Colloseum in Rome: graag reacties!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
matthieukrens
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2006 12:40

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=57355[/img]

S 2.5
F ?
ISO 200
WB automatisch
Camera EOS 300D
Statief en draadontspanner

Hoe vinden jullie het licht? Zou het beter geweest zijn om een ISO 100 te gebruiken?

Hoe had ik meer uit deze foto kunen halen?
Laatst gewijzigd door 1 op matthieukrens, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Wat wil je horen? Naar wat voor tips ben je op zoek? Is wel handig om er iets bij te schrijven.
Wil je horen dat de foto niet recht geschoten is, of dat ie niet scherp is of dat het zo'n mooi gebouw is, of dat je de compositie wel iets interessanter had kunnen maken?
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Veel ruis zit er niet in, dus 100 of 200 had in dit geval niet veel uitgemaakt.

Leuk dat je op de invoerende lijn hebt gelet. Vanuit rechtsonder de lijn die je oog naar het onnderwerp brengt. Dat maakt de foto bijna altijd sterker.

Jammer dat de foto niet scherp is. Ik heb ook de indruk dat die een beetje scheef staat (rechts hoger dan links). Verder als ik naar de foto kijk, heb ik de indruk dat deze "omvalt" aan de linkerkant is er meer te zien dan links. Ookal is naast het midden meestal de mooiste plaats, het is wel mooi als er aan de andere kant iets is.

Ook jammer dat je niet een echt voorgrond hebt. Een lantaarnpaal, boompje oid. Dat geeft extra diepte aan je foto.

Bij avond opnamen kun je beter kiezen voor RAW opnamen. Als dan de belichting niet helemaal perfect is, of de verschillen tussen het lichtste en donkerste zijn te groot, dan kun je makkelijker kleine belichtingsfoutjes verbergen.... (Fouten maken is niet erg, zolang niemand het ziet...)

Bij twijfel waar je een foto moet posten, kun je die beter in de testcase zetten. De mods hier zijn streng, maar rechtvaardig. Als je iets verkeerd plaatst, (bijvoorbeeld per ongeluk in testcase ipv showcase) dn zullen zij dit ook corrigeren. En dat voelt een stuk beter aan. (Ik spreek uit ervaring)

Hopelijk hb je hier iets aan.
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik vind het een beetje de sfeer die het colloseum uitstraalt teniet doen.... het idee is leuk en ik doe het je nog niet na, maar ik zou de weg er iets minder opgezet hebben...
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

hij's niet echt scherp en erg rommelig door de grote scherptediepte en de hoeveelheid aan elementen (als auto's). Daarom toch maar even verplaatst...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Peije schreefCOLONVeel ruis zit er niet in, dus 100 of 200 had in dit geval niet veel uitgemaakt.

Leuk dat je op de invoerende lijn hebt gelet. Vanuit rechtsonder de lijn die je oog naar het onnderwerp brengt. Dat maakt de foto bijna altijd sterker.

Jammer dat de foto niet scherp is. Ik heb ook de indruk dat die een beetje scheef staat (rechts hoger dan links). Verder als ik naar de foto kijk, heb ik de indruk dat deze "omvalt" aan de linkerkant is er meer te zien dan links. Ookal is naast het midden meestal de mooiste plaats, het is wel mooi als er aan de andere kant iets is.

Ook jammer dat je niet een echt voorgrond hebt. Een lantaarnpaal, boompje oid. Dat geeft extra diepte aan je foto.

Bij avond opnamen kun je beter kiezen voor RAW opnamen. Als dan de belichting niet helemaal perfect is, of de verschillen tussen het lichtste en donkerste zijn te groot, dan kun je makkelijker kleine belichtingsfoutjes verbergen.... (Fouten maken is niet erg, zolang niemand het ziet...)

Bij twijfel waar je een foto moet posten, kun je die beter in de testcase zetten. De mods hier zijn streng, maar rechtvaardig. Als je iets verkeerd plaatst, (bijvoorbeeld per ongeluk in testcase ipv showcase) dn zullen zij dit ook corrigeren. En dat voelt een stuk beter aan. (Ik spreek uit ervaring)

Hopelijk hb je hier iets aan.
Aan de linkerkant is er meer te zien dan links :roll: :D
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

fluppie schreefCOLON
Aan de linkerkant is er meer te zien dan links :roll: :D
De eerste links voor de kijker en de 2de links voor het onderwerp... :shock: had us moeten zijn: Aan de linkerkant is er meer te zien dan rechts....

En Nederlands blijft m'n goeiste vak....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar