Fotovakschool of foto-academie

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Mufana
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2007 22:13

Wil graag de vakopleiding fotograaf gaan volgen.
Vraag mij alleen af wat het verschil is tussen de fotovakschool en de foto-academie? (behalve de kosten)

Als ik het zo bekijk dan lijkt het alsof de foto-academie hoger aangeschreven staat en meer een "prof" uitstraling heeft in tegenstelling tot de fotovakschool. Maar goed...

Ga in iedergeval maar eens kijken op de opendagen.


iemand die hier nog iets zinnigs over kan roepen.
Die lewe is 'n fees!
Gebruikers-avatar
Dumber
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 19:34
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Ik heb begrepen, en dus niet uit eigen ervaring, dat wanneer je een opleiding volgt aan FAC dat links wordt gelegd wanneer je het niet bij kan houden. Verder zou het meer theoretischer aangelegd zijn.

Bij de FVS (waar ik momenteel de basisopleiding volg wat me tegenvalt, daar deze opleiding voor mij te eenvoudig is) kan ik je aanraden om toch te praten met de leraren daar en je portfolio te laten zien. Mogelijk dat je direct door kan stromen naar de vakopleiding.
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Mufana schreefCOLONWil graag de vakopleiding fotograaf gaan volgen.
Vraag mij alleen af wat het verschil is tussen de fotovakschool en de foto-academie? (behalve de kosten)

Als ik het zo bekijk dan lijkt het alsof de foto-academie hoger aangeschreven staat en meer een "prof" uitstraling heeft in tegenstelling tot de fotovakschool. Maar goed...

Ga in iedergeval maar eens kijken op de opendagen.


iemand die hier nog iets zinnigs over kan roepen.
En wat heb je gekozen of hoe ware de opendagen?
Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik volg op dit moment de fotovakschool. De basisopleiding is afgerond (Zie ook: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight= ).

Verschil is volgens mij dat op de vakschool meer fotografen afgeleverd worden die zich min of meer gaan bezighouden met de vak dingen. Dingen zoals journalistieke fotografie, reclamefotografen, glamourfotografen en dat soort dingen.

Fotoaccademie levert volgens mij meer fotografen af die in de richting van kunst gaan. Mensen met een heel eigen stijl en foto's verkopen door die eigen stijl. Zij doen wat ze willen en kijken misschien minder naar een opdrachtgever.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Maar hoe is dan de HBO-opleiding "Fotografische Vormgeving" op de FVS en wat is daar dan weer anders aan? Behalve de kosten uiteraard...
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Fotografische Vormgeving van de FVS gaat weer meer richting wat de Fotoaccademie doet, meer richting creatief c.q. kunst dan richting vakfotograaf
Gebruikers-avatar
Alathariel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2006 15:56
WoonplaatsCOLON Wageningen

Ik ga in september Fotonica studeren aan het Technisch College in Ede, iemand daar ervaring mee?

En dan heeft Fotonica meerdere richtingen, ik ga voor de richting tot fotograaf :wink: .
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik doe nog Fotonica (3e jaar) in Den Bosch (nog een oude versie van de opleiding).
Opzich allemaal best aardig. Is vooral gericht op studiowerk, terwijl ik juist wat mee rin de journalistiek wil werken. Verder worden van de foto's alleen de technische kant besproken en beoordeeld, niet de gevoelsmatige meerwaarde wat een foto heeft. Zeg maar alleen de eerste laag. Misschien dat ik hierna nog wel een HBO vervolg opleiding doe wat er mooi op aan sluit.
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik doe nog Fotonica (3e jaar) in Den Bosch (nog een oude versie van de opleiding).
Opzich allemaal best aardig. Is vooral gericht op studiowerk, terwijl ik juist wat mee rin de journalistiek wil werken. Verder worden van de foto's alleen de technische kant besproken en beoordeeld, niet de gevoelsmatige meerwaarde wat een foto heeft. Zeg maar alleen de eerste laag. Misschien dat ik hierna nog wel een HBO vervolg opleiding doe wat er mooi op aan sluit.
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik doe nog Fotonica (3e jaar) in Den Bosch (nog een oude versie van de opleiding).
Opzich allemaal best aardig. Is vooral gericht op studiowerk, terwijl ik juist wat mee rin de journalistiek wil werken. Verder worden van de foto's alleen de technische kant besproken en beoordeeld, niet de gevoelsmatige meerwaarde wat een foto heeft. Zeg maar alleen de eerste laag. Misschien dat ik hierna nog wel een HBO vervolg opleiding doe wat er mooi op aan sluit.
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar