kan je je camera verzekeren

ModeratorCOLON Global Moderators

ronnie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2004 16:16
WoonplaatsCOLON Tholen

Ik vraag me eigen af ofdat je de camera kan verzekeren, want stel je loopt ergens en je wilt een foto maken en je zit op je knieen en er loopt iemand tegen je aan en de camera stuiterd op de grond wat dan?

heb iemand hier ervaring mee?
Canon 30D, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
Canon 430 EX Canon Battery Grip BG-E2
relonky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 16:22

Alles valt te verzekeren (je kunt het echt niet zo gek verzinnen) en een camera kun je absoluut verzekeren. Kijk maar eens rond op sites van verzekeraars of loop eens bij een verzekeraar binnen.
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Goeie vraag... ik zit namelijk met het zelfde probleem.

Ik loop vaak genoeg met dure apparatuur rond, dus wil een doorlopende reisverzekering nemen die mn laptop met accesoires en camera apparatuur dekt.

Ik houd dit draadje even in de gaten..
Jop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 22:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ja hoor kostbare bezittingen verzekering.

Zoek op het forum is al vaker besproken met meningen en tips over verschillende verzekeringen.

astu: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... erzekering
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Ja dat vraag ik me ook af !

Ik droom (beter nachtmerrie !!) er vaak van dat ik op een mooie rustige plek vroeg in de morgen sta te fotograferen en opeens een slag in mijn nek voel ....

.. om vervolgens een tijd later te ontwaken en te ontdekken dat al mijn apparatuur verdwenen is.:(

Tevens vind ik het zelf vervelend om met relatief dure apparatuur door een stad te lopen .. vanwege dezelfde problematiek.

Want laten we eerlijk zijn .. Nederland (en de wereld) is de laatste jaren wel een heel stuk agressiever geworden !


Groet,
Michel
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

Ik heb destijds mijn cam, kitlens en 75-300 verzekerd bij de Combi.
Heeft me zo'n 250€ gekost voor 3 jaar...
nu denk ik "Zonde van het geld" want collectie is flink uitgebreid en de rest is dus niet verzekerd. Had dus beter een kostbaarheidsverzekering bij Univé (ofzo) kunnen afsluiten.
Voordeel van de combi: goederen zijn 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd. Bij Univé is dit de dagwaarde.
Voordeel Univé: je kan makkelijker pakket verzekerde goederen samenstellen en goedkoper (volgens mij) en bent dan ook tegen diefstal verzekerd.

Als je serieus nadenkt over verzekeren: breng eens een bezoekje aan je verzekeraar ;-)
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

De bond van nederlandse amateurfotografen heeft ook een gerichte verzekering.
Zelf heb ik een kostbaarheden buitenshuis verzekering bij Centraal beheer als uitbreiding op mijn inboedelverzekering. Voordeel is dat ook andere kostbaarheden verzekerd zijn als je eens iets anders meehebt dan je fotospullen.

groeten,
Sarpa
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Ik heb mijn verzekeringen lopen bij Interpolis. Als je daar een woonhuis- en inboedelverzekering hebt, kun je ook een kostbaarhedenverzekering afsluiten.
Hieronder valt ook fotoapparatuur en accesoires.

Voorbeeld;
Ik heb mijn canon 350D, diverse lenzen, Flitser, geheugenkaartjes, filters etc. verzekerd.
Tegen diefstal, maar ook tegen schade toegebracht op welke manier dan ook.
Alles is de eerste drie jaar verzekerd voor nieuwwaarde en daarna ontvang je de dagwaarde.

Bij mij was het verzekerde bedrag ongeveer € 2000,- en dat kost me dan iets minder dan € 4,- per maand.
Heb afgelopen week alleen het één en ander verkocht en gekocht en moet het nu gaan verhogen naar € 3500,-. Zal dan ongeveer op een € 6,50 per maand uitkomen. Maar dat vind ik nog steeds een redelijk bedrag. Ik voel me er een stuk lekkerder door.
Nu is het niet (meer zo héél) erg als iemand m'n tas jat, m'n cam uit m'n handen stoot of als ikzelf per ongeluk een objectief uit mijn handen laat glippen.
(Ze hebben van die mannetjes die alles weer voor je in orde maken :wink: )

De eerste aanvraag gaat wel vergezeld van alle aankoopnota's en serienummers.

Voordeel is dat je niet meer extra hoeft te verzekeren als je op vakantie gaat.

Ik denk overigens dat de meeste maatschappijen wel zo'n verzekering hebben. Meestal heet het dan ook kostbaarhedenverzekering. Zoek daar maar eens op.

Groet Brian
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ook ik heb m'n spullen bij Interpolis verzekerd, omdat ik daar alles verzekerd heb. Nadeel vind ik wel dat ze echt een bon en anders een taxatierapport van je nodig hebben. Het is niet voldoende dat de medewerker die je helpt de spullen die je hebt ziet. Dat vind ik lastig, zeker in een tijd waarin we veel via Internet tweedehands kopen en je dus niet altijd bonnetjes hebt. De bonnen of het taxatierapport worden ook opgestuurd en pas als ze ze op het hoofdkantoor echt gezien hebben is alles goed. Dus ook hier geldt dat de medewerker niet meer dan een typmiep is die de verzekerde spullen noteert in de computer. Aan de andere kant heeft het ook wel een voordeel, want op mijn taxatierapport staan nu de prijzen die Combi rekent voor de spullen die ik heb en die ligt aanzienlijk hoger dan wat ik ervoor betaald heb.

Dat ze de spullen 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekeren wist ik niet. Zal de polis er eens bijpakken.
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLON Dat ze de spullen 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekeren wist ik niet. Zal de polis er eens bijpakken.
Dat zeg ik ook zo even uit m'n blote hoofd. maar ik meen me te herinneren dat ik dat zo prettig vond toen ik de verzekering afsloot (mei van dit jaar).
Ik zal de polis er ook nog eens op nalezen en mocht het anders zijn, zal ik het nog even melden.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Eerst even wat rechtzetten, na het lezen van de polis;

Verzekerd bedrag = € 1885 euro :arrow: maandpremie; € 2,85 (ex. ass.bel)

Wat is verzekerd en op welke basis;
- Materiële schade veroorzaakt door een plotselinge gebeurtenis
- Diefstal, verlies of vermissing

Boven het verzekerde bedrag zijn verzekerd;
- De kosten van experts en van de deskundigen die zij raadplegen, voor zover deze kosten worden gemaakt om de schade vast te stellen.
- De bereddingskosten
- Tot max. € 500,- per gedekte gebeurtenis de kosten van vervoer en opslag van de beschadigde zaken

Behalve als in een clausule op het verzekeringsbewijs iets anders is bepaald, verzekeren wij de verzekerde zaken op basis van nieuwwaarde of taxatiewaarde

Een taxatierapport of aankoopbewijzen zijn 36 maanden geldig. Daarna zijn ze verzekerd op basis van dagwaarde.

Groet Brian
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Let erop dat de meeste verzekeraars (in ieder geval Nationale Nederlanden waar mijn spullen verzekerd zijn) een kostbaarheden verzekering alleen afsluiten als aanvulling op je huis-inboedelverzekering.
Ik heb bijvoorbeeld wereldwijde dekking voor 20 euro per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag. Ook tegen nieuwwaarde overigens.
Maar deze verzekeing kon ik alleen afsluiten omdat mijn inboedelverzekering ook bij NN loopt.
30D en spul...
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

kwanon schreefCOLONLet erop dat de meeste verzekeraars (in ieder geval Nationale Nederlanden waar mijn spullen verzekerd zijn) een kostbaarheden verzekering alleen afsluiten als aanvulling op je huis-inboedelverzekering.

Maar deze verzekeing kon ik alleen afsluiten omdat mijn inboedelverzekering ook bij NN loopt.
Zo ook bij Interpolis
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Roy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2004 22:58
WoonplaatsCOLON Elst

Brian schreefCOLON
kwanon schreefCOLONLet erop dat de meeste verzekeraars (in ieder geval Nationale Nederlanden waar mijn spullen verzekerd zijn) een kostbaarheden verzekering alleen afsluiten als aanvulling op je huis-inboedelverzekering.

Maar deze verzekeing kon ik alleen afsluiten omdat mijn inboedelverzekering ook bij NN loopt.
Zo ook bij Interpolis
Daarom heb ik het verzekerd bij de omroep :wink:

Dekking: 365 dagen, 24/7 de spullen verzekerd, ook als ik het uit mijn handen laat donderen...

Max. €250,- eigen risico (bij val- of stootschaden), premie 2,3% over de waarde met een minimum van € 70,- per jaar

Gr. Roy
[size=75]-- teveel voor een Crumpler MF Loyal Chap --[/size]
Patrick
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2004 07:42

Soron schreefCOLON... Ik loop vaak genoeg met dure apparatuur rond, dus wil een doorlopende reisverzekering nemen die mn laptop met accesoires en camera apparatuur dekt.
Een (doorlopende) reisverzekering is geen optie! Deze biedt in de regel pas dekking in het buitenland. Binnen NL is er in principe uitsluitend dekking als er sprake is van een vooraf geboekte reis. Gewoon een dagje de stad in met je volle rugzak is dus niet gedekt!! Daarnaast kennen de (doorlopende) reisverzekeringen vrijwel allemaal gemaximeerde verzekerde bedragen voor wat betreft kostbaarheden, zoals fotoapparatuur. Deze bedragen komen meestal niet verder dan 1000,= / 1250,= euro per reis, dus voor de meesten veel te weinig. Ook is maar 1 jaar nieuwwaarde verzekerd, daarna dagwaarde. De dagwaarde wordt echter bepaald volgens vaste afschrijvingspercentages van de verzekeraar, dus er wordt wat sneller afgeschreven dan de dagwaarde die "op straat" geldt.

Zoals door anderen in dit topic reeds aangegeven is eigenlijk de enige echte goede oplossing een losse kostbaarhedenverzekering (vaak ook als aanvulling op de inboedelverzekering af te sluiten). Deze biedt in de regel 3 jaar nieuwwaarde, daarna dagwaarde of opnieuw laten taxeren waarna de taxatiewaarde weer een vastgestelde periode geldt. Daarnaast biedt de kostbaarhedenverzekering (wereldwijd) dekking tegen alle van buiten komende onheilen (dus ook eigen stommiteiten) met enkele uitzonderingen.

Succes.
[size=75]|40D|17-40|24-105|70-200|50|85|1.4x|430EX|[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

mijn hele tas vol meuk is verzekerd, 3 haar tegen nieuwwaarde. Heet kostbaarheden verzekering en komt boven op mijn inboedelverzekering, kost mij ca 85 euries per jaar en het taal verzekerde bedrag zit nu op ca 4000,-
www.johanvanderwielen.nl
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Tnx Patrick! Een deel van je verhaal was ik al tot ontdekking gekomen. Eigenlijk debiel dat een reisverzekering alleen geld als je het land uit bent.

Maar goed. Ik heb nu een inboedelverzekering bij de Postbank (studentenverzekering ofzo), maar volgens mij hebben ze niet zo'n kostbaarhedenverzekering. (kan er ook naast zitten). Misschien dan maar es uitzoeken en desnoods switchen.

Tnx for the info!
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Soron schreefCOLONIk heb nu een inboedelverzekering bij de Postbank (studentenverzekering ofzo), maar volgens mij hebben ze niet zo'n kostbaarhedenverzekering. (kan er ook naast zitten). Misschien dan maar es uitzoeken en desnoods switchen.

Tnx for the info!
Goed navragen hoor. Op de site van de Rabobank (Interpolis) vind je er ook weinig tot niets over terug. Bij navraag bleek dat deze dus wel bestond. Je kan hem bv (bij interpolis) ook niet online afsluiten.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
labby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2004 08:44
WoonplaatsCOLON brabant

Yep, heb ook een kostbaarhedenverzekering afgesloten als aanvulling op de inboedelverzekering.
De meeste verzekeraars van inboedel hebben deze er wel bij. Informeren dus.

Ik betaal ongeveer 45 euro per jaar en het verzekerd bedrag is daarmee dus 4.500 euro. Geen eigen risico (Fortis buitenhuisdekking).
Tis inderdaad een prettig idee te weten dat als je wat laat vallen of iets dergelijks, dat je dan verzekerd bent. Bij Fortis geldt overigens wel dat je niet verwijtbaar mag zijn. Je mag je spullen dus niet op de achterbank van de auto in het zicht laten liggen en dan later aan de verzekering opgeven omdat het is gestolen. Dan zeggen ze; eigen schuld, dikke bult.


Succes !
Eos 350D; 18-55 kitlens; canon EF 50 F1.8 II; canon 38-76 F4.5; canon 80-200 F4.5; sigma 17-70 F2.8-4.5; canon speedlite 430EX;Batterygrip canon.
Patrick
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2004 07:42

Soron schreefCOLONTnx Patrick! Een deel van je verhaal was ik al tot ontdekking gekomen. Eigenlijk debiel dat een reisverzekering alleen geld als je het land uit bent.
Graag gedaan!

Het woord zegt het al: reisverzekering, dus een verzekering die dekking biedt tijdens een reis. Reizen zijn in de meeste gevallen grensoverschrijdend, dus is er in ieder geval dekking als men de grens overgaat.
Binnen Nederland is er wel dekking, maar dan moet je wel aantonen dat het om een echte reis gaat d.m.v. het overleggen van een boekingsbevestiging en/of een nota van een hotelovernachting of campingverblijf ofzo. Hierdoor maakt men het onderscheid tussen een werkelijke reis en een middagje winkelen in de stad of vette hap halen bij de lokale snackbar.
[size=75]|40D|17-40|24-105|70-200|50|85|1.4x|430EX|[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar