European Car Tuning Show

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

afgelopen weekend de opening van het meeting seizoen in de jaarbeurs in utrecht. het ECTS , European Car Tuning Show.
uiteraard wat foto's gemaakt:

#1
Afbeelding
#2
Afbeelding
#3
Afbeelding
#4
Afbeelding
#5
Afbeelding
#6
Afbeelding
#7
Afbeelding
#8
Afbeelding

en klik hier voor de rest

graag hoor ik de verbeter punten...!

gemaakt met een 350D met kit lens en ISO 800.
Max-Ser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2007 10:05
WoonplaatsCOLON Benidorm (Spanje)
CONTACTCOLON

Leuk zo'n beurs!

Maar je foto's lijken mij over het algemeen niet helemaal scherp en bij de laatste foto zie je zelfs de bewegingsonscherpte van de mensen op de achtergrond. Ik geloof kortere sluitertijd nemen is dan de oplossing. Ik ben ook nog maar net van de automaat af :D

Groeten,

Edwin
Perfect freedom is reserved for the man who lives by his own work, and in that work does what he wants to do.
Jeroen*meg2
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 19:44
WoonplaatsCOLON Hoeven
CONTACTCOLON

Van wat ik begrepen heb was het aanwezige licht zeer slecht daar.
Dat de mensen op de achtergrond onscherp zijn is bij dit soort foto's totaal niet van belang.

Het gaat erom dat het onderwerp waar het overgaat scherp is.

Leuke foto van Raymond zijn Coupé trouwens :wink:
Fotografie: [url]http://www.jvfotografie.eu[/url]
Auto: [url]http://www.5cabrio.nl[/url]
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

Jeroen*meg2 schreefCOLONVan wat ik begrepen heb was het aanwezige licht zeer slecht daar.
Dat de mensen op de achtergrond onscherp zijn is bij dit soort foto's totaal niet van belang.

Het gaat erom dat het onderwerp waar het overgaat scherp is.

Leuke foto van Raymond zijn Coupé trouwens :wink:
idd
licht was een DRAMA ,zeker hal II
Kortere sluiter gaat alleen maar donkere plaatjes opleveren!

haha je kent raymond...? dank je voor compliment!
Max-Ser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2007 10:05
WoonplaatsCOLON Benidorm (Spanje)
CONTACTCOLON

Wat ik daarmee bedoel is dat het mij afleid van het onderwerp en daardoor vind ik het dus wel storend.

Hey, maar het is slechts mijn mening en als de feiten anders zijn waardoor het niet meer naar mijn mening kan......

"Als we zouden weten waar meningen eindigen en feiten beginnen, zouden we, denk ik, het absolute hebben ontdekt." (A. Waugh)
Perfect freedom is reserved for the man who lives by his own work, and in that work does what he wants to do.
Max-Ser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2007 10:05
WoonplaatsCOLON Benidorm (Spanje)
CONTACTCOLON

Jay schreefCOLON idd
licht was een DRAMA ,zeker hal II
Kortere sluiter gaat alleen maar donkere plaatjes opleveren!
Is het niet makkelijker om onderbelichte foto's lichter te maken dan de onscherpte van de bewegende mensen weg te werken? Ik vraag dit om te leren aangezien ik nu,sinds een week van de automatische stand af ben en graag mijn technieken wil leren kennen.

Afweging zou dan in mijn geval zijn, wat is in zo'n situatie belangrijker, licht of scherpte?
Perfect freedom is reserved for the man who lives by his own work, and in that work does what he wants to do.
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

ik had toch graag wat meer (opbouwende) kritieken verwacht... :cry:
qch doe ik net of ik een hele goede fotograaf ben :oops:



@max ser, hetlijkt mij het makkelijkst als je voor die vraag een apart topic opent!
Gebruikers-avatar
sparco85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 17:04
WoonplaatsCOLON leiden
CONTACTCOLON

ik ben er ook geweest en vond het ook zeer slecht belicht.
en het is trouwens explosive car tuning ipv european tuning show.
waarschijnlijk heb je zonder draadontspanner gewerkt want ik vind ze niet echt scherp.en mischien wat meer details,want vind dit meer gewone shots.dus mischien iets verder kijken voor een goede compositie zoals 2 en 6 want die spreken me nog het meest aan.
Canon eos 300D ¦ Kitlens18-55mm ¦Canon 90-300mm 4.5-5.6¦Tokina 12-24mm F/4.0 AT-X PRO¦Canon 70-200L F4.0 ¦Sunpak speedflitser 18-55mm¦Canon BG-E1 grip¦Vanguard proffesional backpak oreon 52¦Sandisk Ultra II 2.0+ 4.0 GB¦Canon RS-60E3¦
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

je hebt gelijk, het is Explosive, vroeger in de RAI heette het European...

idd, geen draadontspanner, zijn foto's zonder statief gemaakt, ben van de jaarbeurs anders goed licht gewend. maar dat is zeker iets wat ik voor de volgende keer wel standaard mee ga nemen.

verder dank voor de tips!
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Statief en draadontspanner werken niet op dit soort shows.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Nee, dat gaat inderdaad NIET werken...

Eerder een lichtsterkere lenzen gaan beter werken.

Bijvoorbeeld een 50mm 1.8 II is een lichtsterke lens, maar misschien niet groothoek genoeg als je totaalshots wil maken...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Die 50mm is alleen goed voor details.
Ik vind mijn Tokina echt geweldig voor dit werk. En gewoon oefenen om met 1/30 uit de hand te schieten.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

@basz een 50 mm...? nee daar heb je heel weinig denk ik
ik bijna (en zelfs helemal niet volgens mij) gebruik gemaakt van de 50mm op de kitlens.

is denk ik alleen voor detail erg handig...

en frevo welke lens hebben we het dan over...?
voor op termijn wil ik wel een vervanger voor de kitlens hoewel die nog voldoet voor mij
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Een Tokina 12-24 F/4. Doordat je met een relatief korte focuslengte werkt heb je ook minder snel last van bewegingsonscherpte. Maar voordat ik die lens had lukte het ook prima met m'n 28-105 hoor :D
ISO 800 heb je meestal wel nodig.
En voor de rest is het eigenlijk (zoals met de meeste soorten fotografie) gewoon oefenen en experimenteren.
In maart staat mijn auto weer een heel weekend op 100% tuning in Gent dus dan kan ik weer genoeg spelen :lol:
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

Frevo schreefCOLONEen Tokina 12-24 F/4. Doordat je met een relatief korte focuslengte werkt heb je ook minder snel last van bewegingsonscherpte. Maar voordat ik die lens had lukte het ook prima met m'n 28-105 hoor :D
ISO 800 heb je meestal wel nodig.
En voor de rest is het eigenlijk (zoals met de meeste soorten fotografie) gewoon oefenen en experimenteren.
In maart staat mijn auto weer een heel weekend op 100% tuning in Gent dus dan kan ik weer genoeg spelen :lol:
als het goed is aanwezig met de club dacht, kan ook zijn dat we een dagje gingen kijken... ff nakijken!!

maar 12-24 is mij te groothoek, is voor bepaalde shots leuk maar gaat erg gauw vervelen (iig bij mij).
een 28-105 is mooi, maar dan is de 18-28 bereik weer weg... *zucht*
Gebruikers-avatar
Ar_GT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 10:30
WoonplaatsCOLON Abcoude
CONTACTCOLON

ik heb hier ook nog wat foto's gemaakt, hopelijk vind je het niet erg dat ik ze er bij jou bij zet :wink:


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
350D l Kitlens l CF 2GB l Sigma 18 - 200mm coming soon
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Een beetje klein en ook veel ruimte om de auto heen.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar