Wasbeertje (+ update wolf)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
@nita
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 22:13
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Afgelopen week een foto gemaakt van een wasbeer in Artis die lekker in een boom aan het genieten was van het zonnetje.
Dat is ook meteen een beetje mijn probleem, de kleuren zijn door de zon wat flets, hoe kan ik dit de volgende keer het best voorkomen?

Afbeelding

Groeten,

@nita
Laatst gewijzigd door 1 op @nita, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die fletsheid :) Misschien helpt een beetje saturation toepassen?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
fireblade

De fletsheid valt inderdaad wel mee. Een optie om het probleem op te lossen is inflitsen!!

Gr. Chris
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Ahhh, wat een lief wasbeertje.

Ook hier vind ik de fletsheid erg meevallen.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Welke fletsheid :roll:
Erg nette foto.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Puike plaat. Heb je er nog meer?
Gebruikers-avatar
@nita
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 22:13
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik ben blij dat de fletsheid kennelijk dus wel meevalt, (ligt misschien aan mijn laptop). :oops:
fireblade schreefCOLONDe fletsheid valt inderdaad wel mee. Een optie om het probleem op te lossen is inflitsen!!
Heeft inflitsen ook nut als je onderwerp een eindje weg staat, buiten bereik zeg maar?
oneshot schreefCOLONHeb je er nog meer?
Helaas niet van de wasbeer, de andere foto's zijn te veel overbelicht. :(

Hieronder heb ik nog een foto van een wolf, kunnen jullie me misschien tips of adviezen geven hoe ik deze het best kan "schieten", zonder dat de kleuren dichtlopen? (de foto is genomen door een ruit).
Afbeelding

Bedankt allemaal voor jullie reacties! :wink:

Groeten,

@nita
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De fletsheid van de wasbeer valt misschien inderdaad wel mee, maar ik denk dat de foto tussen 12 en 4 is genomen. Klopt dat. Op dat moment schijnt de zon namelijk hartstikke fel en dat doet soms afbreuk aan de kleurintensiteit.

Die wolf in Artis is best lastig, want het glas is best smerig. Probeer eens wat te spelen met levels, dat zal zeker helpen.
Wat bedoel je met dichtlopen van kleuren. Dit is vaak het gevolg van teveel verzadiging. Uitgebeten wit en dichtgelopen zwart zijn weer het gevolg van een incorrecte belichting. De kleuren op de foto van de wolf zijn op dit scherm op zich goed. Zijn rug is alleen wat uitgebeten (overbelicht)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
@nita
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 22:13
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON...maar ik denk dat de foto tussen 12 en 4 is genomen. Klopt dat.
Dat klopt inderdaad! :D
dejong1racing schreefCOLONZijn rug is alleen wat uitgebeten (overbelicht)
Dat bedoelde ik ook met het dichtlopen van de kleur... :oops: :wink:
Kan ik de volgende keer op een zonnige dag, (tussen 12 en 4 :wink: ), de instelling dan beter op het zonnetje zetten of moet ik meer doen met ISO, diafragma en sluitertijden?
Ben op het moment namelijk druk aan het experimenteren met Av/Tv.

Groetjes,

@nita
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Mooie foto hoor die eerste: nette kleuren, goed scherp en een leuke compo (fletse kleuren zullen idd wel aan je scherm liggen). Foto 2 idd iets minder qua kleur (maar niet flets): dus zoals reeds geschreven even met de levels spelen en dan komt het wel goed.

Groet Zebra
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Gebruikers-avatar
Xeor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006 21:04
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

@nita schreefCOLON Ben op het moment namelijk druk aan het experimenteren met Av/Tv.
Mooie foto zeg , vooral van die wasbeer.
Maar over je opmerking, ik zeg.. go for it... probeer zoveel mogelijk te werken met de Av/Tv-stand, je zal merken dat je mogelijkheden veel groter zijn dat de automatische standen.

Groeten Alex
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | Canon 50mm F1.8 II | Sigma 70-300mm Apo Macro | Sandisk II 1gb | Sandisk 256mb | Crumpler: The Puppet | Vanguard VT 300 statief |
[url=http://vision-designs.nl/]Vision - Designs[/url][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar