele andere "portretten" en dan is ie wat mij betreft geslaagd. :wink:

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar