poezenfoto's

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
niek_dentz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006 15:29

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62130[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62132[/img]

wie wil mij commentaar geven

[edit schoffie]: topic titel aangepast...
canon eos 350d- kitlens - canon ef 28-105usm2
Gebruikers-avatar
sparco85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 17:04
WoonplaatsCOLON leiden
CONTACTCOLON

ik vind het neit meer dan een normale foto.de foto vertelt niks en is erg krap geschoten.mischien dat het ook makkelijker is omde foto`s wat groter te plaatsen.
Canon eos 300D ¦ Kitlens18-55mm ¦Canon 90-300mm 4.5-5.6¦Tokina 12-24mm F/4.0 AT-X PRO¦Canon 70-200L F4.0 ¦Sunpak speedflitser 18-55mm¦Canon BG-E1 grip¦Vanguard proffesional backpak oreon 52¦Sandisk Ultra II 2.0+ 4.0 GB¦Canon RS-60E3¦
Gebruikers-avatar
FotoRemko
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2006 20:25
WoonplaatsCOLON Utrecht

Hi Niek,

Heb je speciale punten waarop je terugkoppeling zou willen?
(Je vraagt het tenslotte niet voor niets toch).

In het algemeen niet zo bijzondere foto's. Komen een beetje snaphot achtig over, ik bedoel dat het lijkt alsof er niet bijster lang nagedacht is over hoe zal ik mijn kat op de foto zetten.

1) Rommelige achtergrond, de roze bank/arm/deken en de lichte achtergrond leiden de aandacht af. De ogen zijn scherp, de oren ook dat is goed. Alleen de neus en de snorharen zijn dat niet dat kan beter.

2) Hier zijn de neus en ogen scherp dat is beter. Maar ook de achtergrond lijkt toevalling aanwezig zeg maar.

Groeten Remko
Canon EOS 500D; wat LenΣjes, flitsertje en filters
niek_dentz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006 15:29

ik schiet nog niet zo lang met een slr camara dus ben gewoon aan het oefenen op alles wat los en vast zit. Hoe zou ik mijn camera anders kunnen instellen dat het wel goed gaat.

alvast bedankt niek
canon eos 350d- kitlens - canon ef 28-105usm2
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Hallo Niek,
Ik denk dat je gewoon veel moet lezen op verschillende sites zodat je je Horizon op fotografisch gebied kan verbreden. En natuurlijk is het belangrijk veel te schieten.

Schoffie, hier van het forum, geeft workshops "basis workshop (digitale) fotografie".
Ik ga ook naar één van de workshops, misschien is dat we iets voor jou?
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
Gebruikers-avatar
fotohen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 916
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 21:07
WoonplaatsCOLON Assendelft

ja sorry deze foto's vind ik niet zo, achtergrond is te druk, arm op de voorgrond, niet erg scherp.

Hennie
Canon 450d /Canon EF-S 18 - 55/Canon EF- 35 - 105/Canon EF 50-1,8/ BG-E5 grip
canon EF 70-300 tamron 18/200
Canon speetl ex 430 flitser
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

fotohen schreefCOLONja sorry deze foto's vind ik niet zo, achtergrond is te druk, arm op de voorgrond, niet erg scherp.

Hennie
Hier ga ik in mee...probeer bij fotos als deze scherp te stellen op de ogen...en het diafragmagetal lijkt wel wat hoger te kunnen (dus de diafragma opening kleiner.. :wink: ).

Probeer bij het fotograferen van alles wat los en vast zit achteraf te beoordelen wat je echt leuk vond om te fotograferen en leg daar je grootste aandacht op, zou ik zeggen.

Succes!

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Bij mensen en dieren zijn ogen bijna altijd het belangrijkste. Probeer deze goed scherp te krijgen. Bij beide zijn deze helaas net niet scherp.
Een gedeelte komt misschien doordat er niet juist is scherpgesteld, maar een gedeelte komt volgens mij ook door het niet verscherpen van de foto's na het verkleinen. Als je een foto verkleint, zul je die eigenlijk altijd moeten verscherpen. De nieuwe uitgerekende pixels zijn gemiddelden van de grote versie. Dit levert eigenlijk altijd onscherpte op.

Bij de eerste is het jammer dat de arm er voor een stukje op staat. Als die net buiten beeld zou zijn, zou het wat mooier zijn. De achtergrond bij de tweede foto is beter dan bij de eerste. Bij de eerste zie je duidelijk de knopen van een vest/jas. Om de achtergrond wat rustiger te krijgen, kun je bijvoorbeeld een egaal gekleurd kleed gebruiken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar