Jackie in actie

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Ik heb eens een beetje geoefend met de sportstand, tjee wat is dat moeilijk. Hier onder het resultaat (dat was de beste). Hij is genomen met 100 iso, 250 sluiter en 8 diafragma.
Volgens mij moet het nog sneller met die sluiter, maar geef me aub feedback zodat ik de volgende keer een beter resultaat heb.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3821[/img]
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

De compositie is best wel geslaagd, maar de scherpte is nog niet super. Indien je de iso op 200 of zelfs 400 gezet had, met nog iets hogere f-waarde, dan had het waarschijnlijk al beter geweest.

Altijd zorgen dat de ogen van je onderwerp kraakscherp zijn...
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
RR de Jong

Ik denk dat een diafragma van 5.6 voldoende is om de hond scherp in beeld te krijgen, zal je sluiter ook iets sneller zijn.

RR
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

En ik denk juist het tegenovergestelde. De reden dat de hond niet helemaal scherp is is namelijk dat hij het punt al voorbij is waarop er scherp was gesteld. Als je zou hebben gekozen voor standje Av of Tv met een wat kleinere diafragmaopening dan was er een grotere scherptediepte geweest en had je kans gehad dat hij wel scherp zou zijn geweest. Het scherpstelpunt ligt net iets achter het hondje let maar op het gras.
Vooral veel foto's achter elkaar maken en hopen dat er één topper tussen zit.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

probeer hem bij dergelijke opnames ook in continuous shoot mode te zetten, zodat hij er onmiddellijk vier na mekaar neemt...
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Klaas schreefCOLONEn ik denk juist het tegenovergestelde. De reden dat de hond niet helemaal scherp is is namelijk dat hij het punt al voorbij is waarop er scherp was gesteld. Als je zou hebben gekozen voor standje Av of Tv met een wat kleinere diafragmaopening dan was er een grotere scherptediepte geweest en had je kans gehad dat hij wel scherp zou zijn geweest. Het scherpstelpunt ligt net iets achter het hondje let maar op het gras.
Vooral veel foto's achter elkaar maken en hopen dat er één topper tussen zit.
bedankt ga ik volgende keer proberen
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Robbe schreefCOLONprobeer hem bij dergelijke opnames ook in continuous shoot mode te zetten, zodat hij er onmiddellijk vier na mekaar neemt...
dat is toch die sportstand waarmee ik deze gemaakt heb? Zo niet wat bedoel je dan precies?
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Hannibal, ik neem aan dat hier niet ede sportstand wordt bedoeld. Die doet hele andere dingen ook. De sportstand is een volautomaat. In de creative zone kun je je drive mode kiezen. Die moet je op continuous zetten.
Een advies: Het duurt even maar lees de handleiding van het apparaat eens van begin tot eind, je steekt er denk ik een hoop van op.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Klaas schreefCOLONHannibal, ik neem aan dat hier niet ede sportstand wordt bedoeld. Die doet hele andere dingen ook. De sportstand is een volautomaat. In de creative zone kun je je drive mode kiezen. Die moet je op continuous zetten.
Een advies: Het duurt even maar lees de handleiding van het apparaat eens van begin tot eind, je steekt er denk ik een hoop van op.
bedankt Klaas ik ga het checken en als ik er niet uit kom dat meld ik me wel weer
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Let goed op de witte vacht van de hond. Die is hier verbrand. Dat betekend, overbelicht. Wat is overbelicht verliest iedere vorm van texture. Wat je in zon geval heel snel kan doen is 1 a 2 stops belichtingscompenseren, met je wieltje en knoppie av, dacht ik. (Cam is weg :( ) Dan is de foto misschien iets te donker maar dat kan je ophalen in post werk. Dan heb je wel de witte vacht in de juiste versie. Die kan je dus mixen met de opgehaalde foto.
Scherpte is 5.6 meestal voldoende. Ook omdat de hond beweegt, mag eninge onscherpte wel. Wil je hem totaal scherp, dan kan je ook snel de iso omhoog gooien naar iso 400. Maar blijf onderbelichten bij witte vacht in felle zon. Of je hebt altijd een witte vlek.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Kropot schreefCOLONLet goed op de witte vacht van de hond. Die is hier verbrand. Dat betekend, overbelicht. Wat is overbelicht verliest iedere vorm van texture. Wat je in zon geval heel snel kan doen is 1 a 2 stops belichtingscompenseren, met je wieltje en knoppie av, dacht ik. (Cam is weg :( ) Dan is de foto misschien iets te donker maar dat kan je ophalen in post werk. Dan heb je wel de witte vacht in de juiste versie. Die kan je dus mixen met de opgehaalde foto.
Scherpte is 5.6 meestal voldoende. Ook omdat de hond beweegt, mag eninge onscherpte wel. Wil je hem totaal scherp, dan kan je ook snel de iso omhoog gooien naar iso 400. Maar blijf onderbelichten bij witte vacht in felle zon. Of je hebt altijd een witte vlek.
dank je voor de tip
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Ik heb nu de tip om dit soort foto's continue te schieten maar wat is nou het verschil met de sportstand? Heeft dat alleen maar te maken met de instelmogelijkheden in de creatief mode? Of zijn er nog meer verschillen?
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

sport mode, springt de camera op iso 400, korter sluitertijden en een passende f stop. Het belangrijkste is eigenlijk dat de camera dan in de volg stand komt met focussen. Dus de camera stelt in op beweging en volgt die, en houd em scherp. Kan alleen in sport, ook niet met de gehackte firmware.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar