Irish Dancing

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sandun
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 22:53
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Hoi allemaal,
foto in Six Flags van afgelopen zomer van een optreden van een Ierse dans groep aan einde optreden.
Gemaakt met 300D, Sports Mode, 1/640, AV5.6, 70-210 lens. Mooie vind ik persoonlijk dat de dansers lekker "naar voren komen". Wat vinden jullie?

Hans

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=4226[/img]
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

prima shot, maar hij is net niet scherp
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Hij kan wel scherp, het is een kwestie van postwerk, dan word ie bloedscherp en levendiger. Haal em maar een sdoor een standaard enhance foto in PSP 8 en geef em dan nog een verscherpingsjob. Moet je opletten hoe strak die dan word.
Alleen de uitsnede kan me niet zo bekoren, de verhouding is zoek, 2 tot 3, of 4 tot 5 mag ook. Je zou de uitsnede in een zwart kader kunnen zetten van de juiste verhoudingen.
Zelf vind ik hem iets te vierkantig gesneden.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

En als je dan voor bijna vierkant gaat, ga dan voor echt vierkant. Dan krijgt de foto nog de oude 6 bij 6 uitstraling..
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Agree, dat kan.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

De achtergrond is wel lekker scherp :wink:
Wat is dat in de achtergrond, een achtbaan oid?

Het moment was er, je drukte op het moment supreme af... Helaas deed de AF niet wat je wilde.

De crop is inderdaad niet lekker van vorm: vierkant of rechthoekig in de juiste verhoudingen, maar dit is het net niet....
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
Sandun
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 22:53
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Achtergrond is het reuzenrad in Six Flags.

Ik leer allemaal nieuwe dingen over croppen ;-). Heb hem gewoon om de dansers heen afgesneden, niet gehinderd door enige kennis van mooie verhoudingen. Maar jullie opmerkingen neem ik ter harte. Heb vrees ik de originele versie niet meer dus kan het niet overdoen. Volgende keer vierkant of 2 bij 3 dan wel 4 bij 5. Ik ben niet eigenwijs :P

Overigens is het scherp stellen waarschijnlijk de schuld van de Sports stand. Het dansen is razendsnel en af en toe gebruikte ik de sports stand om een mooi moment vast te leggen. Hier waren ze net klaar en dan moet je een beetje geluk hebben dat hij net goed staat. Ik heb ook fotos van ongeveer dezelfde positie waarbij op het talud erachter scherp is gesteld omdat je net tussen de dansers heen mikt. Deze was het scherpst.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Eh, hij kan rete scherp hoor, je zal het wel leren, maar er is niets mis met de scherpte. Houd rekening met de sportstand, dat is iso 400, zo komt ie tot snelle sluitertijden. Iso 400, vraagt meer van je postwerk dan een strakkere iso 100. Ik heb deze cut ff geprobeerd, en die kan heel scherp. Bovendien kan je hem in een kkader plaatsen met de juiste verhoudingen, dan word het beter ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
Bohr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2004 14:20
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

De voorste 2 dames zijn meer verlicht dat de overige leden van de groep.
Denk dat dit gewoon door de schaduw komt.

Probeer in PS eens met dodge-tool of burn-tool (ik haal ze altijd door elkaar) de overige leden wat meer licht te geven op hun gelaat.

Is wel een lastige klus de eertse keer, maar kan erg leuk resultaat geven.
geeft de groep meer eenheid denk ik.

crop vind ik wel kunnen gezien de composititie. maar vind ook dat 4:3 wellicht beter geweest was. Foto lijkt rechts meer ruimte te kunnen gebruiken.

tip voor croppen op je PC.
gebruik de crop tool in PS, die maakt alles wat weggaat zwart/donker en je kan de verhouding 3:4 etc instellen.

zonder PS, kan je hand of een a4tje helpen om snel te beoordelen of er iets storends in beeld is dat je weg moet croppen.
Fuji S304 >> Minolta Dimage 7i >> Canon 300D >> sluiter kapot...geen camera meer...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar