Dataverkeer website?

ModeratorCOLON Global Moderators

Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Even een vraagje.

Ik zit er over te denken om mijn foto's op een website te zetten zodat deze bezocht kunnen worden.. Dat heb ik overigens nu ook al bij mijn provider maar dat is maar 20MB ruimte, dus ik moet de foto's steeds verkleinen en de oude foto's weer weghalen, dus dat schiet niet op..

Nu zag ik deze website staan voor webhosting en deze heeft 1500MB ruimte, maar er staat ook bij dat ik 20GB dataverkeer mag hebben per maand.. Hoe weet ik nou of ik die 20GB zal halen..? Ik heb momenteel zo'n 220 foto's, dat is samen zo'n 30 mb.

Ik wil ook sommige nieuw gemaakte foto's op het forum linken, zoals ik nu eigenlijk ook al doe, dus weet niet of dat mij veel dataverkeer zal kosten.

Ik heb dus geen idee hoe ze dit precies berekenen, als bijv. iemand een foto aanklikt om deze te bekijken kost dat dan iedere keer dataverkeer zodat je snel aan die 20GB zal komen?

Kortom: Kan er iemand licht op deze zaak werpen?


Groet,
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Hangt af van de grootte van de foto's en hoe vaak deze bekeken worden. Je uploads moet je ook mee tellen.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Chow schreefCOLONHangt af van de grootte van de foto's en hoe vaak deze bekeken worden. Je uploads moet je ook mee tellen.
Stel dat 1 foto een grootte van 100KB heeft.
Betekent dat dan dat als iemand 10 keer deze foto aanklikt je dan ongeveer 1MB dataverkeer hebt? Of wordt aanklikken en downloaden anders berekend?
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik denk dat jij daar niet aan komt aan die 20GIG dataverkeer per maand.
Tenzij je hele films gaat aanbieden om te downloaden.

Als ik mijn website bekijk qua statistieken heb ik gemiddeld 24MB dataverkeer per maand met gemiddeld 18 bezoekers per dag.

Verder ken ik die provider niet en weet ook niet of die stabiel en betrouwbaar is.

Mijn provider (zeer stabiel) is www.vevida.nl met maar 150MB opslag.
Dit is alleen voor mijn website.

Mijn spacedisk heb ik oa. bij planet voor 6 euro per maand voor 2 GIG opslag voor wat dan ook. Is al vol :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

sugarman schreefCOLONIk denk dat jij daar niet aan komt aan die 20GIG dataverkeer per maand.
Tenzij je hele films gaat aanbieden om te downloaden.

Als ik mijn website bekijk qua statistieken heb ik gemiddeld 24MB dataverkeer per maand met gemiddeld 18 bezoekers per dag.
Ik ben niet van plan om films aan te bieden... slechts alleen voor mijn foto-site.
Die 24 mb dataverkeer van jou, is dat inclusief de foto's die je op dit forum linkt?
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik ben zelf provider. Ik denk ook niet dat je snel aan de 20 GB komt maar weet natuurlijk niet hoeveel bezoekers je per dag hebt. Meeste providers rekenen dat 1 GB 1000 MB is. Elke keer dat iemand een foto bekijkt van 100 KB dan gaat er idd 100KB over de lijn. Dus idd bij 10 x de foto zit je grofweg aan 1 MB. Maar ook de thumbnails zijn bestandjes en zelfs piepklein html is dat. Telt er allemaal bij. Je moet echter wel enorm populair zijn voordat je 20GB er doorheen jaagt. Ik zou mij er dus voorlopig maar geen zorgen over maken.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Natuurfreak schreefCOLON
sugarman schreefCOLONIk denk dat jij daar niet aan komt aan die 20GIG dataverkeer per maand.
Tenzij je hele films gaat aanbieden om te downloaden.

Als ik mijn website bekijk qua statistieken heb ik gemiddeld 24MB dataverkeer per maand met gemiddeld 18 bezoekers per dag.
Ik ben niet van plan om films aan te bieden... slechts alleen voor mijn foto-site.
Die 24 mb dataverkeer van jou, is dat inclusief de foto's die je op dit forum linkt?
De meeste van mijn foto's (ook voor hier te linken) staan bij planet of elders en zal ook wel zoiets zijn van 20GIG dataverkeer.
Maar geloof mij, die paar foto's die men per maand bekijkt (download) is lang geen 20GIG.

Die regel is ook meer bedoelt voor gasten die GIGs aan films (data) aanbieden.
En bij een bepaalt soort films kan dit erg hoog oplopen :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Chow schreefCOLONIk ben zelf provider. Ik denk ook niet dat je snel aan de 20 GB komt maar weet natuurlijk niet hoeveel bezoekers je per dag hebt. Meeste providers rekenen dat 1 GB 1000 MB is. Elke keer dat iemand een foto bekijkt van 100 KB dan gaat er idd 100KB over de lijn. Dus idd bij 10 x de foto zit je grofweg aan 1 MB. Maar ook de thumbnails zijn bestandjes en zelfs piepklein html is dat. Telt er allemaal bij. Je moet echter wel enorm populair zijn voordat je 20GB er doorheen jaagt. Ik zou mij er dus voorlopig maar geen zorgen over maken.
Oké, bedankt voor je antwoord.. nu heb ik wel een idee dat ik daar niet aan ga komen... ik zal denk ik niet zoveel bezoekers krijgen, maar omdat ik geen idee heb hoe ze dat berekenen heb ik het maar even op het forum gegooid.

Het waren overigens niet alleen de bezoekers van mijn site waar ik aan dacht (qua dataverkeer) maar ook het plaatsen van mijn foto's op dit forum, dus het doorlinken naar mijn site, heb je enig idee hoe dat zit? Of denk je dat ik dan nog bij lange na niet aan die 20GB kom?
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Tja het ligt natuurlijk erg aan de grootte van de foto's... mijn foto's zijn in 99% van de gevallen tussen de 100 en 200 kb (redelijk klein dus) en ik heb zo'n 2 gb per maand aan verkeer. Nu heb ik wel bijna 20000 foto's op mijn site staan dus dat tikt ook wel aan.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Bij doorlinken naar dit forum zal het wel wat harder gaan. Kun je ze het beste hier in het album zetten...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

sugarman schreefCOLON
Natuurfreak schreefCOLON
sugarman schreefCOLONIk denk dat jij daar niet aan komt aan die 20GIG dataverkeer per maand.
Tenzij je hele films gaat aanbieden om te downloaden.

Als ik mijn website bekijk qua statistieken heb ik gemiddeld 24MB dataverkeer per maand met gemiddeld 18 bezoekers per dag.
Ik ben niet van plan om films aan te bieden... slechts alleen voor mijn foto-site.
Die 24 mb dataverkeer van jou, is dat inclusief de foto's die je op dit forum linkt?
De meeste van mijn foto's (ook voor hier te linken) staan bij planet of elders en zal ook wel zoiets zijn van 20GIG dataverkeer.
Maar geloof mij, die paar foto's die men per maand bekijkt (download) is lang geen 20GIG.

Die regel is ook meer bedoelt voor gasten die GIGs aan films (data) aanbieden.
En bij een bepaalt soort films kan dit erg hoog oplopen :)

Bedankt voor je antwoord.... Ik zal er maar vanuit gaan dat ik die 20GB bij lange na niet ga halen, qua bezoekersaantal en qua doorlinken van mijn foto's op dit forum.

nu heb ik tenminste een idee...
bedankt voor het meedenken..
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Frevo schreefCOLONTja het ligt natuurlijk erg aan de grootte van de foto's... mijn foto's zijn in 99% van de gevallen tussen de 100 en 200 kb (redelijk klein dus) en ik heb zo'n 2 gb per maand aan verkeer. Nu heb ik wel bijna 20000 foto's op mijn site staan dus dat tikt ook wel aan.
haha, nou, dan kom ik er met mijn 200 foto's bij lange na niet aan.. :)
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Chow schreefCOLONBij doorlinken naar dit forum zal het wel wat harder gaan. Kun je ze het beste hier in het album zetten...
oké, Chow, bedankt voor het meedenken... Ik denk dat ik nu wel een idee heb dat ik daar niet aan ga komen..
Gebruikers-avatar
Zitha
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 11:36
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Bij mijn provider (e-creative) heb ik statistieken. Daar kan ik vanalles bekijken, hoeveel bezoekers etc. maar ook hoeveel dataverkeer er al is geweest. Kun je het goed in de gaten houden. Ik neem aan dat de meeste providers toch wel statistieken aanbieden bij hun hostingpakketen. Wie wil nou niet weten hoe vaak z'n site wordt bezocht 8) :lol:
Een wijze uil is toch ook ooit eens gewoon als uilskuiken begonnen
Canon EOS 40D|350D|EF 70-200L 4.0|EFS 18-55|EF 50mm 1.8|Sigma DG 150mm 2.8 Macro
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik heb het inmiddels aangevraagd..
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Die 20gig ga je alleen halen als je naast je gewone foto´s ook naaktfoto´s van bijvoorbeeld Maxima gaat plaatsen (en de rest van Nederland daar ook achterkomt natuurlijk) :wink: .

Ik denk dat zelfs de bekende Nederlandse fotografen bij lange na niet dat verkeer halen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken bij een fotosite.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik heb even gekeken bij mezelf. Ik heb gemiddeld 60 bezoekers per dag en verbruik per maand ongeveer 1,5 GB.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ kwanon..

Bedankt voor je antwoord...
Ik heb het inmiddels al aangevraagd.. dus binnen een aantal dagen ben ik online met mn nieuwe fotosite... nu alleen nog even snuffelen naar een beetje mooie gratis foto-albumsoftware.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Chow schreefCOLONIk heb even gekeken bij mezelf. Ik heb gemiddeld 60 bezoekers per dag en verbruik per maand ongeveer 1,5 GB.
nee dat haal ik dus niet... dat zou betekenen dat ik zo'n 800 bezoekers per dag moet hebben om die 20GB te halen..

bedankt voor het opzoeken..
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Natuurfreak schreefCOLON
Chow schreefCOLONIk heb even gekeken bij mezelf. Ik heb gemiddeld 60 bezoekers per dag en verbruik per maand ongeveer 1,5 GB.
nee dat haal ik dus niet... dat zou betekenen dat ik zo'n 800 bezoekers per dag moet hebben om die 20GB te halen..

bedankt voor het opzoeken..
Ok jongens en meisjes.
Als Natuurfreak online is gaan we met ze alle (ruim 7000) zijn website bekijken :)
Kijken wat er gebeurd :lol:
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar