HEMA prima

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Oscar Luijben
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 20:39
WoonplaatsCOLON Ootmarsum
CONTACTCOLON

Ik heb ooit mijn foto's die ik gemaakt had in Berlijn (waar ik mijn 300D gekocht heb) verwerkt in een prachtig fotoalbum. Ik heb er toen geloof ik € 24,00 voor betaald en het werd binnen 3 dagen in een prachtige kustlederen map, netjes vepakt in een dikke kartonnen envelope thuis bezorgd.

Kortom niets dan lof voor onze nationale worst verkopers, met hun standaard kreet: als het niet in het vak ligt hebben we het niet.
[color=blue]Achter de flitser heb je minder licht.[/color]
[url=http://foto-oscar.nl]Oscar[/url]de [size=75]kleinste[/size] foto-graaf van [color=orange][size=150][url=http://www.ootmarsum.net]Ootmarsum[/url][/size][/color]
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Laat ook altijd mijn foto's bij de Hema afdrukken, zeer tevreden over :) Heb vorige week zelfs een 40x60cm print besteld daar (samen met wat 30x45 en 20x30cm) die zagen er allen heel goed uit :) Zo goed dat ik vanmiddag er weer een paar ga halen (waaronder nog een 40x60cm :D )
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
hoek0091
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2004 20:21
WoonplaatsCOLON Leusden

Ook ik ben meer dan tevreden met Hema en heb hen als favoriet. In alle formaten geven foto's een zeer mooie afdruk en kleurechtheid. Foto's worden volgens mij wel gecorrigeerd (kleur) door de centrale, maar dit is minimaal en geeft goede resultaten.

Het Hema-fotoprogramma werkt goed en is makkelijk mee om te gaan. Ik mis wel een mogelijkheid om bij het uploaden van foto's van de harde schijf naar het programma te kiezen voor een miniatuurweergave i.p.v. enkel en alleen pictogram. Dit zoekt toch makkelijker op de harde schijf, lijkt me.

Makkelijk is dat je je nog niet verzonden bestelling kan opslaan (in het fotoalbum) zodat je later foto's kan bijvoegen.

Het valt mij wel op dat foto's snel beschadigd zijn. Zie mijn item onder dit topic.
Ronald
Digital Rebel
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

hoek0091 schreefCOLONIk mis wel een mogelijkheid om bij het uploaden van foto's van de harde schijf naar het programma te kiezen voor een miniatuurweergave i.p.v. enkel en alleen pictogram. Dit zoekt toch makkelijker op de harde schijf, lijkt me.
Je krijgt toch gewoon een windows browsertje? Kan je zelf kiezen voor thumbnails ipv die standaard icoontjes? of begrijp ik niet wat jij bedoelt? Bij mij werkt t volgens mij wel.. zal er eens op letten
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
irene
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 17:15
WoonplaatsCOLON Veluwe

volgens mij gewoon in je map op beeld en dan miniatuurweergave????

Ik zie gewoon de kleintjes bij uploaden.

Zit toch onder je rechtermuisknop!
Irene
hoek0091
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2004 20:21
WoonplaatsCOLON Leusden

irene schreefCOLONvolgens mij gewoon in je map op beeld en dan miniatuurweergave????

Ik zie gewoon de kleintjes bij uploaden.

Zit toch onder je rechtermuisknop!
De instelling 'miniatuurweergave' stond niet 'aangevinkt'. Ik heb het inmiddels aangepast. Bedankt.
Ronald
Digital Rebel
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Heb ook een gokje gedaan met de hema online service. Meestal ben ik niet zo blij met de hema. Of foto's te laat, of verkeerd afgedrukt, soms gewoon lelijk. Maar heb nu een 30 bij 45 laten afdrukken dus ben benieuwd.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Paar maanden geleden nog 2x een 30x45cm laten afdrukken bij de Hema, maar was er niet te spreken over.
Niet scherp en dun papier.

De zelfde opnames maar laten afdrukken bij AH en ben nu wel tevreden.

Worst oke (veel vet hoor, niet goed voor je hart) maar voor de foto's geen Hema voor mij.
Gebruikers-avatar
Joshua
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:30
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Ik heb naar aanleiding van dit onderwerp -en de positieve opmerkingen- ook de stoute schoenen maar eens aangetrokken en verschillende foto's naar H^*a ge-upload. Resultaat gaf na bestudering de volgende 'results'. Binnenopnamen zijn qua helderheid allemaal juist en de buitenopnamen waren alle donkerder gemaakt. Alle -zowel- binnen als buiten- opnamen waren te rood, bijv. goed te zien aan gras, eindoordeel van mij; deze afdrukservice valt voor mij af.

Groet Jos
Dus hier is de plek om je 'hardware' te exhibitioneren. :-)
Gebruikers-avatar
Heico
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2004 20:09
WoonplaatsCOLON Huizen (NH)
CONTACTCOLON

Ik heb net een foto met formaat 50-75cm opgehaald bij de Hema. Een foto geschoten op 200 ASA komt er goed uit. Ben erg tevreden met het resultaat. En dat voor maar 8.95.
[size=75] Canon 40D | Canon 24-105 f/4 IS | Canon 70-200 f/4[color=red]L IS[/color] | Canon 50 f/1.4 | Tokina 12-24 f/4 | Canon Speedlite 420 EX | Kenko 1.4x Pro ext. | Kenko Macro Tubes [/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

De ervaringen met de Hema zijn wisselend zo te zien...
Hoe zou dat komen? Door de Hema of door de aangeleverde materiaal?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Nou vandaag mijn foto binnen gekregen. En ik moet zeggen dat hij er goed uit ziet. Geen vage kleuren en mooi van formaat.
Was een 30 bij 45 afdruk en ik ben zeer tevreden. Misschien dat het nu goed is gegaan omdat ik online de foto's besteld heb en vroeger altijd bij hen en dan een rolletje?

Maar ze staan nu hoger in mijn lijstje!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

AARRRRRGG
vandaag foto's ophalen..

-mevrouw achter de balie.
-wilt u de foto's nog bekijken?
ik: ja want vorige keer kwamen de kleuren niet lekker uit bij die poster van dat concert en ben wel nieuwsgierig.

mevrouw trekt netjes handschoentjes aan en haalt de poster eruit.
zag er heel netjes uit..
ze deed het erg netjes en ondertussen kreeg ik telefoon (neem niet op, maar ben wel afgeleid) en achter me stonden enkele mensen...

-mevrouw; wilt u de 10x15 foto's ook nog bekijken?
ik: nee laatmaar zit wel goed..

kom ik thuis heb ik iemand z'n vakantie foto's :evil: :evil: :evil:

(zucht)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar