Storm Scheveningen Havenhoofd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MichEos400d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 22:02

Een mens moet dus ergens beginnen en vandaag maar even naar het strand gereden....
Met standaard instelingen een zooi foto`s gemaakt. Het lijkt me handig als ik een keer een cursusje ga volgen om alles onder de knie te krijgen... Of hebben jullie een ander idee om "gewoon" leuke foto`s te maken.

Eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen om alle mogelijkheden van de camera onder de knie te krijgen.

Hellup :?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59022[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op MichEos400d, in totaal 3 keer gewijzigd.
Nieuw op dit forum, nieuwe camera, nieuw in de wereld van de fotografie.........
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Mischien is het wel prettiger als je je foto's wat groter plaatst. Dan kunnen we alles beter zien.
Maar wat op dit formaat in elk geval heel erg opvalt is dat je horizon heel erg scheef loopt. Hou die camera recht joh :wink:
Er is hier op het forum al een heleboel geschreven over het gebruik van de diverse instellingen. Verreweg de meeste fotografen hier gebruiken de Av instelling waarmee je het diafragma instelt. Zo bepaal je zelf de gewenste scherptediepte. De camera berekent er dan zelf de benodigde sluitertijd wel bij.
Verder: als je "gewoon" leuke foto's wilt maken, is die Automaat niet zo gek. Daar is-tie voor tenslotte. :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
oso98
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 368
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Mich,

Een groter formaat kijkt i.d.d. fijner.

Maar i.t.t. MartinPhili...
Naar mijn menig geeft de scheve horizon, de omstandigheden weer, rukwind van links, proberen te corrigeren, rukwind van rechts...en ja rukwind van links...

Oftewel, zolang het geen handelsmerk/kenmerk van een fotograaf wordt, mag de horizon scheef staan...

Oftewel...je houding t.a.v. Dogma's...

Groeten,

Rene

En beginnen, de handleiding en andersch van harte aanbevolen...

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=78
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

MichEos400d schreefCOLON
Eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen om alle mogelijkheden van de camera onder de knie te krijgen.

Hellup :?
Gewoon lekker zo doorgaan met het schieten van leuke platen.. Heeeeel veel doen en accepteren dat niet elke foto afgedrukt danwel hier geshowd kan worden.. en wat is er nou leuker dan al die knopjes en instellingen uitproberen?

en de laatste tip is: laat je hier gewoon lekker vaak afzeiken euh.. sorry, laat je werk hier becommentarieren door de pixel-freaks, al dat masochisme levert uiteindelijk wel op dat je hoe langer hoe meer leert...

en die auto-stand? begin eens met de P-stand, dan kun je vrolijk met je wieltje gaan spelen met tijd en diafragma..

(en altijd raw gebruiken.. ookal zul je het in eerste instantie niet ten volste gebruiken, als je dat wel onder de knie krijgt zul je blij zijn dat je een archief vol raw bestanden hebt)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

1-foto-topics zijn bedoeld voor die ene prachtige foto anders altijd meer plaatsen (tot een max van 10).

De foto is op zich niet slecht maar ook niet ontzettend spannend. de voorgrond trekt zoveel aandacht dat je de golf slechts terwijde opmerkt. Verder staat je horizon wel erg scheef. Probeer van de "auto" stand af te gaan en op stand AV te gaan schieten... daarmee heb jij invloed op de scherptediepte (een wezenlijk onderdeel van de compositie) en bepaalt je cam er wel een leuke sluitertijd bij.

[modbreak] verplaatst

p.s. verander de titel even aar een iets-meer-zeggende-titel
www.johanvanderwielen.nl
MichEos400d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 22:02

OKe, allemaal bedankt voor de commentaren en positieve kritieken. Zoals gezegd ben ik eigenlijke een nerd op fotografie gebied en probeer beetje bij beetje er wat van te maken.

Ik heb nog een mooie foto gevonden. Ook wat groter hier neergezet, als het goed is...

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59088[/img]
Nieuw op dit forum, nieuwe camera, nieuw in de wereld van de fotografie.........
stefanhuigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2005 11:07
WoonplaatsCOLON Aardenburg

Ik ben net een beetje met je eerste foto aan het spelen geweest in photoshop, als je de horizon recht zet en dan vanaf onderen de foto dusdanig wegsnijd dat de horizon vanaf onderen gezien op 1/3 van de foto ligt krijg je volgens mij een stuk spannendere foto.
[size=75]Canon EOS 20D | Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 75-300 IS USM | Sandisk 1GB Ultra II | Crumpler Long schlong
verlanglijstje: Canon EF 50 1.4 | Canon Speedlite 430EX[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Je moet je zeker nog wat verdiepen in de nabewerking. Ik heb foto 2 eens in Photoshop geladen, en als je die een levels/niveaus aanpassing geeft met waarden 17 - 0.9 - 185 ben ik ervan overtuigd, dat je niet weet wat je ziet :)

O, en geef je topic inderdaad even een duidelijker titel. Dat doe je, door het eerste artikeltje te editen (kun je zelf).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
MichEos400d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 22:02

fokkedeboer schreefCOLONJe moet je zeker nog wat verdiepen in de nabewerking. Ik heb foto 2 eens in Photoshop geladen, en als je die een levels/niveaus aanpassing geeft met waarden 17 - 0.9 - 185 ben ik ervan overtuigd, dat je niet weet wat je ziet :)

O, en geef je topic inderdaad even een duidelijker titel. Dat doe je, door het eerste artikeltje te editen (kun je zelf).
17-0.9-185 ??? :shock:

Ik heb picasa gedownload, is dit te vergelijken met photoshop?

Nogmaals bedankt voor alle kritieken :)
Nieuw op dit forum, nieuwe camera, nieuw in de wereld van de fotografie.........
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Ik heb picasa gedownload, is dit te vergelijken met photoshop?

Nogmaals bedankt voor alle kritieken :)
:D ik hoop dat er niemand van Adobe mee leest
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

MichEos400d schreefCOLON17-0.9-185 ??? :shock:
Ik heb picasa gedownload, is dit te vergelijken met photoshop?
Uh... ongeveer net zoals je een Ferrari kunt vergelijken met een loopauto... En voor de duidelijkheid, Photoshop is dan de Ferrari ;)
Zat bij je camera niet Photoshop Elements of zo? Daar kan het ook mee. Of met het goedkopere Paintshop Pro, of de gratis Gimp.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
MichEos400d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 22:02

fokkedeboer schreefCOLON
MichEos400d schreefCOLON17-0.9-185 ??? :shock:
Ik heb picasa gedownload, is dit te vergelijken met photoshop?
Uh... ongeveer net zoals je een Ferrari kunt vergelijken met een loopauto... En voor de duidelijkheid, Photoshop is dan de Ferrari ;)
Zat bij je camera niet Photoshop Elements of zo? Daar kan het ook mee. Of met het goedkopere Paintshop Pro, of de gratis Gimp.
Haha, duidelijk :), ik ga even kijken wat er op de ceedees staat die ik bij de eos400 heb gekregen, en anders morgen naar de winkel...

Kost dat dan? En is het programma in het nederlands :roll:
Nieuw op dit forum, nieuwe camera, nieuw in de wereld van de fotografie.........
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON


Haha, duidelijk :), ik ga even kijken wat er op de ceedees staat die ik bij de eos400 heb gekregen, en anders morgen naar de winkel...

Kost dat dan? En is het programma in het nederlands :roll:
Bij je cam zit denk ik zoombrowser. Een prima product waar je best aardig mee uit te voeten kan.

Wil je wat meer, maar niet gelijk een aanslag in je portemonee, kijk dan eens naar naar de voorbeelden die Fokke noemt. De Gimp is een prima pakket en nog gratis ook. Photoshop elements is het "kleine" broertje van Photoshop en een prima product waar je al veel mee kunt. Voor de veel is het zelfs genoeg.

Wil je gelijk een pakket waar "alles" in zit dan kun je b.v. Photoshop Cs proberen. Maar die kost wat. Wellicht kun je eerst een demo proberen.

Suc6,
Groeten, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar