help witte duif met lensflare

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tjitske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2005 19:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Het lukt me niet om de rode vlek er uit te krijgen. Heeft iemand tips over hoe ik dit moet aanpakken?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=51073[/img]
Maarja ... dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm | Flashtrax XT 40GB |
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Begin met ergens de originele foto te plaatsen op internet met een link ernaar toe. Want met deze kleine foto kunnen we weinig...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Tjitske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2005 19:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ok hierbij de link van het orgineel
http://images.fotopic.net/?id=32862792&noresize=1

en dit is tot hoever ik was

http://images.fotopic.net/?id=32862632&noresize=1

En dit is wat ik er van wou maken (maar dan zonder de rode vlek)
http://images.fotopic.net/?id=32862911&noresize=1
Maarja ... dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm | Flashtrax XT 40GB |
Esdec
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2006 19:29

heb het even snel door photoshop gehaald (de kleine versie, zie nu pas dat je een grote foto toont)
Afbeelding

nog niet helemaal wat het moet zijn, maar toch is het rood er al wat uit
wat heb ik gedaan: een nieuwe laag aangemaakt met blend mode color, een goede kleur uitgekozen en over de vlek geverfd
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

Esdec schreefCOLONheb het even snel door photoshop gehaald (de kleine versie, zie nu pas dat je een grote foto toont)
[img][/img]

nog niet helemaal wat het moet zijn, maar toch is het rood er al wat uit
wat heb ik gedaan: een nieuwe laag aangemaakt met blend mode color, een goede kleur uitgekozen en over de vlek geverfd
aan zon kleine versie heb je niets omdat het resultaat totaal niet te zien is...
greetings stephan
Gebruikers-avatar
Tjitske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2005 19:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

esdec in ieder geval bedankt voor je poging, het is inderdaad een manier om hem wat beter te krijgen.
Maarja ... dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm | Flashtrax XT 40GB |
Gebruikers-avatar
Tjitske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2005 19:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ik heb gedaan wat jullie vroegen, ik heb de orginelen ge-upload. Maar even een kickje naar boven dus. Ik hoop nog wel op een reactie.
Maarja ... dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm | Flashtrax XT 40GB |
Almerika
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 21:14
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn versie:

Vrijstaande duif gemaakt, nieuwe luchtlaag gemaakt, resten andere duif weggehaald, lensflare geselecteerd en met curven dezelfde kleur gemaakt als de rest van de borst van de duif, restrandjes met healingbrush en reparatiegereedschap weggehaald.

Aan de bewegingsonscherpte kan helaas niets meer gedaan worden.

Groet, Ruud.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=53386[/img]
"Ik zou het best in m'n broek willen doen, maar ik durf niet!"
-----------
300D :: BG-E1 :: 70-200 F4[color=red]L[/color] :: 18-55 Kitlens :: 2 Gig CF :: en een hoop wensen...
Gebruikers-avatar
Tjitske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2005 19:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Bedankt Ruud,

Maar goed ik vraag me af welke levels jij gebruikt want hoe ik ook schuif en waarmee... ik krijg het nooit grijs. Wel rood groen ed :-)
Maar die bewegingsonscherpte dat hoort erbij toch? De kop is wel scherp. Ik vond het verder een mooie foto.
Maarja ... dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm | Flashtrax XT 40GB |
Almerika
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 21:14
WoonplaatsCOLON Almere

Die bewegingsonscherpte staat ook niet mis. Ik geef er alleen bij aan dat je daar ook niets meer mee kunt, mocht je het willen.

Over curven: Je kan, als je in het curvenpalet staat, met je pipet in de vlek gaan staan en 1 x klikken. Sta je in bijv. de rode curve, dan zie je op de lijn een rondje verschijnen. Dat is het "gebied" waar die kleur rood zich bevind. Vervolgens kun je alleen in dat gebied een correctie uitvoeren.
Mocht je in de "hele" rode curve gaan trekken, dan veranderen er ook andere rood tinten. Het is dus de kunst om het juiste gebied te bepalen. Tegelijkertijd houd je in je infopalet de waarden links en rechts in de gaten.
Je meet dan het buitengebied, dat is de borst zonder vlek, en vergelijkt die met de waarden van de vlek. Je ziet dan het verschil in die 2 kleuren en weet je waar je, hoe hard, aan moet trekken.

P.s. Als je de HighRes versie (psd) wilt hebben hoor ik dat wel.

Groet, Ruud.
"Ik zou het best in m'n broek willen doen, maar ik durf niet!"
-----------
300D :: BG-E1 :: 70-200 F4[color=red]L[/color] :: 18-55 Kitlens :: 2 Gig CF :: en een hoop wensen...
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

Ook deze eens geprobeerd.
Maar pfff das wel moeilijk hoor...

Afbeelding
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
Tjitske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2005 19:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

hey Keppe bedankt er allen wel wat geks met de rand van de vleugel gebeurd. Maar het rode is wel helemaal weg.
Maar goed ik kan heel goed verder met wat Almerika/Ruud heeft gedaan.
Bedankt nog eens allemaal.
Maarja ... dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm | Flashtrax XT 40GB |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar