Mijn nieuwe 350D (SUPERRRRRRR)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Woody
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2006 19:45

Eindelijk heb ik dan een Canon EOS 350D en meteen maar even wat plaatjes geschoten en bewerkt hier en daar, graag jullie commentaar.
Groetjes Woody

Afbeelding
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Feli met je nieuwe camera. :D

Kan die ook in kleur fotograferen? (hihi...)

Maaruh... leuke plaat :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Ik vind een mooie foto hoor. Wellicht had ik zelf de ruimte aan de rechterkant van de foto gehouden, maar dit heeft ook wel wat.

Nu maar veel oefenen, zodat je de portretstand niet meer gebruikt en dus meer speelruimte krijgt in de handmatige instellingen. :wink:
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Met Brian eens dat er erg veel ruimte aan de rechterkant zit. Die ruimte doet niets. Zelf zou ik waarschijnlijk de foto in portrait uitsnijden, net boven de bril en net door de haarlok op de rug van het meisje.
Omdat hier niet echt sprake is van een kijkrichting is-tie best moeilijk om te kaderen.
Je ziet dat de portrait mode van de camera hier toch wel z'n nut heeft gehad, mooie onscherpe achtergrond.
Ben benieuwd naar meer van je.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Als eerste foto niet slecht. Vooral de zachte zwart wit omzetting past goed bij de zachte uitstraling van het meisje.

Een basisregel is dat je meer achtergrond in de "kijkrichting" van een model houdt dan achter het model. Dat geeft een beter beeld. Nu is het of ze het beeld uitloopt...

Als je de achtergrond in PS onscherp maakt, moet je je selectie met meer precisie doen. Je kunt het best het model los in een laag boven de achtergrondlaag zetten. Dan de achtergrondlaag onscherp maken en de randjes die ontstaan wegklonen. Doordat de vervaging door de selectie heen gaat maak je ook de randen van het model onscherp...
Woody
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2006 19:45

Hallo, bedankt voor jullie reacties allemaal, het volgende heb ik gedaan; heb de foto inderdaad niet handmatig ingesteld, dus foto gemaakt, omgezet naar zwart-wit en toen kreeg ik rare vlekken op mijn achtergronn, wat een groot stuk zwart karton was.
Heb toen met de dodge tool in ps9 witte vlekken ervan gemaakt, hetgeen leidde tot dit resultaat.
Iedereen bedankt. Gr. Woody
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

maced schreefCOLON Een basisregel is dat je meer achtergrond in de "kijkrichting" van een model houdt dan achter het model. Dat geeft een beter beeld. Nu is het of ze het beeld uitloopt...
Hihi... de meeste ruimte is juist in de richting waarheen zij kijkt. :lol:

Ben het overigens wel helemaal met je eens. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

musicjohn schreefCOLON
maced schreefCOLON Een basisregel is dat je meer achtergrond in de "kijkrichting" van een model houdt dan achter het model. Dat geeft een beter beeld. Nu is het of ze het beeld uitloopt...
Hihi... de meeste ruimte is juist in de richting waarheen zij kijkt. :lol:

Ben het overigens wel helemaal met je eens. :wink:

Letterlijk genomen heb je gelijk. Dat benadrukt het effect van het beeld uitlopen. Alsof ze zegt: "Doei... ik ga..."
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar