Ballon/ogen bewerken met ps....?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Turkoois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 20:52
WoonplaatsCOLON Beverwijk

Hallo collega's...

Ik heb deze twee foto's binnen genomen tijdens het uitproberen van mijn camera... In de ballon en in de ogen is de flits te zien..argggg. Maar men kan het bewerken in ps!!!! Maar hoe? Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar kan het niet echt vinden. Ik denk zelf om iets te doen met iets van een spuitbus in ps met de juiste kleuren maar hoe....
De foto's zijn nog niet bewerkt.
Is er trouwens een handleiding of een boekwerk waarin ps wordt uitgelegd?

Graag julie reactie's...
1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=50018[/img]

2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=50019[/img]


alvast bedankt
Canon EOS 40D - 24-105 f/4 L en nog een heleboel wensen....
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

In de ogen is het niet erg, vind ik.
De ballon: kun je met de kloonstempel proberen weg te werken, maar is nogal een groot vlak, vrees dat het gaat opvallen.
Gebruikers-avatar
HendrikB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2006 09:18

Het aantal boeken dat over PS geschreven is kun je op 100 handen niet meer tellen ................
De boeken van Scott Kelby zijn erg eenvoudig te begrijpen en leerzaam.
In de bieb en bij de boekwinkel te verkrijgen.
Gebruikers-avatar
Turkoois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 20:52
WoonplaatsCOLON Beverwijk

HendrikB schreefCOLONHet aantal boeken dat over PS geschreven is kun je op 100 handen niet meer tellen ................
De boeken van Scott Kelby zijn erg eenvoudig te begrijpen en leerzaam.
In de bieb en bij de boekwinkel te verkrijgen.
Oke dank je wel.. ik zal gaan zoeken..De boeken van Scott Kelby zijn die in het nederlands geschreven (ik heb nog niet gezocht, maar meteen gereageerd op je bericht)?

Mike
Canon EOS 40D - 24-105 f/4 L en nog een heleboel wensen....
Gebruikers-avatar
HendrikB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2006 09:18

Ja Nederlandstalig in een verkorte en uitgebreide versie.
Aanrader !!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

En daarnaast heb je natuurlijk bij je PhotoShop een handleiding gekregen toch? Adobe stopt die altijd wel in de doos....
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Turkoois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 20:52
WoonplaatsCOLON Beverwijk

fokkedeboer schreefCOLONEn daarnaast heb je natuurlijk bij je PhotoShop een handleiding gekregen toch? Adobe stopt die altijd wel in de doos....
:oops: hmmm dat is waar maar ik heb geen doos gekregen maar een hoesje met een cd van een goede vriend...... :wink:

Ik ga wel even kijken voor het boek wat hendrikb schreef.
Canon EOS 40D - 24-105 f/4 L en nog een heleboel wensen....
Gebruikers-avatar
HendrikB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2006 09:18

fokkedeboer schreefCOLONEn daarnaast heb je natuurlijk bij je PhotoShop een handleiding gekregen toch? Adobe stopt die altijd wel in de doos....
Dat klopt Fokke maar Adobe zelf is kampioen "moeilijk uitleggen" dus dat maakt het niet envoudiger.
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Turkoois schreefCOLON Is er trouwens een handleiding of een boekwerk waarin ps wordt uitgelegd?
Ik heb al een paar mensen 'classroom in a book' voor CS2 cadeau gedaan en men is er erg enthousiast over...

Ik zou trouwens gewoon je patchtool (heet in het Nederlands waarschijnlijk 'pleistergereedschap' of zoiets raars) gebruiken. Heb het even getest op je foto en werkt prima...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
Turkoois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 20:52
WoonplaatsCOLON Beverwijk

flipya54 schreefCOLON
Turkoois schreefCOLON Is er trouwens een handleiding of een boekwerk waarin ps wordt uitgelegd?
Ik heb al een paar mensen 'classroom in a book' voor CS2 cadeau gedaan en men is er erg enthousiast over...

Ik zou trouwens gewoon je patchtool (heet in het Nederlands waarschijnlijk 'pleistergereedschap' of zoiets raars) gebruiken. Heb het even getest op je foto en werkt prima...
Ik zal even wat gaan proberen met de wat "pleisterwerk".....
Ik heb inmiddels ook al even lopen speuren op het internet en uiteraard ook op de site bij "boeken" en zag dat er wel boeken zijn over ps.
Wat ik ook heb gezien is dat het boek "National Geographic Fotogids" ook niet mag ontbreken in de boekenkast van een fotograaf en wat je natuurlijk ook gelezen moet hebben.

Alvast bedankt

Mike
Canon EOS 40D - 24-105 f/4 L en nog een heleboel wensen....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar