Virus melding in een (automatische) E-mail vanaf het Forum

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hallo mensen,

Ik doe altijd graag mee met het spelletje Waar/Wat is dit. Ik heb het zelfs zo ingesteld dat ik automatisch een berichtje krijg als er weer wat activiteit heeft plaats gevonden op het betrefende onderdeel.

Nu gebeurde er vanavond iets vreemds: Mijn e-mail provider (chello in dit geval) hield het mailtje tegen en schreef als topic: Warning: antivirus system report

Nou schrik ik daar best wel van want ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt van een (in mijn ogen) betrouwbare bron.

Hebben andere mensen hier ook klachten van en zo ja valt er wat te doen??

Groetjes,

Anthony
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
Zeeuw54
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 327
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Naast de buren
CONTACTCOLON

Toen ik net mijn laatste reactie schreef kreeg ik ook een dergelijke melding op het scherm, maar mijn bericht is toch geplaatst. Was een melding van de server van dit forum neem ik aan.

Gr. hans
[i][color=darkred][size=100]Canon 30d en 350d, met wat glas, wat licht, 2 steuntjes tegen wiebelen en rugplunje [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Klopt, die meldingen krijg ik ook al enige tijd.... Sinds een week of 2 denk ik...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Chow schreefCOLONKlopt, die meldingen krijg ik ook al enige tijd.... Sinds een week of 2 denk ik...
Yep ik ook.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ik heb het doorgegeven aan de admins...
www.johanvanderwielen.nl
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

vertouw niet atijd blind de bron van de email dit kan namelijk heel eenvoudig gefaked worden. kan zelfs vanuit outlook dus iedereen kan zoiets doen. vervolgens moet je op een zogenaamde link klikken en wola het virus is binnen.

Als je ze bericht krijgt gewoon selecteren en verwijderen.
Goede virusscanner en ook voor email is NOD32.

Dont worry be happy/\

Marcel koedijk
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Het berichtje om wel degelijk van dit forum af...
Maar we zijn er druk mee bezig!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Natuurlijk komt het van het forum af. En als ik me niet vergis komt ie pal voor het echte bericht... Is verder niet lastig ofzo.... Lastiger vind ik dat de site af en toe nog steeds oertraag is... Maar daar zal ook aan gewerkt worden vermoed ik...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

ow die virusmelding ja die krijg ik ook soms wel komt inderdaad van form. denk niet dat het echt virus is maar een script dat de virusscannen niet vertrouwd. toch maar zekere voor onzekere.

en idd soms is de site echt traag. maja staat dit forum bij iemand in huis of netjes op een datacentre :) heb geen idee eigenlijk. anders moesten ze maar eens updaten want word met de dag drukker hier

GEZELLLIGGGGGG:d:d:d
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik vermoed dat deze draait op een 386 SX met 2 MB RAM. Geplaatst in het keukenkastje onder het aanrecht.. :lol:

[mod-break BasZ -> laten we het A.U.B. wel een beetje ONtopic houden, anders kunnen we net zo goed een slotje hier op zetten]
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

nee joh een intel 4004 uit 1971, de eerste processor op 1 chip was gebouwd. deze cpu was 4bits en had 16pins met een klokferquente van 740Khz :roll: :twisted:

zou dit forum sneller zijn??? Geintje jongens ik hou van die forum!!!!!

stukje verleden jongens. we gaan beetje offtopic geloof ik :shock: :!:
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

[mod-break BasZ -> laten we het A.U.B. wel een beetje ONtopic houden, anders kunnen we net zo goed een slotje hier op zetten]

Bij deze worden alle off-topic berichten hieronder verwijderd...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Ik kreeg zojuist wederom deze melding:

Ran into problems sending Mail. Response: 554 5.7.1 Message cannot be accepted, virus found

DEBUG MODE

Line : 200
File : D:\websites\eosdigitaal.nl\htdocs\forum\includes\smtp.php


Volgens mij hoeven we daar geen zorgen om te maken? Heeft dit ook te maken met de traagheid van de server? Misschien komt het door een on access virusscanner op de server die voor traagheid zorgt omdat elk bestand steeds gecontroleerd wordt?
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik had net hetzelfde. Maar mijn PBtje was WEL verstuurd (stond althans in de OUTBox, en ik kreeg even later een (zinnige) reactie van de geadresseerde....)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Berichten en PBtjes worden inderdaad wel geplaatst / verzonden dus daar ligt het niet aan...

Het ligt aan de server, dus bij onze heren admins... Die natuurlijk al weten van dit probleem en er hard mee bezig zijn!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar