1e foto's op dit forum nu met foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

Ik hoop dat het lukt om ze erop te krijgen.
Weet ook niet zeker of deze in the testcase thuishoor.

Maar hier zijn mijn eerste foto's genomen in eurodisney.
wat vinden jullie ervan...graag commentaar.. positief of negatief. ik moet nog veel leren.

foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=58956[/img]

foto 2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=58955[/img]


foto 3
dit is een van mijn eerste foto's die ik met photoshop een beetje heb aangepast
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=58953[/img]
Laatst gewijzigd door 4 op jago, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

het zijn vast leuke foto's maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel op leters vind lijken :wink:

niels
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
sandy11
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2006 01:08
WoonplaatsCOLON nijmegen
CONTACTCOLON

MMMMMm ik zie geen foto's? als ze in het album zitten en je gaat met je muis over de thumbs heen zie je in de statusbalk een 5 cijferig (geloof ik) nummer en die moet je hebben :wink:
---keep the FREE in freestyle---
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Hoi Jago

tussen photoid en /photoid moet een 5 cijferig nummer staan..

klik in je persoonlijk album op een foto en je ziet in de status balk (onderin) en 5 cijferig nummer staan, zet dat nummer tussen photoid en /photoid

succes

Rob
Gebruikers-avatar
hermS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2006 10:41
WoonplaatsCOLON swifterbant

[img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id=####[/img] De hekjes zijn de 5 nummers die in de onderbalk komen te staan als je met de cursor op een foto gaat staan in je persoonlijke album natuurlijk.

Na zoveel goede raad moet het wel lukken
[size=75][color=green] canon 30D,canon S50,sigma 18-50 EX,canon 70-300(non do) IS USM,grip BG-E2,canon flits 430 EX,manfrotto 055DB,bilora backpack en nog wat geheugen[/color],[color=red] 2 katten en een[/size][/color][color=black] Tiger[/color]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

ik hoop dat ie nu goed is
Gebruikers-avatar
hermS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2006 10:41
WoonplaatsCOLON swifterbant

Het zijn in iedergeval hele aparte foto,s.

groet,

HermS
[size=75][color=green] canon 30D,canon S50,sigma 18-50 EX,canon 70-300(non do) IS USM,grip BG-E2,canon flits 430 EX,manfrotto 055DB,bilora backpack en nog wat geheugen[/color],[color=red] 2 katten en een[/size][/color][color=black] Tiger[/color]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

hermS schreefCOLONHet zijn in iedergeval hele aparte foto,s.

groet,

HermS
is dat positief???????
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Testcase is denk ik een goede keuze. Ook als je twijfeld. De mods zijn hier streng maar rechtvaardig. Als zij vinden dat het in showcase kan, wordt je post verplaatst. Als je in show case post en zij vinden dat het in testcase thuis hoort, wordt het ook verplaatst. Showcase is voor alle foto's waar je zelf heel erg tevreden over bent, trots op bent.

Alle drie zijn een klein beetje onscherp... Als je foto's verkleind zul je even moeten verscherpen. Dat is normaal als je foto's verkleind...

De eerste uitsnede vind ik mooi. Het centrale wordt hier wel gecompenseerd door de horizontale lijnen. Het beeld is mooi, en in deze uitsnede ook goed. Je kn alleen maar naar die 2 lichamen blijven kijken, entoch is de rest gevuld. Mooi.

De 2de vind ik de centrale keuze niet zo geslaagd. Ik dnek dat je hier beter voor de klassieke Gulden Snede had gekozen. Ik dnek dat als je de foto links en onder een beetje bij cropt dat de foto sterker wordt. De witte rook wordt dan een tegengewicht voor de witte rook.

De bewerking vind ik leuk. Op deze manier heeft het een hoog "Mary Poppins" gehalte (waar ze met de kinderen in de straat tekening sprint) maar voor de kinderen ongetwijfeld leuk. Voor het technisch gedeelte, denk ik dat het goed gelukt is. Ik zie niet direkt iets verkeerds.... Maar op dit kleine formaat is dat ook moeilijk te zien :-)

Hopelijk kun je hier iets mee.
Gebruikers-avatar
hermS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2006 10:41
WoonplaatsCOLON swifterbant

JA Jago voor mijn doen is het positief.

groet,

HermS
[size=75][color=green] canon 30D,canon S50,sigma 18-50 EX,canon 70-300(non do) IS USM,grip BG-E2,canon flits 430 EX,manfrotto 055DB,bilora backpack en nog wat geheugen[/color],[color=red] 2 katten en een[/size][/color][color=black] Tiger[/color]
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Ik vind met name foto 3 goed gelukt.

Jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

Peije schreefCOLON Alle drie zijn een klein beetje onscherp... Als je foto's verkleind zul je even moeten verscherpen. Dat is normaal als je foto's verkleind...
kijk dat wist ik niet, toen ik ze verkleinde stond er wel een vinkje van sharpen.....en die heb ik uit gezet.

de tweede foto had ik ook zoiets van weer erg gecentreerd....moet ik tijdens het maken van de foto wat meer rekening mee houden.

ik moet zeggen dat ik het best lastig vind om goede scherpe foto's te maken...en ik moet nog een paar maanden wachten op schoffie's basiscursus.

maar ik blijf leren en proberen.

bedankt voor je tips en opmerkingen
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

Peije schreefCOLON De bewerking vind ik leuk. Op deze manier heeft het een hoog "Mary Poppins" gehalte
.
Hmm Mary Poppins....die heb ik ook gefotografeerd.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59010[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59011[/img]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Bioj deze 2 heb ik hetzelfde gevoel als bij de 2de foto van de eerste 3. ze staan een beetje centraal.... Een truukje omdat te voorkomen is het selecteren van een ander scherpstel punt. Je sit dan het rode ledje op de plek waar je onderwerp beter zou kunnen staan... llinks of rechts naast het midden.

Schoffie zal dat ongetwijfeld behandelen in zijn cursus: Als je je beeld in 9 gelijke vlakken verdeeld, dan zijn de 'beste' plaatsen om een opvallen element neer te zetten op de snijpunten van deze vlakken. Dus een derde van de randen. links en rechts boven en onder van het midden. In het aanlevertopic voor tutorials staat er een meer technische uitleg over de gulden snede.
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

het probleem bij die laatste foto's was dat het een optocht is en dat links en rechts ervan de achtergrond niet boeiend genoeg was om een foto van te maken.

dan krijg je eigenlijk automatisch wat gecentreerde foto's.

maar ik ga met je advies aan de slag...thx

ps die 1e mary poppins vond ik wel leuk door die palen ....jammer genoeg draaide ze niet om, dus geen gezicht op de foto
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Due eerste is leuk, dat he haar gezicht hoeft geen probleem te zijn, maar dan is het leuk als je ziet waar ze naar kijkt. dan "snap" je waar ze mee bezig is. Bij deze vind ik het wel jammer dat die paardekop rechtsonder er maar voor een stukje op staat....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar