EOS 300d wannabee

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Geoschmucker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 20:47

Hallo allemaal,

Ik zit nu zelf een paar dagen op deze site rond te kijken ben van plab om zsm een canon eos 300d aan te schaffen. Echter wat is nu handig om te nemen? Ik heb zelf momenteel een standaard camera een fuji finepix s5000 en wil nu verder met het echte werk.

Wat raden jullie aan om te kopen voor +/- 1200 euro. De standaard kit met 18-55 lens of zouden jullie bv een kit kopen met de sigma 18-125 lens?

Thankz voor het advies
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Nou voor dat bedrag kan je de standaard met kitlens kopen. en nog een extra lens. Eventueel nog wat geheugenkaartjes, of een grip. Maar ik zou er wel een via internet bestellen en niet vanuit een winkel want die hebben vaak de prijsen nog erg hoog!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Geoschmucker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 20:47

ik heb er nu eentje zien staan.. een eos 300d + 18-55mm en 55-200mm voor 1129.. is dat redelijk..

ben dr nu al een x aantal dagen voor aan het kijken maar door alle lenzen en prijzen zie ik het fototoestel niet meer.
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Ik zou gewoon eens een vergelijkingslijstje maken. Ga bij de verschillende sites langs. schrijf de prijs op van de camera, lenzen, enz. En dan kan je alles optellen. Vergeet niet de opstuur kosten!

Zo heb ik dat ook gedaan met een lens die ik graag wil. En dan krijg je een mooi overzicht.

www.koopdigitaal.nl www.digitalstreet.nl enz Zoek hier op de site maan naar nog meer verschillende sites!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Nou voor €1200 kun je bij foto-konijnenberg een 300D Kit kopen, dus met EF-S 18-55 en eventueel nog een lekkere IS lens (Canon 28-135 IS of een 75-300 IS). Kies je voor een Sigma of Tamron, dan kun je er nog 2 kopen voor dat geld....keuze genoeg (en dat is nu net het probleem denk ik).

Ik denk dat ik de kitlens zowiezo zou pakken. Scheelt meestal maar zo'n €50,- en voor dat geld heb je best een aardige lens met een stukje groothoek. Wil je daarnaast een lekkere goede allround lens, dan zou ik de 28-135 IS van Canon erbij kopen en wil je meer zoom, dan de 75-300 IS. Maar goed, dat is mijn advies. Ik kick op de IS lenzen, anderen hier zullen eerder een Sigma om Tamron kopen......net wat je wil. Maar kies je ervoor om via internet te kopen, dan kun je voor €1200 een hele leuke set bij elkaar hebben. Kies wel voor de wat bekendere winkels als o.a. foto-konijnenberg.nl , cameranu.nl, camerastore.nl, digitalstreet.nl (aanvulingen welkom). Hier hoor je goede reakties over (en ik heb er persoonlijk ook goede ervaringen mee) en dan is kopen via internet absoluut geen probleem en bespaart je veel geld!

Succes met de keuze!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ook http://www.cornevaniperen.nl is de moeite waard van het bekijken. Samen met de hierboven genoemde andere sites. [/url]www.cameraexpress.nlkun je ook kijken.
Groetjes, Patrick. :-)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Bontje schreefCOLONOok http://www.cornevaniperen.nl is de moeite waard van het bekijken. Samen met de hierboven genoemde andere sites. [/url]www.cameraexpress.nlkun je ook kijken.
Gebruik dan www.kamera-express.nl ....die werkt wat beter :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar