Control deel 3 - Allette update bewerking aangepast

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Afgelopen woensdag heb ik met Allette nieuwe foto's gemaakt voor mijn serie Power women - Control.
Als iemand een power women is, is het voor mij Allette wel, dus vond het ook super om met haar dit te doen. Het tweede model op de foto (die dit keer geheel vrijwillig kwam) is weer Martin. De visagie is gedaan door Barbara van der Kaaij!!
Ben erg benieuwd hoe ze bij jullie overkomen en wat ik er aan verbeteren kan, thanks he..

* heb de update foto's er net bijgezet *

Groetjes Marian

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68416[/img]
1b. update de muur op de achtergrond weggehaald, en de benen/rokje iets meer scherpte in teruggebracht maar wel heel weinig.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68430[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68417[/img]
2b. update iets meer scherpte in de rug van Martin (wou juist graag Martin hebben voor zijn mooie rug en ga ik die onscherp maken haha) en in de benen van Allette, maar in allebei heel weinig.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68431[/img]
3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68418[/img]
3b. update het dunne witte lijntje aan de linkerkant weggehaald en 1 wolkje rook erbij gekloond..
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68481[/img]
4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68415[/img]

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68414[/img]

6. Deze hoort wel bij mijn serie control, maar moet je toch ook weer los zien omdat ik deze bewust in kleur gelaten heb. Vind het persoonlijk een een sterke pose om zo in een doek hangen waar iemand aan trekt.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68413[/img]
Laatst gewijzigd door 3 op marian, in totaal 16 keer gewijzigd.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :twisted:
Geweldig, artestiek etc..etc...
nummer 5 helemaal top (maar ik ben romantisch ingesteld dus..)
Laatst gewijzigd door 1 op Closeshooter, in totaal 16 keer gewijzigd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
inhetveld
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:34
WoonplaatsCOLON Westervoort

Heerlijke serie om naar te kijken en erg inspirerend.
Ik denk dat ik alleen op foto 1 misschien iets meer scherpte op haar benen had willen zien.
Ik bedoel dan het stukje billen en achterkant bovenbeen.
Foto 6 vind ik super mooi zo qua kleurstelling en compo!
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Knappe serie.
Vind je manier van belichten heel mooi.

De laatste vind ik heel mooi. Misschien kon ze nog iets verder achteruit hangen?
nr 3 is ook speciaal. lichtbundel op het gezicht?
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Mooie serie !! WAUW !! Vooral foto 3 en 4 vind ik erg mooi.

Bij de eerste vind ik de indeling (verhouding in beeld tekst mensen) niet zo mooi, ik denk dals je het zwart links vergroot en de tekst in verhouding een beetje meer naar links doet dat het dan sterker kan worden.

Maar de foto grafie van de hele serie vind ik errug mooi !
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Aha dat wordt er dus gedaan in mijn studio als ik er niet ben....
als de kat weg is spelen de muizen ofzo...

Ik vind het weer een sterke serie, goede poses van Allette en mooi gebruik van props (euh Martin...).
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Hier past weer een wow!
bij nummer 1 vind ik de hand prachtig uitgelicht (letterlijk en figuurlijk)..
3 is een heel sterke plaat.. zowel model, licht als de compo.. het grote zwarte vlak maakt hem heel krachtig...
en nummer 6 maakt me sprakeloos.. nou ja, bijna dan.. prachtig qua kleuren, licht, model, houding euh.. moet ik nog doorgaan?

en in het kader van je thema serie moet ik zeggen dat 3 voormij het meeste kracht uitstraalt.. daar -staat- een vrouw (nou ja, zit, maar je begrijpt wat ik bedoel)...

Heel mooi verbeeld!
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

HE-LE-MAAL GE-WEL-DIG!! Ik had al een heel klein voorproefje gezien, maar je hebt er wat erg moois van gemaakt, Marian, complimenten!! De props ;) inderdaad erg goed gebruikt. Ik loop ze even langs:
#1. Erg mooie opening met die tekst erbij. Je weet meteen wat je kunt verwachten.
#2. De minste voor mij, met name, of eigenlijk alleen, door de kunstmatige onscherpte aan de onderkant van het beeld. Dat komt niet lekker over bij mij. Pose(s) zijn wel super!
#3. Sprakeloos.... echt geweldig mooi, hele mooie houding, echt van "en nu even tijd voor een Bava.. oh nee, sigaretje". Heel mooi die lege ruimte links!!
#4. Mooie houding, mooie licht, maar toch doet ie me niet zo veel als ik eerst dacht (bij de preview).
#5. maar deze wel!! Wat een prachtig portret van een erg mooie vrouw!
#6. Bij de eerste preview was ik ook al weg van deze foto, en dat is zeker niet minder geworden. Wat een prachtige pose, prachtig licht. Zeer elegant ook met de handen! Super gedaan Allette! (en de rest natuurlijk)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Power Women - straalt uit dat er niet mee te spotten valt .
Knappe serie, ik ben weg van Nr 4.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Heerlijke, goed belichte, kinky serie! En damn wat is Allette hier een fijn model om naar te kijken! Complimenten! Foto 3 is voor mij de topper van deze serie!

Gr.
Konrad
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Marian!

Ik sta perplex....erg mooi. De foto waar ik 't minst mee heb...no 5....maar over het geheel..de belichting...poses...mijn complimenten, aan jou maar ook aan Allette...

Over foto no. 3, daar is ook niets mis mee, absoluut niet.
Maar hoe zou die zijn als er van links een smalle lichtbundel op Allette gericht was, bijvoorbeeld vanaf de grond schuin omhoog...of gewoon recht van links, waarbij die lichtbundel heel zacht in beeld gebracht word.... 'tis maar een idee... :wink:

Vraag: wordt je serie "Power women - Control" tzt in boekvorm uitgebracht oid? Dan reserveer ik er alvast een exemplaar van, ok?

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Marian,

Erg mooie serie en kan alleen maar WAUW zeggen. Superplaten mooi model (Alette complimentje) en ook Martin goed gedaan.

Ga zo door en ik wilde dat ik de ruimte en tijd had om een studio op te zetten :( .

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
Tilly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2005 19:41
WoonplaatsCOLON Fryslân

ik zie bij 1 een stukje van de muur!! links.
en bij 3 zie ik een witte streep
erg jammer

voor de rest een super geweldige mooie serie marian
maar nou had ik ook niet anders van je verwacht :wink:
[color=blue]Groetjes Tilly[/color]

[size=75][color=red]:D Get The Picture!! :D[/color][/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

marian dit vind ik de mooiste foto's die ik gezien heb van je, wat een prachtige serie, het licht, de pose's, de compositie's, werkelijk alles aan deze serie is helemaal in mijn straatje

de kracht die Alette uitstraalt bij de 1e 2 foto's; werkelijk super!
door de kleuren vind ik de laatste foto iets buiten de boot vallen maar ook een hele mooie foto
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi allemaal thanks voor jullie commentaar al zeg!
Moet natuurlijk wel zeggen dat het werken met een model als Allette heerlijk is, de luxe van een assistent/model Martin en dan nog een prof. visagiste, dit had ik ook nog nooit eerder gehad hoor.

Tilly - de muur klopt sprak net Edwin en die maakte me er ook al attent op ga ik wegwerken.
De witte streep bedoel je bij de sigaret en dan naar beneden? of ergens anders...komt omdat ik het canvas daar vergroot heb zal ik wegwerken.

Erik - een boekvorm ha ha zou gaaf zijn, is lekker mijn eigen thema wat ik gewoon ontzettend leuk vind om verder uit te werken. Binnenkort een non van 92 jaar wat ook een powerwomen vrouw is geloof me, eens kijken hoe ik dat ga vastleggen.Binnenkort komt ook de motorclub voor een fotosessie en daar zitten ook een paar supervrouwen bij. En ben op zoek naar een vrouw van in de 70 met tattoo's dus dat is het volgende idee voor dit thema.
De lichtbundel snap wat je bedoelt, zal ik volgende keer eens wat meer mee experimenteren.

Edwin - ha ha begin niet over muizen ...er kwamen echt 2 mannen voor muizencontrole die dag. (Allette zat gelukkig net op de bank)
Thanks voor jou tips bij de hoedjessessie heb toen veel geleerd van je, vooral opletten op details. Hoe zijn de handen, hoe is houding van de nek,hoe komen de benen het mooiste uit en daar heb ik nu extra op gelet. Dat kon omdat Allette gewoon een model is die je niet hoeft te sturen en ik dus extra op dat soort dingen kon letten. De muur heb je gelijk in moet ik wegwerken, en de rest van je tips ga ik zo in een update veranderen!

Fokke - fto 2 ga ik zo de kunstmatige onscherpte verminderen en meer detail in de rug van Martin terughalen.

Inhetveld - ga zo ook proberen iets meer scherpte terug te laten komen op de billen en bovenbeen.

Target zal je vanmiddag even een pb'tje sturen voor de lichtbundel op foto 3.

Thanks allemaal voor het meedenken met me! Dit thema is gewoon helemaal mijn ding, en heb al weer zin een een volgende shoot hiervoor!

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Helemaal mooi!! Voor mij een serie die me aanspreek maar dat doen jou foto's mij zo wie zo al! En vrouw van in de zeventig onder de Tattoo's? Pff succes met zoeken! Ik heb er veel maar ben geen zeventig :lol:
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Tilly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2005 19:41
WoonplaatsCOLON Fryslân

marian schreefCOLON
Tilly - de muur klopt sprak net Edwin en die maakte me er ook al attent op ga ik wegwerken.
De witte streep bedoel je bij de sigaret en dan naar beneden? of ergens anders...komt omdat ik het canvas daar vergroot heb zal ik wegwerken.
Marian
Ergens links zit het bij de 3de.
[color=blue]Groetjes Tilly[/color]

[size=75][color=red]:D Get The Picture!! :D[/color][/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Tilly schreefCOLON
marian schreefCOLON
Tilly - de muur klopt sprak net Edwin en die maakte me er ook al attent op ga ik wegwerken.
De witte streep bedoel je bij de sigaret en dan naar beneden? of ergens anders...komt omdat ik het canvas daar vergroot heb zal ik wegwerken.
Marian
Ergens links zit het bij de 3de.
Ja gevonden helemaal gelijk!!!!! Thanks.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Helga
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 12:12
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Hoi Marian!
Wow wat gaaf! Er is al veel besproken...ik ga mee in de scherpte op de benen van Allette, denk dat dat meer de aandacht trekt naar een bepaald punt.
Foto 2 is de blik van Allette super! Ze heeft hem helemaal onder "control" , vraag me af hoe Martin zich op dat moment voelde :P
Ook erg mooi belicht.
Foto 3 zou een prachtige reklame-foto zijn.
Foto 6 heb ik toch nog op een andere manier in de preview gezien :wink: Héél erg mooi, mischien inderdaad nog iets meer naar achteren kunnen hangen denk dat het effect dan nog sterker was maar misschien dat Allette dan een val had gemaakt en dat mag natuurlijk niet want het is inderdaad een prachtmodel!
complimenten aan alle 3....en ja een professioneel model staat hoog boven aan mijn verlanglijstje :wink:
Dat ik fotografeer wil nog niet zeggen dat ik alles scherp zie....
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Niets mee aan toe te voegen.

PP
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar