Uit de kist

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Juan1982
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2006 14:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Een tijdje geleden maar wat spulletjes uit de gereedschapskist gehaald. Idee was om met de scherpte te oefenen. Heb de foto's daarna ook nog even door de PS mangel gehaald, voor wat effect:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enne, de een na laatste is de binnenkant van een klauwhamer, gemaakt met de makro functie.
Sony DSLR-A350 || DT 18-70mm || 55-200mm || Tamron 90mm f2.8 Di Macro || Tamron AF SP 10-24/3.5-4.5 Di II

Aiaiai... en dat op een Eos-forum ;)
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Qua scherpte diepte klopt het geloof ik allemaal wel.

Mijn voorkeur gaat naar foto 1 omdat je ervoor hebt gekozen de schroeven scherp te stellen. De schroevendraaier is wel zeer duidelijk aanwezig wat voor mij het totaalplaatje interessant maakt.

De andere foto's kunnen me helaas niet zo boeien, als is degene van de klauwhamer ook lekker scherp!
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Erg donkere foto's, vind ik. En de witbalans klopt ook niet echt.

De test met beperkte scherpte is wel gelukt!
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Juan1982
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2006 14:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De foto's zijn inderdaad donker, maar dat is iets waar ik zelf van houd. Wat is er precies mis met de witbalans? Dat is namelijk iets wat mij nog helemaal niets zegt.
Sony DSLR-A350 || DT 18-70mm || 55-200mm || Tamron 90mm f2.8 Di Macro || Tamron AF SP 10-24/3.5-4.5 Di II

Aiaiai... en dat op een Eos-forum ;)
Btime
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik hou zelf ook wel van donkere foto's.. De eerste foto vind ik zelf erg mooi, foto 2 trekt mij niet zo en foto 3 vind ik ook erg mooi (misschien mist er inderdaad iets lichtval op de voorgrond) foto 4 gaat ook wel, is goed scherp
EOS 400D / ef-s 18-55 / ef 55-200 USM
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Juan1982 schreefCOLON Wat is er precies mis met de witbalans? Dat is namelijk iets wat mij nog helemaal niets zegt.
Witbalans is de kleur van wit. Dat is hier geel, maar zou echt wit moeten zijn. Zonlicht is wit licht. Elke soort kunstlicht heeft een andere kleur (bijvoorbeeld 5200K of 6300K, Kelvin). Bij de verkeerde instelling op een digitale camera of bij een verkeerde analoge film een rode of gele waas over de foto. De witbalans op AUTO (AWB) kan ook, maar deze automatische functie werkt niet altijd goed.

Maak je binnen foto's, dan moet je de camera instellen op 'kunstlicht'. Je kan ook in RAW fotograferen, dan kan je bij het converteren van die RAW opname bepalen welke witbalans je wilt hebben.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Juan1982
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2006 14:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

MarkGrob schreefCOLONWitbalans is de kleur van wit. Dat is hier geel, maar zou echt wit moeten zijn. Zonlicht is wit licht. Elke soort kunstlicht heeft een andere kleur (bijvoorbeeld 5200K of 6300K, Kelvin). Bij de verkeerde instelling op een digitale camera of bij een verkeerde analoge film een rode of gele waas over de foto. De witbalans op AUTO (AWB) kan ook, maar deze automatische functie werkt niet altijd goed.

Maak je binnen foto's, dan moet je de camera instellen op 'kunstlicht'. Je kan ook in RAW fotograferen, dan kan je bij het converteren van die RAW opname bepalen welke witbalans je wilt hebben.
Dit is iets wat ik de volgende keer in de gaten zal houden, bedankt voor de info!
Sony DSLR-A350 || DT 18-70mm || 55-200mm || Tamron 90mm f2.8 Di Macro || Tamron AF SP 10-24/3.5-4.5 Di II

Aiaiai... en dat op een Eos-forum ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar