Amateur of Pro?

ModeratorCOLON Global Moderators

In welke categorie zou je jezelf indelen?

Absolute beginner
3
2%
Vakantie- en fuifjes fotograaf
3
2%
Beginnende amateur
41
28%
Serieuze amateur
70
48%
Amateur met bedoeling om in toekomst prof te worden
12
8%
Studerend voor fotograaf
6
4%
Semi-Prof
10
7%
Full Prof
2
1%
 
Aantal stemmenCOLON 147
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ik hang al een tijdje rond op dit forum en het valt me op dat er zowel leden zijn die enorm ver zijn als absolute beginners, en alles er tussenin.

Ik vroeg me af hoe de verschillende niveaus zijn verdeeld. Het doorspitten van alle voorsteltopics heb ik opgegeven, mede omdat veel topics daar al zo oud zijn dat TS inmiddels een stuk verder (of afgehaakt) is.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb serieuze amateur ingevuld, maar denk dat ik fotografisch nog daar onder hang en daar dus beginnend amateur ben. Technisch onderlegd ben ik inmiddels wel en dat heb ik voornamelijk op/bij dit Forum geleerd. Daarnaast lees ik iedere maand drie Engelse fotobladen, Photgraph Monthly, Digital Photgrapher en Practical Photography, en daar leer je ook een hoop van.

Dus als je iets wilt weten dan kun je het hier op dit forum makkelijk vinden of te weten komen.

Vandaar serieuze amateur, ik ben er serieus mee bezig maar het blijft een hobby :oops:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Denk toch dat de meeste mensen hier op het forum -> serieuze amateur invullen...

Ik dus ook... ;)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Ben je een serieuze amateur als je enthousiast bent? Of als je serieus in het leven en de fotografie staat? Of als je meer geld uitgeeft aan fotografie dan je vrouw goed vindt?

Als je het heel zwart-wit zou zien kun je zeggen dat er twee groepen mensen zijn, de beginners en de gevorderden.
Ik heb mezelf maar ingedeeld als beginnende amateur.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Iedere indeling is betrekkelijk willekeurig.

Met serieuze amateur bedoelde ik dat je je geen beginner meer voelt, maar niet verder wilt richting beroepsfotograaf.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Amateur met bedoeling om in toekomst prof te worden ik heb voor deze gekozen.

Maar ik verdien ook al dus ook semi prof

En dit zal ik worden ook.

Maar ik studeer ook nog voor fotograaf. kan niet 2 kiezen dus ben voor de 1ste gegaan
Laatst gewijzigd door 1 op Leeuwtje, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Het is erg moeilijk dit in te vullen.

In de tak waar ik het meest fotografeer (luchtvaart), ben ik meer dan een serieuze amateur, misschien wel semi prof al weet ik niet wat je daar precies onder verstaat?

Op alle andere vlakken ben ik echter een beginnend amateurtje... Het is dus moeilijk aan te geven wat je bent met zo'n poll.
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Beginnend amateur, hard aan het werk om een serieuze amateur te worden om daarna misschien wel door te gaan voor prof...
Maar voor nu een beginnend amateurtje... :roll:
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Kleintje Pils schreefCOLON.misschien wel semi prof al weet ik niet wat je daar precies onder verstaat?
Semi prof is voor mij iemand die geld verdient met zijn foto's maar niet als hoofdbron van inkomsten.
Laatst gewijzigd door 1 op hennie, in totaal 1 keer gewijzigd.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Ow dat wist ik niet haha sh*t heb ik dus op de verkeerde gestemt :lol:
Erik van der Horst
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 16:04
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Wat ben je dan als je werkt als grafisch vormgever en daarnaast als fotograaf? Voor bijvoorbeeld flyers doe ik moet ontwerpen maak ik dus m'n eigen foto's. Dus m'n werk wordt wel naar klanten en dergelijke verstuurd...... Mag ik mezelf dan prof noemen of valt dat meer onder semie prof?
350D | 30D | Sigma 17-70 | Canon EFS 18-55 | Canon EF 100-300mm f/4,5-5,6 USM | BG-E 2| Sunpak PZ40X | SlingShot 200 AW |
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Ik heb voor beginnend amateur gekozen...

Puur omdat ik nog maar 1,5 jaar met een spiegelreflex rond loop. Ik heb nog bar weinig ervaring, vind ik. Ik fotografeer meer voor mijn hobby dan dat ik geld verdien met projecten.

Ik verdien nu nog minimaal met fotografie, maar wil wel meer opdrachten krijgen om zeg maar semi professioneel te worden in de toekomst...

Dus "Beginnend en serieuze amateur met bedoeling om in toekomst semi-prof te worden... " Maar die stond er niet bij... :lol:
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Hoeveel keuzemogelijkheden je ook verzint, er is altijd wel iemand die er net tussenin of buiten valt. :?

@Erik: Wat mij betreft ben je een prof, omdat het op dit forum zowel over het maken als het bewerken van foto´s gaat. Maar voor semi-prof zijn ook argumenten te bedenken.

Helaas is maar één vakje aan te vinken en geen twee half...
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
relonky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 16:22

Ik ben een beginnend amateur (heb de camera nog niet een jaar), maar ben er wel serieus mee bezig (als ik er tijd voor vrij kan maken). Dus eigenlijk een combinatie.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kan de poll wel even aanvullen met -> geen van allen, want.... (geef argument)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Beginnend amateur. Pas nu begin ik op het gebied dat mij echt interesseert acceptabele foto's te maken. Maar van elke 300 foto's gaan er 280 minimaal regelrecht de prullenbak in :)
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Eigenlijk meer een hobby (-ist), ik probeer om mooie foto's te maken en werk eraan om eerst eens te denken hoe de foto best te maken en dan pas afdrukken (al wil het niet altijd lukken zoals ik dat wil). Er mijn beroep van maken of er iets mee verdienen is mijn bedoeling absoluut niet , 1 beroep is al meer dan genoeg (zelfst. dus niet genoeg tijd voor nog iets extra).
Ik heb dus begin amateur gekozen.

Groet Zebra (Danny)
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Beginnend Amateur.
Ik ben nu vanaf mei bezig in de spiegelreflexwereld en bak er nog niet echt veel van. Serieus amateur durf ik mij nog niet te noemen omdat ik teweinig de camera in m'n handen heb.

Beginnend, serieus amateur. Die past het beste bij mij.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Serieuze amateur. Nog zo veel te leren.... men wat is dit toch een lastige hobby.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik zie meelf als Amateur met bedoeling om in toekomst prof te worden.
Maar ik verdien wel wat geld met mijn foto's, heb 2 betalende vaste opdrachtgevers en binnekort een huwelijksreportage en verschillende betaalde studioshoots.
Vind mezelf alleen nog lange na niet goed genoeg om mezelf semi-prof te noemen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar