Error 99 - bij gebruik van flitser en tele van sigma.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Weet iemand, of heeft iemand anders soms ook wel eens last van een Error 99 (algemene fout) bij het volgende: Ik heb een 300d met de "crack".
Ik gebruik de tele van sigma 70-200 (2.8 apo ex dg hsm) en gelijktijdig de sigma flitser EF 500 DG Super.
Als ik de flitskop draai (indirect flitsen), krijg 1 op de 3 keer een error 99. Als ik geen flitser gebruik óf direct flits -of- ik gebruik een ander objectief heb ik het probleem niet.

De tele is nog geen 5 maanden oud. De flitser is zelfs iets jonger.

Vreemd !?
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Misschien een stomme opmerking, maar heb je de contactpuntjes al 'ns schoongemaakt ?
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

error 99 is een lang verhaal ik zelf heb het bij mijn 300D gehad met een tamron tele ik heb zelf het gevoel dat deze camera niet goed kan opschieten met andere merken dat is in ieder geval de verklaring van canon zover zij een verklaring geeft ... naar lang aandringen bij de winkel waar ik hem gekocht heb heb ik de 350D eruit weten te slepen hier heb ik nooit problemen mee gehad

tips voor error 99

haal de accu eruit en blaas en paar keer hart in het 'gat' helpt af en toe
hetzelfde bij de cf-kaart even euit en geod hart blazen
of de contact puntjes schoonmaken :roll:

ik hoop dat je er wat mee kan

-niels-
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
indy1970
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2006 22:55
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik had vandaag hetzelfde, ik ben bij foto grijpink even wezen testen. Ik ben van plan een 350 of 400d te kopen maar ik wilde weten of mijn Sigma 28-200 Lens er op past. Wat mij toen niet opviel maar mij nu wel verontrust is dat ik tot 3 keer toe error 99 kreeg.
Ik zocht er niets achter dacht dat het aan de accu lag. Het was trouwens een 400d. Als ik dichtbij probeerde te fotograveren dan kreeg ik die melding sneller als dat ik hem inzoomde op een onderwerp.
Overigens er was geen kaart aanwezig in de camera.

Zou het dan toch niet zo compatible zijn als dat ze me vertelde?
even aan en uit verhielp het euvel wel maar daar zit ik niet op te wachten.
rein64
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 22:30
CONTACTCOLON

Grappig om te lezen over error 99. Gisteren foto's gemaakt bij een voetbalwedstrijd met mijn Eos 20D en een canon 100-400 mm lens. Ook een error 99 gehad. Wist niet wat dit betekende maar heb inderdaad de accu even verwijderd en opnieuw geplaatst. Daarna geen probleem meer. Hoeft dus niet alleen maar te maken te hebben met een ander merk lens of flitser.
Alexxxxx
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2006 21:23
WoonplaatsCOLON Fryslân
CONTACTCOLON

Ah! Mn eerste ingeving was dus goed... Een goede schoonmaakbeurt kan error 99's voorkomen.....

Nou heb ik er een hekel aan om zlef te gaan prutsen, en echt mooi scherpstellen doet ie de laatste tijd ook niet meer, dus ik wil m graag door een pro schoon laten maken. Dit kan neem ik aan gewoon bbij de fotozaak om de hoek? Iemand een indicatie hoe lang dit duurt en hoe duur dit word?
[url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/index.php?c=4]Mijn voertuigfoto's staan [u]hier[/u][/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar