Canon op de grond gevallen...

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Ja, beste members het zal je maar gebeuren.
Ik heb mijn Canon 300d in het park uit mijn handen laten vallen op een grindpad.
volgens mij werkt alles nog naar behoren, heb na dit voorval nog wat foto`s genomen om te testen.
in eerste instantie wou hij niet scherpstellen.
maar dit kwam omdat de spiegel vast zat.
bij deze een foto.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=4028[/img]

Ik heb trouwens een kostbaarhedenverzekering bij de postbank, heeft iemand een idee of hij hier tegen verzekerd is????
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Ik heb trouwens een kostbaarhedenverzekering bij de postbank, heeft iemand een idee of hij hier tegen verzekerd is????
Tja, zoveel verzekeringen zoveel polissen.....
Staat dat niet in de polisvoorwaarden, de "kleine lettertjes"?

Als ik de foto zo bekijk valt de inwendige schade wel mee, toch?
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

zo te zien wel ja, alleen een paar krasjes.........
hoop ik. :oops:
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje....... Had je de draagband niet om je nek?
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

wou hem net in mijn tas doen....... :(
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

de hond is er ook niet al te blij mee, zo te zien :wink:
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Ik heb een schoudertas en doe eerst de camera in de tas en dan pas de draagband van mijn nek. De volgende keer ook maar doen. Heb je al in de polis gekeken of je de camera niet "ergens" onder kunt laten vallen?
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

maar de foto is gelukt
dus het binnenwerk werkt

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Ja, vind je de foto redelijk????????
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Ik vind dat er te weinig dieptescherpte in zit.
Weet niet wat de instellingen van de camera waren bij deze foto, sluitertijd, diafragma, zoomstand van de lens en zo. Ik denk dat je met een heel groot diafragma (dus laag diafragmagetal) hebt geschoten waardoor je weinig dieptescherpte in je foto krijgt.
Verder de achtergrond, vind ik niks. Het lijkt wel of je over de foto niet nagedacht hebt en de hond zo maar ergens hebt weggezet voor de foto.
Geeft ook niet als je de foto gemaakt hebt om bijv. de dieptescherpte uit te testen, welke achtergrond is dan niet zo belangrijk.
Dus: een kleiner diafragma kiezen, scherpstellen op de ogen en dan schieten.
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

bedankt voor weer een goede tip:-)
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Graag gedaan enne.....naar buiten met dat beest en de camera stevig om je nek. Schiet me trouwens nog een oplossing te binnen: je zou een extra koord aan de camera vast kunnen maken die je met de andere kant met een makkelijk te open sluiting vast maakt aan iets aan je kleding. Koord dan net lang genoeg om vrij te kunnen werken en niet te lang. Valt-ie, dan hangt-ie. Nog niet geweldig maar in ieder geval niet die harde klap op de grond.
Ik gebruik deze oplossing als ik op vakantie op plekken kom waar het moeilijk schieten is: bijv. tijdens klimwandelingen in de bergen, als ik over randen van afgronden hang om te schieten enz. Valt-ie dan is-ie volgens mij toch ook echt foetsie en kaduuk. :?
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik heb last van men rug, als ik een halve dag met een cam om mijn nek loop kan ik gaan liggen. Ik loop dus altijd mer de cam in de hand, met de nekstrap roned mijn pols, zowel g2 als 300D (wel apart he, het moet niet te gek worden ). Ik heb em 1 maal laten vallen, maar dan hangt ie alsnog aan mijn strap rond de pols gewikkeld. En in de tas en dan pas van de pols. :) Hang em soms ook om, meer als grote ketting met leuke hangert ;)
Volgens mij ben je nogal bleek geweest. Lijkt me echt zwaar K, om zon ding voor je ogen de aarde te zien kussen.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

gewoon een goedkope rugzak kopen (5 euro bij de digros) en daar een kleine nova 2aw in proppen. camera en lenzen in de nova 2 aw en de rest van de losse spullen kunnen in je rugzak en je laat je camera in je rugzak/nova 2aw vallen terwijl je camera nog om je nek hangt. zodra hij in de tas zit hengsel van je nek en klaar :lol: gaat nooit mis ... nog niet dan :lol: :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar