Theatervoorstelling fotograferen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik ben gevraagd om voor een amateur theatergroep tijdens de generale repetitie foto's te maken.

Nu heb ik een 400d met alleen de kitlens, ik overweeg de 50mm/f1.8 prime erbij te kopen.

Is, los van de overige kwaliteiten, de prime geschikt om foto's mee te maken van het theater?

Ik krijg alle bewegingsvrijheid, de lichthoeveelheid zal wel redelijk ok zijn (niet in alle scenes, soms wordt er gedimt).

Zijn er nog overige tips?
Gebruikers-avatar
Xeor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006 21:04
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Ja als de foto's gaat maken met de kitlens zet je camera dan op de M stand.
En experimenteer een beetje met wat instellingen.

Ik heb nog wat foto's staan op mn Flickr ( hier ) van een theater waar ik foto's heb gemaakt ( JTC on Stage map ) ook met de kitlens zonder flits.

Maar ik denk dat je je 1.8 lens moet gaan gebruiken, dan heb je teminste niet zoveel last van lange sluitertijden en vooral niet gaan flitsen, door niet te flitsen behoud je de sfeer.

Hopelijk heb je er wat aan,
Groetjes Alex.
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | Canon 50mm F1.8 II | Sigma 70-300mm Apo Macro | Sandisk II 1gb | Sandisk 256mb | Crumpler: The Puppet | Vanguard VT 300 statief |
[url=http://vision-designs.nl/]Vision - Designs[/url][/size]
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Ga je toekomen met 50mm?
Je kunt geen close ups maken zonder op het podium te komen.
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

check dit topic