Viervoeter te water

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Negen van de tien keer dat ik er op uit ga om foto's te maken, gaat mijn hond mee. Ik kwam er alleen achter dat het al weer een tijd geleden was dat ik foto's van haar gemaakt had, ondanks dat ze altijd in de buurt is. Vandaag dus even gefocust op Anke, zoals ze heet. Geprobeerd de tomeloze energie bij- en de vreugde van het "wandelen / zwemmen" vast te leggen.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55628[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55630[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55631[/img]

4. Deze vind ik wel koddig, doorgaans doet ze dit precies op het moment dat ze naast me loopt.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55629[/img]

Ik hoor wel of het wat is. Groet.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Foto 1 en 2 vind ik de mooiste, waarbij het bij foto 2 net lijkt of ze uit de foto springt. :)

Je hebt de energie mooi vastgelegd. :wink:
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Mooie serie !

Voor mij de foto's 2 en 4.

Foto 2 : echt prachtig met dat water en de kleur.
Foto 4 : op juiste moment geschoten en erg leuk om naar te kijken.

Groet,
Michel
Gebruikers-avatar
mdebruin
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2006 17:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Heel mooi. 2 vind ik er bijna letterlijk uit springen.

Ik ben dit soort 'actiefoto's' ook aan het uiproberen met mijn hond, maar die willen nog niet helemaal lukken. hopelijk kan ik binnenkort een rapportage posten wannneer ze wel gelukt zijn.
Rebelxt
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2006 01:50

Hai,

Ik vind het een mooie serie....... Ben jalours, want zo zou ik mijn hond ook wel vast willen leggen.

Mag ik naar de instellingen van je camera vragen ??

Groeten Rob
In mijn vak is ALLES mogelijk !
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Zeker een mooie serie. Ik ben ook wel benieuwd naar je EXIF. De 3e foto vind ik het mooist hoewel de snuit niet helemaal scherp oogt en de staart wel. Heb je AI-servo gebruikt?
Gebruikers-avatar
Elly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 18:12
WoonplaatsCOLON almelo
CONTACTCOLON

Ook voor mij 2 en 4.
Als bonus op 4 de mooie achtergrondkleur.
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

@Koekiemonster: Dank je. Ik ben ook wel een beetje trots op #2, vind 'm zelf heel goed gelukt.

@Miccie: Merci. #2 ik heb dat opspattende water ook bewust zo in de foto gehouden, ik zat een beetje te zoeken naar de juiste crop maar vond dat opspattende water er zeker bij horen.

@mdebruin: Thanks. Gewoon blijven proberen, dan zal er toch zeker wel iets soortgelijks uitkomen. Het is en blijft toch een wisselwerking tussen de hond en de fotograaf. We zien je topic tzt wel verschijnen.

@Rebelxt: No need to be jealous! Je hond en je cam meenemen en gaan shooten.

Instellingen van de camera:
- Av stand
- sluitertijd varierend van 1/1600 - 1/4000
- diafragma varierend van F2.8 / F3.5
- ISO varierend van 200 - 400

Verder alles geschoten met de Sigma 70-200 F2.8.
Alle foto's zijn crops.

@oneshot: Dank je. Zie Exif hierboven. Ik heb inderdaad AI-servo gebruikt. Wat je ziet bij #3 klopt. Tandjes en snuit niet helemaal scherp. Ogen lijken mij wel goed.

@Elly: Dank voor je reactie. Achtergrond heb ik een beetje warmer gemaakt in PS.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Ik vind ze ook heel mooi,echt op mooie momenten vastgelegd,en ze zijn idd mooi van kleur... :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
sparco85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 17:04
WoonplaatsCOLON leiden
CONTACTCOLON

JoCa schreefCOLONIk vind ze ook heel mooi,echt op mooie momenten vastgelegd,en ze zijn idd mooi van kleur... :wink:
kan er niks aan toevoegen :wink:
Canon eos 300D ¦ Kitlens18-55mm ¦Canon 90-300mm 4.5-5.6¦Tokina 12-24mm F/4.0 AT-X PRO¦Canon 70-200L F4.0 ¦Sunpak speedflitser 18-55mm¦Canon BG-E1 grip¦Vanguard proffesional backpak oreon 52¦Sandisk Ultra II 2.0+ 4.0 GB¦Canon RS-60E3¦
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

Idd. Gewoon fraai!!
Nette kleuren, momenten, scherpte.
Ik wil wel meer zien.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Bijzonder knap om een donker vlak zoveel detail mee te geven, en inderdaad, GEWELDIG mooie expressie in de kop van deze hond, die er door de "freeze-frame" momenten zo lekker is vastgelegd. TOP !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Fabienne°
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1293
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2005 07:06
WoonplaatsCOLON Knokke-Heist 2 Belgium
CONTACTCOLON

Hele mooie reeks! En 4 is inderdaad 'koddig'!!

Fabienne
http://Fabke.fotopic.net

The name of the game is to fill the frame!
Rebelxt
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2006 01:50

Kan je in de AV stand ook je sluitertijd aanpassen ?? Want ik neem niet aan dat je camera dat zelf insteld op zo een korte tijd??

C.g.u.
In mijn vak is ALLES mogelijk !
Aileen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ze zijn echt prachtig!!!

Het is zo jammer dat ik zo'n zulke actiefoto's niet meer kan maken van mijn hond omdat hij al lekker 12 is en al veel last heeft van artrose. Had ik zo'n camera maar 5 jaar eerder gehad!!! :lol:

Prachtig!!!
Canon EOS 5D Mark II | Canon EF 70-200mm 2.8L USM | Canon EF 24-105mm 4.0L IS USM | Canon 50mm F1.4 Canon USM | Canon EF 100mm 2.8 macro USM | Speedlite 580EX II | Speedlite 430EX II |
P-Vizsla
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2006 11:23

Ik vind ze allemaal prachtig, maar vooral 2 en 4.
Dit prachtige beest is een Gordon Setter toch????
anouschka
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 15:22
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik vind ze ook geweldig ! En ook voor mij springen 2 en 4 er echt uit! Ga ik ook eens proberen met mijn hond :wink:
Gebruikers-avatar
Tilly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2005 19:41
WoonplaatsCOLON Fryslân

Oh wat geweldig die laatste foto.
:lol: :lol: :lol:
[color=blue]Groetjes Tilly[/color]

[size=75][color=red]:D Get The Picture!! :D[/color][/size]
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

@ Joca en sparco85: Thanks.

@ Gardan: Dank je. Ik heb er wel meer, maar ben toch bang dat die niet iets extra's toevoegen aan deze serie.

@Wheely: Dat detail in zwart viel mij idd ook alles mee. Ik heb wel 1/3 stop overbelicht en met S/H gespeeld. De expressie in het koppie komt zeker leuk tot uiting, maar het kan nog gekker hoor, geloof me maar.

@Fabienne: Merci. Ik kan je wel zeggen dat je er goed nat van kan worden als ze dit te dicht bij doet.

@Rebelxt: Nee, in Av kan je niet je sluitertijd aanpassen, dat doet de camera voor je. Ik heb de waardes genoemd zodat je kon zien waar ik op uitkwam met genoemde ISO en diafragma.

@Aileen: Dank je wel voor je lovende woorden. Ik wil wel geloven dat de snit er een beetje af is als je hond al 12 jaar is, ook gezien zijn atrose. Maar elke leeftijd heeft zijn eigen charme en als je die charme er uit weet te halen en op de plaat weet vast te leggen dan kunnen ook de "niet-actiefoto's" heel mooi zijn.

@P-Vizsla: Dank je... en yep, dit is een Gordon Setter.

@anouschka: Thanks. ... moet je hond wel het water in durven en geen cameravrees hebben :wink:.

@Tilly: ... wacht maar tot ze dit doet als ze naast je loopt... ondanks vele wijze woorden mijnerzijds leert ze dat maar niet af. By the way, het is een Gordon Setter van Friese bloede, misschien zegt dat al wel genoeg :wink: :lol: .
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar