Ervaringen met Joby Gorillapod?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Hallo medelezertjes :D

Ik zit er over te denken om een Joby Gorillapod "statief" er bij aan te schaffen, omdat'ie nogal klein is en daarom makkelijk mee te nemen. Als ik de wervende reclameteksten moet geloven is dat ding overal te gebruiken, maar ik ben echter nog maar weinig praktijkervaringen tegen gekomen.

Gaarne jullie reacties.

Groeten,
Adri
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

Helaas ik heb er geen ervaring mee maar als ik zo dat statief bekijk zou ik wel voor de de "zoom" versie gaan deze kan namelijk 3 kilo hebben de gewone maar 800 gram die is dus alleen geschikt voor een klein standaardlensje denk ik.


Groet Peter
this lyric is under construction !!!!
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Even een linkje naar het statief

http://www.gorillapod.nl/gp2.html

Dit zou de SLR statief moeten zijn. Er kan toch voor 800gram belast worden.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

ik denk dat je meer aan zoiets hebt:

tafel statief en klem

Past perfect in je broekzak, en waarschijnlijk een heel stuk stbieler. Ik heb met lenzen tot 300 hiermee gefotografeerd.
Gebruikers-avatar
sparco85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 17:04
WoonplaatsCOLON leiden
CONTACTCOLON

even een verouderd topic omhoog halen hoor :lol:

ik wil mezelf weer dolgraag lid maken van de ZOOM en nu hebben ze zo`n aanbieding dat je een gratis gorilla pod erbij krijgt.
weten jullie of deze ook mijn 300D met batterygrip en zware tokina lens kan hebben?
anders ga ik liever voor de korting :lol:

want ik zie op internet alleen voorbeelden met compacte camera`s
Canon eos 300D ¦ Kitlens18-55mm ¦Canon 90-300mm 4.5-5.6¦Tokina 12-24mm F/4.0 AT-X PRO¦Canon 70-200L F4.0 ¦Sunpak speedflitser 18-55mm¦Canon BG-E1 grip¦Vanguard proffesional backpak oreon 52¦Sandisk Ultra II 2.0+ 4.0 GB¦Canon RS-60E3¦
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Volgens mij geven ze de kleine gorillapod bij het abo, die is te licht volgens mij. Er bestaat nog een zwaardere (d)slr versie, maar dat is hem geloof ik niet.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

sparco85 schreefCOLONweten jullie of deze ook mijn 300D met batterygrip en zware tokina lens kan hebben?
De versie die je bij Zoom krijg, is de kleine versie. hierop kun je alleen een compact camera zetten.
Er zijn overigens wel zwaardere versies verkrijgbaar.

Je kan dus beter voor de korting gaan dan.
Gebruikers-avatar
sparco85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 17:04
WoonplaatsCOLON leiden
CONTACTCOLON

ok dan weet ik meer dan voldoende.
bedankt voor de tips,ik neem wel lekker de korting :lol:
Canon eos 300D ¦ Kitlens18-55mm ¦Canon 90-300mm 4.5-5.6¦Tokina 12-24mm F/4.0 AT-X PRO¦Canon 70-200L F4.0 ¦Sunpak speedflitser 18-55mm¦Canon BG-E1 grip¦Vanguard proffesional backpak oreon 52¦Sandisk Ultra II 2.0+ 4.0 GB¦Canon RS-60E3¦
eon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2006 10:50
WoonplaatsCOLON Rhenen

Even weer een oud topic omhoog kicken,

maar mijn vraag is of deze mini statief nou echt handig is :?: ik wil hem namenlijk bij macro fotografie gaan gebruiken( veelzijdig lijkt mij doormiddel van de bewaagbare poten dus voor iedere ondergrond) en de momenten alsje er toch een statief nodig hebt.

Ik hoop dat een aantal mensen hun mening erover willen uitlaten en mischien wat gebruikers ervaringen kunnen delen :)

Martijn
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik heb de dslr versie en uitgeprobeerd met mijn 17-85 mm lens, dat ging prima (helaas geen voorbeeldfotos).

Maar bij de zware L lens van Fokke de Boer zakte het ding toch wel door z'n hoefjes..

En als je de poten helemaal uitstrekt gaat het volgens mij ook niet lekker, maar dan kan je de cam net zo goed op de grond zetten..

Ik vind het sowieso wel een leuk ding...

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
eon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2006 10:50
WoonplaatsCOLON Rhenen

ja dat is de DSLR versie, maar jebt nu ook de ZOOM, en die is weer steviger....Zeggen ze op de site....http://gorillapod.com/products/gorillapod/slrzoom/

Hmm ik denk dat ik gewoon de gok waag... Wilde toch al zoiets hebben, en mijn Tamron weegt eigenlijk niets :roll:

Bedankt voor de reactie iedergeval! :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik dnek dat voor makro fotografie een rijstzak veel makkelijker is.... Dat ding ligt altijd stabiel.....
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Zijn er al meer mensen met ervaring met de Gorillapod SLR zoom?
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

Ja ik heb hem uit Amerika meegenomen voor $ 45,00. Prijs viel dus erg mee. Is een leuk ding maar om nu je 400D met een 200 mm lens in een boom te hangen.... Hij kan wat meer dan een normaal 3 poot tafel statiefje maar zoals op de foto's van de site krijg ik het niet voor elkaar.
Kijk eens wat vaker door je camera....
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik heb ook een gorillapod en die in de vakantie te Rome voor het eerst gebruikt. Alle kerkfoto's en nachtfoto's heb ik ermee gemaakt.

Zie:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=84909

en

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=84989


Hij bevalt me erg goed!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb deze zak gekocht, of eigenlijk 2, http://www.lowealpine.com/Products/Deta ... ctivityID=

Een waarin ik al mijn kabeltjes, laders, tussenringen en andere losse zooi die ik niet frequent gebruik maar wel mee moet nemen en de ander gebruik ik of om mijn Kata regenhoes in te doen of vol te gooien met rijst, zand noem het maar op, als beanbag.

Lekker stevig, door de extra lussen ed kan hij ook op een hek vast gezet worden als beanbag voor het fotograferen. Maar natuurlijk ook op takken of gewoon direct op een willekeurige ondergrond.

Ze zijn niet duur, ik heb 11 euro p/s betaald bij Carl Denig in Houten/Nieuwegein.

Ik heb ook gekeken naar ministatieven maar dat is echt niks, mijn 10D weegt alleen als meer dan 700 gram, dan komt mijn grip nog, 2 batterijen en een lens eventueel met extender of tussenring. BEANBAG, als is het maar een oude jute postzak voor muntjes of een oude knikkerzak. Als het materiaal geluidarm en of winddicht, waterbestendig moet zijn dan kan je natuurlijk een echte beanbag kopen maar ik vind ze te duur. Die lowealpine zakken horen aan de zijkant van hun rugzakken, maar zijn bij hun zustermerk lowepro makkelijk vast te maken. Ideetje?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Digilike bedankt voor de info en de refererende foto's. Die zijn als ik de Exif bekijk dus gemaakt met de Sigma 10-20 op je canon 400D. Weet je ook hoe de stailiteit is bij een grotere lens bijv. 28-70 of 70-300?
M. vr. gr..
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik heb ook wel foto's gemaakt zelfs met de 70-200 lens. Alleen zijn die mislukt omdat ik vergat de IS uit te schakelen. :oops: Wel houd ik de gorillapod bij die lens dan onderaan vast voor de stabiliteit. :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Marruk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2008 13:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

En die GorillaPOD SLR Zoom is ook compleet met mount-plaatje oid? Zit er namelijk ook aan te denken om er zo één aan te schaffen voor mijn NY-trip. Zoveel gebruik maak ik niet van een statief om m'n Manfrotto mee te gaan nemen maar lijkt me wel handig om iets in m'n tas te hebben als ik daar ben.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar