[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 40D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Met een vraagteken :) De cashback actie in dit topic http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight= wijst er wel een beetje op. Lekker speculeren dus.... De normale update cycle is normaal 1,5 jaar geloof ik maar ik denk dat ie eerder komt. Waarom?? Sony en Nikon hebben recentelijk allebei modellen neergezet die volgens dpreview boven de 400D staan en imo snuffelen aan de 30D. Het kan niet anders dat Canon vlot moet reageren....
Iemand oneens??
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Ik heb zo'n vermoeden dat er binnenkort ook een opvolger gaat komen voor de 1Ds modellen.
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

bobeldijk schreefCOLONIk heb zo'n vermoeden dat er binnenkort ook een opvolger gaat komen voor de 1Ds modellen.
Ik hoop het!
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Ik weet het niet... de 30d is echt pas heeeel kort uit. Ik hoop dat ze de steadyshot van sony naapen, zou toch mooi zijn. Dan heb je zelfs op de goedkoopste lensjes IS. Het schijnt ook nog eens fantastisch te werken. Ik vrees alleen dat canon hier niet aan begint, aangezien ze ook een hele range aan IS lenzen verkopen. Dan zijn die lensjes ook meteen een stuk minder populair en op die lenzen valt volgens mij meer te verdienen dan op body's. Ik heb de sony laatst in mijn handen gehad en het is echt een mooie machine. Als ik nou voor de keus had gestaan tussen sony en canon had ik denk ik voor sony gegaan. Zeker met het komende aanbod aan Zeiss lenzen! Nou ja... ben benieuwd op welke manier canon hier mee om zal gaan en of ze uberhaupt wel met iets dergelijks komen.

Gr.
Konrad
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

De 400D was mislukte actie. Dat lees je ook op dpreview. Dit model is nauwelijks beter dan de 350D maar moet concurreren met de Sony Alpha en de D80 van Nikon. Dat lukt dus niet. Ondertussen kruipen de concurrenten qua functionaliteit wel naar de 30D toe dus is het prijsverschil door Canon ook niet meer uit te leggen. Juist daarom is de cashback op de 30D logisch. Hiermee komt de 30D qua prijs uit in de klasse waar ie eigenlijk niet thuishoorde.. Juist daarom denk ik dat Canon geen andere keuze heeft de 40D vervroegd uit te brengen. Ik gok op 1ste kwartaal 2007.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Konrad Zebracki schreefCOLONIk weet het niet...
Onlangs is de nieuwe DIGIC III processor gelanceerd in de nieuwe Ixus modellen. Mijn vermoeden is dat deze nieuwe proccessor nu ook in de nieuwe SLR modellen geplaatst gaat worden.

Heel veel mensen kijken toch naar het aantal megapixels. En de 30D zit qua MP's onder de 400D.
Laatst gewijzigd door 1 op bobeldijk, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De 30D is ook maar een opvolger van de 20D, niet echt een nieuw model (ik ben er wel tevreden over). aar de nieuwe dingen; spotmeter, groter display en grotere buffer. Dat is niet echt revolutionair. Vergelijk het maar eens van 10D naar 20D, dat had veel meer voordelen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Konrad Zebracki schreefCOLONIk hoop dat ze de steadyshot van sony naapen, zou toch mooi zijn. Dan heb je zelfs op de goedkoopste lensjes IS.
Heb je ergens een link naar de prestaties van "steady shot"?
Zelf heb ik nog niets zinnigs kunnen vinden.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Konrad Zebracki schreefCOLONIk hoop dat ze de steadyshot van sony naapen, zou toch mooi zijn. Dan heb je zelfs op de goedkoopste lensjes IS.
En op de dure lenzen een dubbele IS?
Gaat niet werken.

Al zou je het IS systeem uit kunnen zetten dan zouden alle IS lenzen onverkoopbaar zijn. Denk niet dan Canon dat van plan is.
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

@bobeldijk: dat is precies wat ik net zei...
Ik vrees alleen dat canon hier niet aan begint, aangezien ze ook een hele range aan IS lenzen verkopen. Dan zijn die lensjes ook meteen een stuk minder populair en op die lenzen valt volgens mij meer te verdienen dan op body's.
Gr.
Konrad
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik vraag me eerlijk gezegd af of Canon niet IS in de bodies gaat doen. Doen ze het niet dan worden ze qua lenzen duurder dan de concurrent. Ze moeten er gewoon wel een keer aan denk ik... De IS lenzen zullen imo uitgefaseerd worden...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Denk zelf dat Canon toch de IS bij zijn compact camera's houdt...
Denk dat als Canon op zijn DSLR IS gaat uitrusten ze niet goed bezig zijn qua marketing.

Ze kunnen natuurlijk wel relatief goedkopere IS lenzen gaan uitbrengen zoals de 18-200 IS of zo...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Chow schreefCOLONDe 400D was mislukte actie. Dat lees je ook op dpreview. Dit model is nauwelijks beter dan de 350D maar moet concurreren met de Sony Alpha en de D80 van Nikon. Dat lukt dus niet.
Gek, dat lees ik niet op dpreview :wink:
De Sony heeft een lagere gebruikerswaardering, de Nikon een iets hogere.
Grappig is wel het aantal "owners opinions": 60, 34, 37 voor resp. Canon, Nikonen Sony. Geeft wel aan dat het marktaandeel van Canon geconsolideerd is.
Volgens Reuters (http://www.reuters.com) heeft Canon op 25 oktober jl. de prognose van de verkoopeenheden DSLR naar boven bijgesteld; Nikon heeft afzetproblemen, oftewel een te grote voorraad.
Het grote probleem van de Canon-concurrenten is (voorlopig?) de onmogelijkheid om CMOS-sensors (of technisch vergelijkbare) te gebruiken.
Daarnaast wordt verwacht dat Sony wat financiele probleempjes tegenkomt tengevolge van de accuflop.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

BasZ schreefCOLONDenk zelf dat Canon toch de IS bij zijn compact camera's houdt...
Ik vermoed dat het te maken heeft met de onmogelijkheid om de sensor voldoende compensatiebeweging mee te geven.
Volgens Canon zou je bij 300mm de sensor 5mm heen en weer moeten kunnen bewegen om hetzelfde effect van IS in het objectief te krijgen.
(Helaas nog nergens een kwantitatieve test gezien van "on-board" IS)

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

IS in de compact camera"s kan ik me goed voorstelen. De camera en lens kunnen veel beter met elkaar samenwerken, op elkaar worden afgesteld etc dan in een DSLR. Daarnaast denk ik dat het ook aantrekkelijk is om een high end lijn van lenzen (met IS) en een low end lijn (zonder IS) ye blijven voeren.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

@Boels069

Als je dpreview leest staat er vrijwel letterlijk dat de 400D een behoudend model is en ten opzichte van Sony en Nikon het niet red in deze klasse

@Basz

Leg uit waarom IS in de body marketingtechnisch niet goed is.. De huidige IS lenzen verdwijnen toch wel langzaam in het 2ehands circuit. Ze zijn toch ook van mount veranderd?? T'is gewoon kwestie van tijd..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zoals ik al vermoedde :wink:
Op http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... age_1.html wordt geschreven:
Gelukkig heeft Sony ook de beeldstabilisatie in de Alpha 100 behouden. In plaats van Anti Shake heet het nu Super Steady Shot, een naam die Sony voor iedere vorm van beeldstabilisatie gebruikt en niet alleen voor de bewegende sensor. Bij de Sony A-100 wordt hetzelfde principe gebruikt als bij Konica Minolta. Een gyroscoop detecteert de beweging van de camera en een processor laat de sensor een tegenbeweging maken. Dit heeft als resultaat dat de invloed van cameratrillingen sterk wordt gereduceerd. Tot op een bepaalde hoogte uiteraard. Ook heeft Sony het algoritme verder aangepast en claimt nu een winst van ruim drie stops. Dit zal zeker niet bij ieder brandpunt gehaald worden. Het nadeel van een bewegende sensor ten opzichte van een beeldstabilisatie in een objectief is dat de eerste niet optimaal kan worden afgestemd op alle brandpunten. Het is echter uiteindelijk wel goedkoper en voor de meeste toepassingen uitstekend geschikt.
Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een hele leuke (als het waar is) op http://dvinfo.net/conf/archive/index.php/t-3617.html
NB: OIS == Optical Image Stabilization
And it's true that Sony licenses the OIS technology from Canon, the patent holder (there's a lot of trading of technology between camera manufacturers -- for instance, all Canon camcorders have a LANC jack, which is a Sony protocol).

Any time you see Super Steady Shot on a Sony camcorder, it's actually Canon's OIS at work. The "dancing lights" effect is definitely something to look out for in certain shooting situations. The remedy is to turn off the OIS. It's not considered a defect or a problem... it's simply reflections from the vari-angle prism in the OIS mechanics. A side effect of an otherwise amazing and effective image stabilization technology.
Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ben ik de enige die moe begint te worden van `updates` cq. nieuwe camera`s waar geen betere plaatjes uit komen ? Qua marketing functioneert het wel voor Canon, maar fotografisch brengt het weinig extra`s.

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit, ik heb mijn 20D gekocht toen de 30D net was geintroduceerd en ben er zeer tevreden mee. Bijkomend voordeel van een uitlopend model, de kinderziektes zijn er uit, en de prijs is op zijn scherpst ! Maar er zullen hier op het forum ongetwijfeld mensen zijn die bij introduktie van de 40D hun 30D ( die ze net hebben na de `upgrade` van hun 20D ) gaan inruilen :wink: Dat is hun goed recht, maar betere foto`s levert het tot heden niet op. Niet dat een upgrade altijd zinloos is, maar de laatste jaren is er toch weinig nieuws onder de zon qua fotografische kwaliteit en features, de plaatjes uit een 300D kunnen nog steeds prima meekomen.

Wanneer zou een 40D voor mij interessant zijn ? De cam moet features hebben die IK mis, dus iig moet een volgende body ( spat ? ) waterdicht zijn en minder ruis hebben bij hoge ISO`s. Verder zou het mij fijn lijken om foto`s wireless naar de laptop te schieten.

Maar goed, al zou een 40D deze features hebben, dan koop ik hem pas bij de introduktie van de 50D :?
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Geen betere platen, zou ik niet zeggen.
Zeker als de 40D een digic3 sensor krijgt komen de platen er echt wel beter uit qua ruis e.d
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar